Geheugen leeg, swap vol?

Pagina: 1
Acties:

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 10:29

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Hallo.

Ik zit met een probleem waar ik niet goed uit kom. Ik heb thuis een PC staan die fungeert als webserver, PDC en router. Het is een Redhat 7.2 machine met kernel 2.4.9 en Apache 1.3.22. Ook heb ik PHP 4.1.2 en MySQL 3.23.41. De routing gebeurt d.m.v. IP tables die mijn netwerk over mijn ADSL verbinding delen.

Nou heb ik dus 4 websites draaien met allemaal een MySQL backend (en PHP dan). Nu gaat in de loop van de tijd mijn Swap-partitie vol zitten. Deze laatste is 81MB groot.

Nu zit er 192MB geheugen in de PC (CPU = Athlon 550) wat dus nog lang niet vol zit. Op dit moment is er 99% SWAP in gebruik en 67% Physical Memory. De enige manier om mijn swap weer leeg te gooien is door Apache en MySQL te restarten. Mijn vraag is dan, moet ik er nu gewoon meer geheugen in het systeem zetten of moet ik mijn apache aanpassen?

Momenteel staat apache als volgt ingesteld:

Max Requests Per Child: 10000 - Keep Alive: on - Max Per Connection: 80
Timeouts Connection: 300 - Keep-Alive: 15

Moet ik een van deze waardes misschien aanpassen en waarin dan? Ik genereer ongeveer 2GB p/mnd dataverkeer upstream van de websites..

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Die had VM problemen, die pas sinds 2.4.15 echt zijn opgelost... Ik zou dus ff kerneltje upgraden.