Toon posts:

HP Deskjet 640C Dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die printer gehad van de buurvrouw omdat die het niet meer deed , maar ze heeft inmiddels al een nieuwe , dus mocht ik deze hebben :P.

Maar alleen hij wil niet meer printen , hij staat gewoon met een LPT kabel verbonden , als ik wil gaan printen pakt die het blaadje een klein stukje en dan niks meer , alleen het oranje lampje knippert bij het tekentje blaadje met pijltje naar beneden.

Drivers kan het niet ligge , zitten gewoon 2 cartrides in. Zit ook nog papier in. Dus alles is goed toch?
Krijg vandaag nog zo'n USB kabeltje misschien dat dat helpt.
Is deze nog te redden?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:07

talin

ES-MA

als de printer wel papier wil laden ( zoals je zei ) dan kan er nog wel eens leven in zitten .

in de drivers/software zitten een aantal mooie functies om e.e.a. uit te testen , doe eens comunicatie test ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb WinXP er opstaan , dus moet dat ff de goeie Software downloaden van www.hp.nl :)

Verwijderd

Topicstarter
In die software zit geen communicatie test. Alleen dit zit in die ToolBox

- Align the printcartidge
- Clean the printcartidge
- Print a test Page
- Koop nieuw cartridged

Denk dat die optie alleen bij nieuwe printers zit , ik heb zelf een HPdeskjet 840 en die heeft dat ook niet.

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-08 14:45
Probeer eens een zelftest te doen door een van de knopjes in gedrukt te houden terwijl je hem aanzet.

https://github.com/atoomnetmarc/

Verwijderd

Topicstarter
DiNo7 schreef op 12 november 2002 @ 14:22:
Probeer eens een zelftest te doen door een van de knopjes in gedrukt te houden terwijl je hem aanzet.
Welke zelftest? wat moet er dan gebeuren?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:07

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 14:45:
[...]

uitzetten .
aanzetten .
bovenste knopje ( met oranje kledje ) vasthouden , sec of 10 .

wat gebeurt er ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 14:45:
[...]

Geeft ie alle fucnties weer op een door HP ontwikkeld pagina met tekst en afbeeldingen.

Kan je bij het aan zetten van de printer uitvoeren door een van de knoppen op je printer ingedrukt houden tijdens het aanzetten.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu bij het aanzetten knopje 10 sec ingedrukt.
Er gebeurd zeer weinig , alleen dat oranje ledje blijft knipperen..
En als ik hem dan zo een min of 2 laat staan gaat hij uitzichzelf uit.

Verwijderd

ik had het ook met een hp 690c hij is gewoon dood

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu met een USB kabeltje , maar het maakt niks uit.!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Zit er niet een sensor in die kijkt of er een cartridge inzit? Misschien blijft die hangen ofzo?
Dan doet ie het niet lijkt me.
Stuur anders een mail naar HP, zullen er vast vaker van gehoord hebben.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 16:04:
Ik heb het nu met een USB kabeltje , maar het maakt niks uit.!
Heb je hem ook geinstalleerd als USB printer?

Lijkt me trouwens niet dat het aan de kabel ligt aangezien hij ook niet print als je een testpagina (zelftest) wilt afdrukken dmv die knop 10 sec inhouden.

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 10:03
zijn je wieltjes die het papier oppakken nogwel ruw genoeg? (transport rubberen ronde wielletjes)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ga hem denk ik uitelkaar halen, en alles schoonmaken en nakijken.

Verwijderd

Topicstarter
Master__R schreef op 12 november 2002 @ 16:08:
[...]

Heb je hem ook geinstalleerd als USB printer?

Lijkt me trouwens niet dat het aan de kabel ligt aangezien hij ook niet print als je een testpagina (zelftest) wilt afdrukken dmv die knop 10 sec inhouden.
ja :)kijk jij denkt logisch na

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:01
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 16:31:
ja ik ga hem denk ik uitelkaar halen, en alles schoonmaken en nakijken.
Is idd de oplossing. Stop maar met slopen, dat kleine doorzichtige lintje is je probleem:
je papier wordt opgepakt en direct na het printen van de eerste regel slaat je printer vast

Zodra dat ding wil gaan printen, weet ie niet meer waar ie is, aangezien zijn microribbel lintje smerig is. Tja, wat kan je dan doen? Vastslaan of letterlijk dwars door de zijkant rammen met je kop? (HP 540 heb ik dat zien doen toen dat lintje helemaal niet meer aanwezig was >:))

Verwijderd

reinig het lintje van rechts naar links anders gaat het los, reinig ook de contacten van de patronen en hun houder
Haal de papieropvangbak eruit en kijk of het plastieke deel wat voor de oppakrollen zit naar beneden staat, zo ja, beweeg het plastieke palletje (horizontaal) links naast de rollen heen en weer om het deel voor de rollen omhoog te laten gaan
Hoe oud zijn de patronen die je gebruikt?

Verwijderd

Loopt hij na het pakken van het papiertje wel door (Alsof hij geen grip op het papiertje kan krijgen) Zo ja, pak even een zeeeeer fijn schuur papiertje stop die er onder en doe net alsof je wil gaan printen, schuur op die manier even je rubberen rollen op.
Ik had hetzelfde met mijn oude DJ520 (die het btw nog steeds doet :) Heb toen even een mailtje naar HP gestuurd en kreeg netjes een pakketje thuis waarmee je die rollen kon opruwen. Het was nl een bekend probleem van HP ers. Pakketjes sturen ze niet meer maar dit is een oplossing.....

Verwijderd

Topicstarter
ow..ik kijk nog wel ff , ik heb hem gisteren als dood verklaart maarja :D
Pagina: 1