tv/video combi-->video op tv-in

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
Hey, ik heb een vervelend probleem.
Mijn pa heeft samen met mij een tvkaart gekocht (hauppauge theatre), hij heeft meebetaald onder de voorwaarde dat ik paar video's (begrafensi van claus :D ) op cd moet zetten.

Probleem: Ik sluit de tv/video combi van grundig aan via een scart op mijn tv in van mijn tvkaart. Ik krijg hier gewoon signaal op (met dscaler). Ik kan dus tvkijken, maar als ik nu een video ga afspelen op de tv, dan speelt deze video op de TV, maar mijn tvkaart blijft het signaal van de TV-Tuner ontvangen.
ik heb al gekeken in het instructieboekje voor een switchje ofzow, maar niks kunnen vinden.

Ik ben er zeker van dat t vroeger wel kon, ooit is mee ge-experimneteerd met een geleende asus gf1 deluxe......

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:07

talin

ES-MA

video stand-alone zetten en alleen de kabel naar tv-kaart en dan signaal zoeken ?

zo heb ik het tenminste gedaan , maar dan wel met coax kabeltje .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• mad_dog
hoe bedoel je video standalone zetten? hoe doe je dat met een tv-video combi, dus zeg maar 1 apparaat :D

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
het kan zijn,als je meerdere scart aansluitingen hebt, dat er bij 1 de monitor funtie is doorgelust en de andere de video-out...

[edit]
Bij mijn video recorder is dit dus het geval; bij 1 lust ie het beeld wat ie binnen krijgt van de tv door, en de andere lust ie het beeld door van de tuner in de video recorder..

Pvouput live

• mad_dog
ja, dus t ligt aan je scart blokje...raar want ik heb net 3 verschillende geprobeert, en bij alle zag ik gewoon de tv en niet de video....

• talin

talin

ES-MA

standalone .

alle kabels eruit .
220 stekker erin en alleen verbinden met je tv-kaart , niet naar tv o.i.d. en dan play , en dan zoeken op je tv-kaart naar signaal .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• mad_dog
oke, en hoe doe je dat met een tv met ingebouwde videorecorder, zon combi, das gewoon een kast met scherm en gat voor videos :P
dat gaat niet werken tenzij je hem helemaal openschroeft, en daar worden ouders niet vrolijk van denk ik :+

• talin

talin

ES-MA

hmmm dat had ik niet begrepen dat je een combi had , dan houdt het voor mij ook op.

• mad_dog
ahh damn, iig bedankt hoor, maar ik wil toch ff weten waar t aanligt, is dr iemand met verstand van scart stekkers, want ik dacht dat iemand net zei dat t daar ook aan kan liggen

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 07:40

hefaistos

feestelijk gehandicapt

je mag NOOIT je tv-out van je scart aansluiten op je tv-out van je videokaart!!! dat had ik bij m'n (nu ex-)vriendin gedaan, "bzzzt", beetje een rookgeur en de videokaart was naar de maan... 5 volt tegen 5 volt, dan begeeft 't zwakste apparaat het!

anyways, prul ff, maar niet al te erg!

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• mad_dog
nee ik had in mijn tv een scart gedaan en die op de tvIN van mijn tvkaart gedaan
en ik heb ook een keer mijn tvout van mijn videokaart op de tvIN van mijn tvkaart gedaan

maar toch bedankt voor de waarschuwing :D

verder nog mensen die een oplossingtje weten of verstand hebben van scartblokjes

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hefaistos schreef op 12 november 2002 @ 22:38:
je mag NOOIT je tv-out van je scart aansluiten op je tv-out van je videokaart!!! dat had ik bij m'n (nu ex-)vriendin gedaan, "bzzzt", beetje een rookgeur en de videokaart was naar de maan... 5 volt tegen 5 volt, dan begeeft 't zwakste apparaat het!

anyways, prul ff, maar niet al te erg!
erg vaag moet ik zeggen ....... is bij ook wel es gebeurd niks aan de hand
is trouwens 2Vtt ongeveer dacht ik (geen 5)

nah ja goedkoop kaartje zullen we maar zeggen

btw ........ die contineu tuner_doorgifte word meestal gebruikt voor decoders op de scart

Iperf

Pagina: 1