Toon posts:

Luidsprekers voor in mijn badkamer.

Pagina: 1
Acties:
  • 416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt, ben ik van plan om eeen tweetal speakers in het plafond van mijn badkamer te monteren zodat ik daar ook geluid krijg als ik deze op mijn reciever aansluit.

Weet iemand van jullie een paar goede speakers die ook nog eens spatwaterdicht zijn? Ik heb de search al gebruikt, maar kon niks nuttigs vinden hierover.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ik denk dat je dan moet zoeken naar speakers die ze ook op boten gebruiken.
Pioneer maken ze onder andere dacht ik.

Niet?
[Specs]

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Nee hoor. Ik heb al 8 jaar doodnormale oude Pioneer gevallen in mijn badkamer hangen. En dat klinkt nog steeds prima. Het karton van de conus is nog steeds heel. Maar ik heb de douche er dan ook niet op gericht staan, dus het is hooguit condens.

Je kunt natuurlijk ook gewoon eenvoudige breedbandspeakertjes bekliederen met lak of epoxy. Maar dan zal je geluid wel inzakken.

Gewoon simpel doen dus. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als je een wat grotere ruimte hebt zou dat kunnen. Doucheruimte was waarschijnlijk een beter woord voor mij 8)7

Ik heb een vrij kleine ruimte waar mijn wastafel en douche in geplaatst zijn. Juist omdat de ruimte niet zo heel groot is, denk ik toch dat het beter is om luidsprekers te nemen die een beetje waterbestendig zijn.

Schiet me ook net te binnen dat de luidsprekers minimaal 6 Ohm moeten zijn

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 15:32

yared

No Scope, Bitch!

Was van het weekend aan het kijken naar een nieuwe (toekomstige) badkamer (lees douchehok) en kwam daar wastafels tegen bij de verschillende zaken, die gewone speaker erin hadden zitten... nada speciale.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Verwijderd

Bosh of Boss heeft toch ook van die leuke weersbestendig boxen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb een tijd lang een oud breedband-aristona-kneus-ding in mijn "douchekast" gehad.

Geen enkel probleem.
Gewoon parallel aansluiten, schakelaartje ertussen (voor als de speaker gaar flippen als je je geluid wat harder zet als je niet aan het douchen bent) en klaar..

t.

Wise enough to play the fool

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
wel denk ik dat je ze flink moet kunnen laten spelen eer je ze hoort als je onder de douche staat.......

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
eh moet je ff zoeken op google naar monacor of skyway die maken goede spatwaterdichte mooi afgewerkte speakers

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:42
tis toch ook wel erg dat je voor die tien minuutjes (?) dat je per dag in de badkamer bent om te douchen niet eens je muziek kan missen :D

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
vriesdude schreef op 12 november 2002 @ 21:03:
tis toch ook wel erg dat je voor die tien minuutjes (?) dat je per dag in de badkamer bent om te douchen niet eens je muziek kan missen :D
:D haha, klopt. Maar op mijn Onkyo reciever heb ik multizone zitten en nou wil ik en zal ik dat gebruiken ook... :*)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:50
ach, gewoon een paar oude speakers in je dak bouwen, fuck that als ze na een jaar het niet meer overleven ofzo, dan soldeer je er gewoon andere in ;)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 10:45
www.conrad.nl

Hier hebben ze 2 verschillende types "marine" luidsprekers.

-

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

www.infinitysystems.com, caraudio, products, marine serie (voor schepen e.d. spatwaterdicht, fatsoenlijk geluid en geschikt voor in je badkamer plafond.)

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Tja, het werd mij afgeraden om gewone speakers te gebruiken. Het wordt vochtig en daar kunnen speakers niet tegen.

Dus op zoek naar iets spatwaterbestendigs.... dat is dus best lastig. Ik heb uiteindelijk voor gewone speakers gekozen. Een Infinity subwoofer setje bij Correct in Rotterdam voor 200 piek. Subwoofer is ingebouwd onder het bad, sattelietjes netjes aan de muur. Als het ooit kapot gaat door vocht, haal ik wel nieuwe. "Outdoor" speakers zijn duur en lastiger te vinden, dus ik zou voor gewone speakers gaan en ze vervangen als ze kapot gaan.

En ja het is heerlijk om te doucen/ in bad te liggen met een muziekje erbij..

Verwijderd

www.bose.nl ? ? ? ? die heeft naar mijn mening genoeg van die waterdichte speakers, wel duur, maar wel kwaliteit van de bovenste plank.. je ziet ze ook wel vaak op parkeerplaatsen e.d. voor een muziekje, of in Six Flags daar zie je ook van die paddestoel=vormige dingen, van Bose.. die heeft ze ook wel op badkamer formaat.

Verwijderd

Ik heb een paar Pioneers in mijn boot zitten... perfect geluidje, zelfs nadat ze een keer volledig onder water hebben gestaan :P

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 16:53

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 11:03:
www.bose.nl ? ? ? ? die heeft naar mijn mening genoeg van die waterdichte speakers, wel duur, maar wel kwaliteit van de bovenste plank.. je ziet ze ook wel vaak op parkeerplaatsen e.d. voor een muziekje, of in Six Flags daar zie je ook van die paddestoel=vormige dingen, van Bose.. die heeft ze ook wel op badkamer formaat.
nou nou nou, bose voor op een badkamer. Opsich is bose nog niet zo erg, maar als je zien wat ze vragen voor et spul wat ze leveren :X :X :X
Ik denk eigenlijk dat je plafond van je badkamer niet zo heel nat zal worden hooguit een beetje vochtig. Ik denk dat je gewoon rechtopeneer speakertjes moet kopen omdat het met de slijtage wel mee zal vallen. Of jij moet hele rare dingen uithalen in de badkamer :+
En daar komt bij: je kunt wel hele dure betere speakertjes kopen, maar als die vervolgens een jaar langer meegaan, dan ben je nog duurder uit. Je moet in je badkamer gewoon geen duur spul hangen, punt.

Verwijderd

ik heb normale boxen uit een auto in mijn badkamer (opbouw)( low-budjet)

speelt perfekt , en de condens hindert niet!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb twee witte Sony XS MP-01 in het plafond van de badkamer en dat bevalt me al drie jaar prima. Veel stoom maar geen enkel probleem ermee.

ARME AOW’er

Verwijderd

En je radio gewoon dusdanig hard zetten dat je em toch wel kan horen (werkt goed genoeg voor mij) :)

keb alleen een voordeeltje, buren zijn doof, en aan de andere kant zijn ze nooit thuis :)

Verwijderd

Topicstarter
Goed, na even wat rondgeken te hebben ben ik uitgekomen bij de volgende speakers. http://www.servicecentertexel.nl/p1254.html
Weet iemand of dit was is en of ik er genoeg geluid uit kan krijgen met douchen?
Heb een 5 keer 130 watt reciever. Nu is een beetje minder watt speaker geen probleem, maar max. 80 watt speakers?
Pagina: 1