Toon posts:

2 of 4 spekers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sb Live!1024 die is aangesloten op een redelijk goede Akai versteker met 2* 100 watt vrij goede JVC speakers
Ik nu ook nog 2 kleinere sony boxjes over van een stereo set

nou is mijn vraag of ik er goed aan doe om die sony boxjes ook aan te sluiten op mijn PC en zo ja hoe? met een tussenversteker of gewoon rechtstreeks? en hoe moet dat rechtstreeks want er is nog maar een uitgang over voor die 2 boxen

( die Akai ondersteunt maar 2 boxen dus zou ik volgens mij nog een versteker moeten hebben?)

als ik iets handiger zou moeten doen, graag suggesties

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Klopt, dit zou alleen kunnen met een extra versterker, aangezien de Live geen ingebouwde versterker heeft (om betere geluidskwaliteit te leveren).
De enige meerwaarde ligt wat mij betreft alleen bij het spelen van spelletjes, die je dan "surround" kan horen.

Verwijderd

Heb zelf de Live! Platinum en ook 4 speakers er op aan gesloten.. 2 grote voor.. tenminste beetje bass effect en 2 kleinere achter. is inderdaad wel te doen.
Maar je hebt inderdaad voor elk set boxen een versterker nodig..

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Niet doen, je introduceert allemaal nieuwe problemen (fase, klank verschil tussen speakers), en de winst is minimaal, hooguit een wat "ruimtelijk" effect (wat mij overigens gestolen kan worden).

Jag

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Wrong.

Divide and conquer.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
In 4 speaker mode bij de SB Live (front en rear) lopen front en rear niet gelijk. Front verschilt een halve fase met rear (180 graden)

Hierdoor krijg je uitdoving, oftewel sommige geluiden verdwijnen (bij de juiste freq. en intensiteit) Ook hebben de lage tonen soms last van distortion, dit klinkt heel verrot, echt een verneukt geluid krijg je dan. (zwevingen, uitdoving etc.)

Dit kan je wel verhelpen door front speakers andersom aan te sluiten. (+ wordt -)

Dit is echter niet een 100% goede oplossing. (helaas)

Divide and conquer.

Pagina: 1