Toon posts:

MSN verbreekt verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MSN Messenger gaat vaak offline als ik kazaa aan het staan en ik aan het downloaden ben.

Ik denk zelf dat het aan mn router ligt die ik pas heb gekocht want voorheen had ik dit probleem nooit.

Ik heb overal al gekeken op internet of dit probleem vaker voorkomt, zelfs al met fabrikant gemaild.

die hadden het hierover:

Dear Sir

Are you using PPTP dial out function? There is a setting to adjust for the timeout feature in the PPTP menu. You can adjust for the proper time out.

Thanks,
OvisLink

Maar vooralsnog weet ik niet of het hier aan ligt. kent iemand het probleem? of heeeft het soms met bepaalde timing te maken van mn router? dat als kazaa druk aan het pompen is dat msn het niet meer bijhoudt? ik heb trouwens chello kabel internet.

router: Ovislink wireless router met NAT / VPN,IPSec / PROXY / PPPoE en PPPTP.

hoop dat iemand hier iets van weet, want ik word er gek van dat heletijd mn msn messenger eruit knalt (tevens ook mn icq). alsof hij ineens 1 sec geen verbinding meer heeft ofzow. ik zit trouwens niet wireless verbonden! gewoon via kabel aan router.

alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn overigens wat instellingen die ik kan veranderen...

Force to reconnect PPPoE if packets can not Send/Receive from PPPoE connection (dit heb ik ook aan gevinkt).

SYSTEM PARAMETERS

Enable TCP MTU Adjustment Function
MTU Setting (staat op 1500) wat het is weet ik niet :)

UPnP

Enable UPnP Function (staat al aan).

TCP SESSION

Telnet/SSH Session Timeout Min (1~3600) (staat op 480)
Other TCP Session Timeout Min (1~60) (staat op 60 )

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 23:14
Dit had ik toen ik nog 56k6 had, als ik met audiogalaxy m'n lijn dichttrok disconnecte msn, waarschijnlijk door te weinig bandbreedte.

Kun je niet instellen dat kazaa niet al je bandbreedte wegpikt?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

MSN verbreekt verbinding! Help.
:( LEEST ALLEN! HELP! --> Spoed! <-- xxx werkt niet!

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
:-D oeps.

trouwens, ik heb nu tijdje mn kazaa uit staan, maar nog steeds gebeurt het! het ligt dus niet aan kazaa...

• paterke1984
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-10-2022
Ik heb hier hetzelfde probleem. Alles waarmee ik online kan gaan werkt (ook lange download sessies of online spelletjes), maar de verbinding van msn wordt om de 5 minuten verbroken.
Ik heb geen idee waar het aan ligt en heb inmiddels al een hele zooi instellingen veranderd maar zonder effect. Het lijkt er (volgens mij) op of het aan windows xp, internet explorer of msn zelf ligt, maar wat er daar fout zit weet ik niet. Aan mijn firewall (zone alarm) ligt het in ieder geval niet.
Ik hoop dat iemand nog met een oplossing kan komen.

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Anders ga je even verder in een topic van 2 jaar gelede 8)7
maar kan je de oorspronkelijke TS niet ff mailuh??

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Onderhand is dit draadje ook al redelijk vaak voorbij gekomen ;)

En precies wat kon je in de search vinden en werkte niet bij jou?

• paterke1984
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-10-2022
SSH schreef op 25 februari 2004 @ 20:36:
Onderhand is dit draadje ook al redelijk vaak voorbij gekomen ;)

En precies wat kon je in de search vinden en werkte niet bij jou?
Ik kwam er ook achter dat dit topic al een tijdje oud was, maar pas na mijn post en ik vond het niet erg om te laten staan.
Ik heb het volgende gedaan:
- Alle messengers (msn6 en standaard windows messenger) gedeïnstalleerd en alleen de standaard windows messenger opnieuw geïnstalleerd. Want toen ik nog geen msn 5, (later msn6 wat ik, in hoop op verbetering, erop had gezet), was er niets mis.
- Ook heb ik in mijn internetopties, bij lan settings, "automatically detects settings" uitgezet.
- Verder heb ik zonealarm een keer uitgezet
- Trillian geïnstalleerd, maar dat geeft hetzelfde probleem

Dit zijn de vier opties die ik tot nu toe heb gevonden die volgens mij een oplossing zouden kunnen bieden voor mij. Verder heb ik met de search geen oplossingen gevonden, dus ik hoop dat iemand me toch kan helpen.

Ik heb ooit zonder enig probleem gechat. En sinds ik msn5 erop had gezet ging het fout. Ik had rond die tijd ook een nieuwe kabelmodem (oude was stuk, maar wel hetzelfde type als de oude) gekregen, dus die optie heeft ook nog door mijn hoofd gespeeld, maar aangezien ik verder nergens problemen mee heb lijkt het me niet dat het daar aan ligt. Dan zou het downloaden van grote bestanden (zonder download accellerator) of het online spelletjes spelen ook fout moeten gaan. Dus een hardware (utp-kabel, modem, lan-kaart of hubje) probleem lijkt me vrij onlogisch.
Pagina: 1