Waar vui zit, zit geen glans!
Moet ook kunnen denk ik, als je tenminste een figuurzaag hebt thuisliggen...
Verwijderd
gewoon met een dremelschijfje doen, heb ik ook gedaan, je moet het inderdaad iets kleiner maken en dan met een vijl bijvijlen
Meestal kan je met een figuurzaag niet in het "midden" van een plaat komen. Omdat de "arm" (beugel) te kort is.
Tevens is het met een dremel gewoon makkelijker, kost je minder kracht
En je krijgt vaak mooiere (scherpere) randen.
Tevens is het met een dremel gewoon makkelijker, kost je minder kracht
Verwijderd
zolang je de dremel maar niet op de snelste stand zet,kw ant je gaat er zowieso al doorheen als door boterjohu schreef op 12 November 2002 @ 13:43:
Meestal kan je met een figuurzaag niet in het "midden" van een plaat komen. Omdat de "arm" (beugel) te kort is.
Tevens is het met een dremel gewoon makkelijker, kost je minder krachtEn je krijgt vaak mooiere (scherpere) randen.
ik heb een 7gatenboor gebruikt... 76mm en dan beetje bijvijlen.... kan ook 92mm kiezen
gaat prima... de helft zaag je aan de ene kant en het restant vanaf de andere kant
hoeveel kost zo'n 7gatenboor? en moet ik dan metaal of hout kiezen, klinkt wel HEEL makkelijk namelijk
hmmm ik heb de hele window in mijn kast gemaakt met een figuurzaag en ook de blowhole in me plexiglas en heb helemaal geen problemen ondervonden behalve dat de zaagjes een beetje erg snel kapot waren door mijn onkundigheid
geen idee mn pa had er een voor stopcontacten in moren te plaatsen.. wat komt het dichtst bij beton???
keuzes, keuzes, ik ga er nu 1 halen denk dat ik het wel daar vraag...
Ik zou voor metaal gaan, plastic is zacht dus dat krijg je met beiden wel gezaagd, en als je nog eens een gat in het metaal van je kast wil dan heb je niets aan een houtzaag.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
ik heb dus een figuurzaag gekocht, scheelde nog al in prijs met metalen(want die moetje hebben want houten tandjes zijn te grof je moet fijne hebben) 7gatenzaag.MAAR na 4 gebroken draadjes van de figuurzaag was ik het wel beu met dat ding en heb ik de dremel gepakt en heb nu het gat grof uitgezaagd en moet ik de rest vijlen zoals in de FAQ staat. Die 7gatenzaag lijkt me het handigst maar wel de duurste oplossing...
Verwijderd
ik denk dat die 7 een tikfoutje is, t heet een gatenzaag.Dibbuz schreef op 12 November 2002 @ 15:32:
ik heb dus een figuurzaag gekocht, scheelde nog al in prijs met metalen(want die moetje hebben want houten tandjes zijn te grof je moet fijne hebben) 7gatenzaag.MAAR na 4 gebroken draadjes van de figuurzaag was ik het wel beu met dat ding en heb ik de dremel gepakt en heb nu het gat grof uitgezaagd en moet ik de rest vijlen zoals in de FAQ staat. Die 7gatenzaag lijkt me het handigst maar wel de duurste oplossing...
denk inderdaad dat dat het makkelijkst is, mooiste rondjes.
met een dremel wil het plexi wel is smelten waardoor het niet helemaal netjes gaat. ik heb wel vaker plastic gedremeld en ik vinnet maar nix.
zon gatenzaag is wel prijzig om aan te schaffen, maar echt heel extreem duur is het niet, en bovendine kun je zon ding zo vaak als je wil gebruiken.
Pagina: 1