[Linux / X-Windows] Compaq thin client T1010

Pagina: 1
Acties:

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 15:52
Mijn vraag is...

Kan ik die thinclients aan de babbel krijgen met een X-Server onder GNU/Linux.

Ik weet dat het ook kan met Windowze... maar daar willen we gezien de kosten e.d vanaf hier op het werk ;)

Ik heb al gegoolged maar ik heb niets gevonden... maar er zullen toch al wel mensen zijn welke dit voor elkaar hebben ;)

Alvast bedankt }:O

Links e.d zijn hartelijk welkom _/-\o_

My weblog

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

capedro schreef op 12 November 2002 @ 12:22:
Kan ik die thinclients aan de babbel krijgen met een X-Server onder GNU/Linux.
Ik weet dat het ook kan met Windowze... maar daar willen we gezien de kosten e.d vanaf hier op het werk ;)

Ik heb al gegoolged maar ik heb niets gevonden... maar er zullen toch al wel mensen zijn welke dit voor elkaar hebben ;)
Alvast bedankt }:O
Links e.d zijn hartelijk welkom _/-\o_
OK, dit is wat ik qua mogelijkheden heb gevonden :
code:
1
2
3
4
5
6
Communication Protocols/Terminal Personalities Supported

* RDP resident
    * ICA 3 resident
    * Wyse WY-60, WY-50, WY-50+; IBM TN3270e, TN5250, TN3151; DEC VT420; 
ADDS A2; Hazeltine 1500; Tandem 6530; and SCO Console resident

(bron)

AFAIK zijn die Wyse-types die erbij staan, van 'echte' terminals, m.a.w. : CLI.

Ook zag ik hier staan dat hij kan connecten met een Citrix MetaFrame server. Helaas zie ik daar alleen Solaris 2.6, Solaris 7 and Solaris 8; AIX 4.3.3 and HP-UX 11.0 als besturingssysteem staan.

Verder heb ik met google niets kunnen vinden over deze terminals in combinatie met Linux..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-05 05:27

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Kan je niet mbv XDMCP de clients de xdm/gdm/whatever laten aanspeken op de server? Zo heb ik het ook opgelost hier op kantoor.

www.tldp.org zoek naar xdmcp howto

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 15:52
smoking2000 schreef op 12 november 2002 @ 13:42:
Kan je niet mbv XDMCP de clients de xdm/gdm/whatever laten aanspeken op de server? Zo heb ik het ook opgelost hier op kantoor.

www.tldp.org zoek naar xdmcp howto
Die oplossing heb ik thuis ook voor een aantal oude Pentium-bakken bij mij thuis.... maar met een thinclient zit je denk ik met het probleem dat ie geen HD heeft... tenzij er een flash-memory inzit waar je images op kan zetten :?

My weblog

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

capedro schreef op 12 November 2002 @ 22:07:
[...]

Die oplossing heb ik thuis ook voor een aantal oude Pentium-bakken bij mij thuis.... maar met een thinclient zit je denk ik met het probleem dat ie geen HD heeft... tenzij er een flash-memory inzit waar je images op kan zetten :?
read the docs on the Linux Terminal Server Project en over dat lack of harddiskspace: daar hebben ze oa bootp voor uitgevonden :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!