Linux belt automagisch in naar ISP*

Pagina: 1
Acties:

• Malle_Pietje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 13:17
Ik ben nu al een tijdje aan 't kl*ten in Linux, maar krijg 't niet voor elkaar. Ik wil mbv SuSE 7.2 een Linux server opzetten voor mijn netwerkje met Win2K en WinXP. Helaas heb ik een dial-up verbinding via ISDN (Teles 16.3). Het probleem is dus dat Linux bijna continu een verbinding opzet naar mijn ISP, terwijl ik op dat moment helemaal niets doe!! Mijn winXP bak staat uit en mijn laptop met win2k ook.

Ik heb al van alles geprobeerd met instellingen van DNS, krijg wel de juiste respons als ik nslookup gebruik, er wordt ook geen verbinding gelegd als ik mijn eigen hosts opzoek. Wat doe ik verkeerd en waar kan ik terugvinden wat de reden is van de dial-up verbindingen?

Efficiency is intelligent laziness

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

kijk eens in je log file /var/log/ *.log en kijk ook welke deamons er draaien.
kan zijn dat je een bepaalde deamon hebt draait zoals NTP die wil dan ook om de zoveel tijd zijn tijd sychroniseren met een server. ;)

Suc6

Verwijderd

Heb je toevallig 'named' draaien? Die probeert misschien een root-server te bereiken.

• Malle_Pietje
ok, thanx. domme vraag misschien, maar hoe kan ik zien welke daemons er draaien? Ben nog niet zo bekend met Linux.

• Malle_Pietje
Ik heb inderdaad named draaien, maar heb ook de ip-adressen van mijn netwerk ingevuld. blijft-ie dan evengoed contact maken met root-servers?

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:40
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 13:16:
Heb je toevallig 'named' draaien? Die probeert misschien een root-server te bereiken.
tcpdump, sniffit, iptraf en etherreal zijn allemaal handige programmatjes waarmee je kan zien wie wat waar wanneer op je netwerk gebeurd.

https://github.com/atoomnetmarc/

• Malle_Pietje
Bedankt voor jullie replies. Ik heb weer ff wat te onderzoeken. Als 't werkt laat ik 't nog wel ff weten.

Pagina: 1