Toon posts:

[PDF] Lagen in Acrobat

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Kan je in acrobat lagen samenvoegen tot 1 document??

Ik zal ff de case neerzetten...

We hebben hier raporten die worden verzonden op briefpapier met logo's enzo.
Nu willen we het ook digitaal gaan verzenden in PDF formaat.

Mijn idee was om de tekst vanuit Word samen te voegen met het briefpapier in pdf formaat en dan 1 PDF bestand over te houden..

Het briefpapier is in 2 soorten (voorblad en vervolg papier)

Dus kort samen gevat: Brief papier in pdf formaat en daarop komt de tekst als apparte layer.

Kan dit??

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Als je die logo's al in je word document invoegt en je converteerd dat word document dan wordt het logo mee geconverteerd

(dit is wel een heel vage zin geworden zo! ;) )

specs

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

Zoals jij het voorstelt, kan volgens mij niet in Acrobat.
Misschien dat het je met een of andere optie in Acrobat lukt om het logo te plaatsen, maar daarvoor is Acrobat in 1e instantie niet bedoeld.

Je zou bijvoorbeeld in Illustrator de PDF met tekst en je briefpapier wel kunnnen samenvoegen zoals je beschrijft en dan deze vervolgens weer opslaan. Maar ik denk dat wat topper zegt het meest logische is.

Verwijderd

Topicstarter
Over het logo komt tekst te staan....

Vandaar dat ik met lagen wilde werken.

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

even een *kick* in een (te) oud topic.

Heb hier hetzelfde probleem. Normaal printen we onze brieven en orderbevestigingen op het briefpapier (logisch), maar soms moeten we het mailen.. Dan maken we een PDF die we mailen (net zo makkelijk), maar dan staat de brief in een maagdelijk wit PDF-document, terwijl we zulk mooi briefpapier hebben.

Met onze vorige huisstijl ging het wat makkelijker. Toen hadden we alleen een briefhoofd waar ons logo in staat. Dat hadden we in een textvak geplaatst wat we normaal niet mee printten, alleen als we PDF-jes gingen bakken. dan zetten we die optie uit.

Het nieuwe briefpapier beslaat het hele a4-tje met een kleurbaan en naw/kvk gegevens aan de zijkant. Een afbeelding van het briefpapier in een tekstvak zetten werkt niet, want de normale brieftekst staat in de normale tekst, en dus altijd op de onderste laag (0); tekstvakken beginnen bij laag 1...
Ook geprobeerd dit via een watermark te doen, maar een watermark waagt zich niet buiten de marges van het document.

De optie om de pdf van de brief te mergen in illustrator met de pdf van het briefpapier werkt op zich best goed, maar is erg bewerkelijk, zeker bij brieven van meerdere a4's...

Zou je met behulp van een macro dit kunnen doen? Zelf ben ik een complete n00b op het gebied van macro's... Is er iemand die me een kick in de juiste oplossingsrichting kan geven???

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...