Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AGP poort verlengen!

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 08:07

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik ben bezig om in een VCR een PC in te bouwen (weet dat het al eerder gedaan is).

Nou heb ik alles al staan om te beginnen , maar kom een probleem tegen.
M'n videokaart is te hoog.

Daarom dacht ik om de AGP poort te verlengen. Dit wil ik doen door van een oude videokaart de insteekgedeelte uit te zeggen een deze met een kabel verlengen. Dan steek ik deze in m'n AGP poort.
Aan de andre kant dacht ik om uit een oude moederbord de AGP poort los te maken en de bedrading daar weer aan vast maken. :)

Dus de Videokaart in de losse AGP steken en deze weer via de kabel en de afgezaagde insteek gedeelte in de poort van het moederbord steken.

Nou is mijn vraag, gaat dit werken?????

Het is de bedoeling dat de videokaart plat komt te liggen.

iRacing Profile Flickr

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 22:06

tie-rep

nu met ir. !

het ziet er naar uit dat het kan (of kopen)

http://www.adexelec.com/agp32.htm

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wat denk je zelf?

die draden ertussen moeten zo dik zijn, omdat er een bepaalde weerstand moet zijn
dus gaat niet werken

* Maarten is zich aant schamen :P kan dus wel :D

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Als je een hele vaste hand, een soldeerbout, een soldeertin zuiger en ongeveer 200 kleine draadjes hebt moet dit theoretisch gezien best lukken :P

[edit]
dit lijkt me wel wat voor je :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.adexelec.com/agpflex-02.jpg

Stop uploading passwords to Github!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Als je je kabel _heel_ kort houd gaat het misschien werken... maar kun je daar geen riser voor krijgen?

En hoe denk je de AGP poort precies los te halen?

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik weet het nog niet.

Het was maar een idee. De uitvoering, daarover moet ik nog nadenken.
Maar als ik zie dat je al zo iets kan kopen dan wordt een andre koek.

Kun je dit ook in Nederland krijgen trouwens

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

AcouSE schreef op 12 November 2002 @ 13:16:
Als je je kabel _heel_ kort houd gaat het misschien werken... maar kun je daar geen riser voor krijgen?

En hoe denk je de AGP poort precies los te halen?
er zijn in principe wel risers voor,die zijn alleen super duur, niet normaal. Kan je beter een pci kaartje kopen+ een pci riser

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
Ik weet niet hoeveel ruimtje je over hebt! Maar er zijn videokaarten die heel laag zijn. Ik heb al TNT(2) en GF2MX kaarjes gezien die heel laag zijn.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

The_Greater schreef op 12 november 2002 @ 13:26:
Ik weet niet hoeveel ruimtje je over hebt! Maar er zijn videokaarten die heel laag zijn. Ik heb al TNT(2) en GF2MX kaarjes gezien die heel laag zijn.
Dat zijn de zogenaamde low-profile kaarten, maar ik betwijfel of deze laag genoeg zijn.

tis wel de simpelste oplossing.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ja , maar ik wil juist m'n GeForce2 GTS blijven gebruiken.
En die is nou te hoog.

Zal het toch maar wagen om m'n idee mogelijk proberen te maken.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

te late post...

Je moet een riser kopen anders kan je het wel vergeten

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 17:54

McFizban

Hackito ergo sum.

Als je het gaat proberen is hier een mogelijkheid om makkelijk in één keer een AGP connector los te maken.
* Pak een verfstripper (het liefst electrisch)
* Pak een oud moederbord
* Zet de verstripper aan (bijv. op 300 graden)
* Verwarm de soldeer zijde van de AGP connector
* Als het soldeer gesmolten is trek je voorzichtig de AGP connector er uit
* Klaar

Let er wel op dat de connector heet wordt. Pak hem dus niet met je vingers beet!
Voor een beter resultaat kun je het beste eerst oefenen met ISA of PCI connectoren.

Vergeet niet om je kabels af te schermen met folie!

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:48

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

gewoon tin weg zuigen met een desoldeerstation....
das simpel :p

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

denk dat dit wel moet gaan lukken. Gewoon ide kabels gebruiken om het te verlengen. Die zijn toch al mooi afgeschermt en bij risers maken ze hier vaak ook gebruik van. Het is dat ik geen oud moederbord met agp slot heb anders zou ik het zelf ook wel willen testen.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mydogisgone schreef op 12 november 2002 @ 20:54:
gewoon tin weg zuigen met een desoldeerstation....
das simpel :p
Of verhitten met bout en dan blazen. Alleen dat is een stuk minder handig en professioneel..

Expanding the inexpandable

• BreKev
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-11 15:15

BreKev

a.k.a. BreKev

Gewoon zelf doen, ik wil het resultaat graag zien.

Zet btw ff een camera aan als je hem voor het eerst aanzet, zou wel willen zien wat er gebeurt als je perongeluk iets verkeerd hebt gesoldeert. Lol :P

/edit
typo's

Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II

Verwijderd

Vet , ik ( ja , de n00b) had alleen pci risers gevonden en een agp riser had ik nu juist nodig :D

Verwijderd

Zal nooit gaan lukken, die risers zijn redelijk ingewikkeld omdat je heel erg snel signaalverlies hebt over de AGP. Je verbindingen moeten dus echt optimaal zijn. Ide kabels zullen niet echt gaan lukken, je hebt wat van hogere kwaliteit nodig. En dan moet je ook nog goed kunnen solderen. Oftewel, koop zo'n raiser en dan niet die met de draadjes want dan kunnen de draadjes breken en dan heb je nog nix. Gewoon zo'n hoek raiser pakken.

Van de site:
It does not work well in the 4X mode. For reliability reasons, we recommend the user not to order the cable length any longer than necessary.

• Tomatoman
  • Laatst online: 28-11 20:02

Tomatoman

Fulltime prutser

Welke kant op zou je die AGP-kaart willen ombuigen? Achterovergebogen komt hij op je processorfan te liggen - commentaar lijkt me overbodig. En voorovergebogen komt de koeling van de componenten op de AGP-kaart in de knoei.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
agp poorten zijn op een zo kort mogelijke afstand van de chipset geplaatst, anders krijg je timing problemen. Op het moment dat je met kabels of risers gaat kl*ten, krijg je signaalverlies en signaalbotsingen, en dat gaat helemaal fout (veel, maar dan ook heel veel crashes!)
Pagina: 1