Toon posts:

systeem upgrade, een paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van me heeft het volgende systeem:
http://www.hp.com/cposupp...support_doc/bph06750.html
en heeft gevraagd of ik eea voor hem wil upgraden. Ik heb een paar vraagjes:
1) Wat is de maximale hoeveelheid geheugen is die ik hier in kan prikken?
Er zijn twee DIMM sockets, dus zou ik daar 2x512MB SDRAM 133Mhz in kunnen zetten?
2)Is het een slecht idee om voor de MSI48x16x48 CD brander te kiezen? Is het verschil met de plextor 48x24x48A heel groot (deze is twee keer zo duur, is dit het waard)?
3)Waar kan ik een vergelijkend overzicht vinden van de verschillende grafische kaarten (Radeon vs Geforce vs Matrox etc.)?

hopelijk vinden jullie deze vragen niet te onbenullig voor dit technische forum...

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
antwoorden: :+

1) neej, helaas niet, hij ondersteund 100 Mhz FSb dus. die 133 kan niet (kan er wel in, maar draait niet @ 133 mhz.) de chip ondersteund ook de grote van de geheugen modules niet.

2) Neej het is geen slecht id, die plextor is een goed ding, en ook van hogekwaliteit, maar als gewone thuis gebruiker kan je net zogoed kiezen voor de MSI (no problem)

3) die kan je opzoeken in verschillende revieuws, en op google.nl de revieuws kan je vinden @ hardware.info, t.net etc

De vragen zijn te onbenullig voor dit forum :+ :P

neej suc6 ermee

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
1 Als het goed is kan die chipset i815 wel 512mb dimms aan dus dat zou kunnen idd. Ik weet alleen niet hoe makkelijk je standaard DIMMs kunt gebruiken in deze HP bak.
Edit de 815 kan dus maximaal 512mb aan. Dus max twee keer 256 of misschien een keer 512.

2 Als ik voor de keuze sta tussen plextor en geen plextor dan kies ik altijd plextor. Heb nu al meerdere jaren de plexwriter 12/10/32a erin zitten en nog geen cd verneukt. (zelfs niet bij gedeeltelijk hangen van het systeem). Mn vriendin heeft zon goedkopere brander daar heb ik al meerdere mislukkingen mee gehad.
3 Tweakers.net voor een vergelijkend overzicht misschien?

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

Wok

Dakloos...

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 12:28:
Een kennis van me heeft het volgende systeem:
http://www.hp.com/cposupp...support_doc/bph06750.html
en heeft gevraagd of ik eea voor hem wil upgraden. Ik heb een paar vraagjes:
1) Wat is de maximale hoeveelheid geheugen is die ik hier in kan prikken?
Er zijn twee DIMM sockets, dus zou ik daar 2x512MB SDRAM 133Mhz in kunnen zetten?
Is IMO toch wel een beetje een zoekvraag. Even kijken op de site van HP of via Google kan een hoop duidelijk maken. Anders wil een mailtje of een telefoontje naar HP ook wel eens helpen. ;)
2)Is het een slecht idee om voor de MSI48x16x48 CD brander te kiezen? Is het verschil met de plextor 48x24x48A heel groot (deze is twee keer zo duur, is dit het waard)?
Wat denk je zelf? De een hecht veel aan merk(namen) is derhalve bereid om meer euro's uit te geven voor een brander. Persoonlijk denk ik dat je voor jezelf moet afvragen of je de investering kunt verantwoorden.

Probeer anders eens reviews op te zoeken van verschillende branders. Misschien kom je dan wel bij een heel ander merk uit. :)
3)Waar kan ik een vergelijkend overzicht vinden van de verschillende grafische kaarten (Radeon vs Geforce vs Matrox etc.)?
Daarvoor zijn verschillende hardware sites in het leven geroepen. Kijk eens op de frontpage, waar vaak links staan naar verschillende reviews.
hopelijk vinden jullie deze vragen niet te onbenullig voor dit technische forum...
Stomme vragen bestaan niet, maar laten we eerlijk zijn: een beetje meer moeite zou je toch wel kunnen doen om antwoord te vinden op je vragen... :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
ok, thanks voor alle replies

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 12:43:
mm.. Is er iemand die zeker weet hoeveel geheugen er in kan? En als ik het goed begrijp kan pc133 geheugen wel, maar het draait dan op 100mhz?
thanx
idd je hebt het goed gelezen

Verwijderd

Topicstarter
AMD_er schreef op 12 November 2002 @ 12:44:
[...]

idd je hebt het goed gelezen
haha, dit is zekers een rap forum.

thanks for de replies

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
De intel i815 kan maximaal 512MB aan, dus twee maal 512 gaat absoluut niet werken (zie ook de search). Voor de overige vragen zit je hier in PMG verkeerd ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.