[CM]Kapotte Lavalamp, ideeen?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.762 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
Lees ook ff mijn post van 12-11-2002 22:01, die bevat belangrijke info

Ik heb thuis zo'n geinig waslampje staan, maar het bolletje is kapot en nergens te krijgen (speciale vorm)... Maakt niet uit eigenlijk de inhoud gaat er ook uit.

Nu wil ik de was eruit halen en er iets anders in doen (maar wat?!?) en de onder/bovenkant leeghalen zodat daar LEDs inkunnen...

Nu zijn mijn vragen:

• Hoe krijg ik de was er netjes uit zonder dat er resten inblijven? (vaatwasser doe ik niet, als die verstopt raakt ben ik dood...)
• Wat moet ik erin plaatsen? En hoe? De bovenopening is niet al te groot... Het moet iets zijn waarbij iedereen denkt w000t, ill! :9~

Dacht zelf iets bewegends erin te maken, je kan bewegingen door glas transporteren mbv magneten... En er moet misschien een vloeistof inkomen, welke vloeistof? Of moet ik gewoon dat "water" uit de lamp bewaren... Wat is dat eigenlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Ik heb wel n's van die lavalampen zien liggen in de winkel (los). Dat was volgens mij in de Karwei. Lampen waren speciaal voor lavalampen, zouden toch wel moeten passen denk ik :?

Toch wel 'n leuk idee dat je er mee wilt casemodden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
je kan em in je kast bouwen, een andere vorm kopen of maken, die "shit" overpompen :+
en dan klaar.

maar kan je die lampen dan nergens krijgen :? das klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 23:18
Was is vettig en vettig spul kun je 't beste weg krijgen mbv afwasmiddel. Kijk alleen uit dat je gootsteen niet verstopt. Tip: in een bak uitspoelen en dan de inhoud via 't riool weggooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 15:13

w00Dy

Make soap, not war

waterkoeling reservoir :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramseltje
  • Laatst online: 16-03-2024
Je kunt proberen die zuil te verwarmen met je proc >:)
En bij de lavalamp van me vriendin zit er een gewoon 60-100W peertje in ( of zo'n spiegelreflector lamp weet ik nie pcies meer), past dat echt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 16:30
Haal de 'lava' eruit, koop een nieuwe lamp en doe er goudvissen in, zal vast wel een leuk effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41007

Gizmo4ever schreef op 12 November 2002 @ 13:02:
Haal de 'lava' eruit, koop een nieuwe lamp en doe er goudvissen in, zal vast wel een leuk effect hebben.
Warmwatergoudvissen, dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 15:31

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Gizmo4ever schreef op 12 november 2002 @ 13:02:
denk je niet dat die buis daar een béééétje te krap voor is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48293

is je lampje stuk of het glas gebroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:15
Anoniem: 48293 schreef op 12 November 2002 @ 13:11:
is je lampje stuk of het glas gebroken?
Als het glas stuk zou zijn dan zal het ook geen probleem zijn om die zooi er uit te krijgen... dat gebeurt van zelf wel ;)

En hij heeft het over leds dus dat zal dan wel over de lamp gaan ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Het bolletje is kapot, die heeft een speciale ronde vorm, geen peertje geen bolletje, maar ertussenin... E14 fitting, dat wel...

Ik wil dus een bewegend iets erin hebben (een alien ofzo die zijn ogen kan bewegen, of een of ander apparaat wat beweegt...)

Goudvissen is geen optie! Die doe je toch ook niet in je waterkoelingreservoir?!! :P

Waterkoeling heb ik niet. Ben ik ook nog niet van plan... 't is gewoon voor de show!

Ben van plan de vorm van de lamp uit de kast te dremelen en dan de lamp voor de helft in/uit de kast te laten (doorsnede vertikaal)

EDIT: De was is hard in koude toestand kan ik dit eruit koken ofzo of kan het glas dit niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
jwbagger schreef op 12 November 2002 @ 13:08:
[...]

denk je niet dat die buis daar een béééétje te krap voor is ;)
Je kan toch van die seamonkeys in stoppen? :*)

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
DeXtOuRiuS schreef op 12 november 2002 @ 13:50:
[...]

Je kan toch van die seamonkeys in stoppen? :*)
Zeepaardjes zijn een bedreigde diersoort... Maar wel leuk idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 17:53

Twarp

just grin...

Ik heb ook 3 van die lampen gehad enik heb er nu nog 2. De derde is opengemaakt en de inhoud was bij mij een raar goedje van een soort parafine (de "lava") in een soort aarolie destillaat oplossing. Pas er goed mee op want het ik had raar spul waarvan ik toch een raar droog gevoel kreeg toen ik het op mijn handen kreeg. Lijkt mij verstandig dat je de juiste voorzorgsmaatregelen neemt.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48293

die lampskes ken je zo kopen lava lamp van mijn vriedin is ook al es gaan hemelen :) hehehe hebben ff neiuw lampie gekocht in de winkel waar die lava lamp gekocht is ...et viola hij doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Welke winkels zijn dat? Ik had dat lavading van de Blokker, maar daar hebben ze geen lampies... :( Heb een rondje gelopen in Leidsenhage (winkelcentrum), nergens, ook niet in de lampenzaak op de Grote marktstraat in den haag... ;(

Maar het liefst hoor ik ideen over het laten bewegen van dingen in glas... Op die drabwas was ik toch al uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 14:58

Chiron

Moderator Discord
inderdaad.. btw kijk anders eens voor ovenlampjes

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Nah, ik heb toch ergens een keer gelezen dat je die dingen gewoon bij kunt vullen met water. :? Misschien zijn dat dan goedkope klonen van die originele 'Mathmos' lavalampen, maar er stond bij (in de Conrad catalogus ofzo) dat na verloop van tijd een gedeelte van het water verdampt is, en dit dus gewoon met kraanwater bij te vullen is.
Het kan ook zijn dat ik het fout heb hoor, maar volgens was mengt niet met water, dus zo'n lavalamp zou voor zover ik weet gewoon met water moeten werken. Maar ik ben nu te lui om me d'r verder in te verdiepen, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen. :z

Edit:
Ener-G schreef op 12 November 2002 @ 14:05:
inderdaad.. btw kijk anders eens voor ovenlampjes
Ovenlampjes heb je niks aan. Die dingen zijn alleen hittebestendig (tot 400 ºC oid), en zijn maar 25 W ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:49
Het is heel makkelijk: Was smelt bij ongeveer 50-60 graden en koelt weer af bij lagere temp. Daardoor zakt het spul weer. Gooi er dus een ouderwets peertje in met de juiste fitting: ga naar een goede lampenwinkel. Deze worden over het algemeen erg heet. Hierdoor kun je volgens mij gewoon opnieuw een lavalamp maken.

Leuk effect: Plastic spiegel-glitter-dingetjes erbij... Zorg alleen dat ze niet te zwaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Laatst online: 22-04 17:53

Twarp

just grin...

Paultje3181 schreef op 12 November 2002 @ 14:07:
Het is heel makkelijk: Was smelt bij ongeveer 50-60 graden en koelt weer af bij lagere temp. Daardoor zakt het spul weer. Gooi er dus een ouderwets peertje in met de juiste fitting: ga naar een goede lampenwinkel. Deze worden over het algemeen erg heet. Hierdoor kun je volgens mij gewoon opnieuw een lavalamp maken.

Leuk effect: Plastic spiegel-glitter-dingetjes erbij... Zorg alleen dat ze niet te zwaar zijn...
Bijna goed, door opwarming stijgt de was en door afkoeling zakt ie weer.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Swop1200 schreef op 12 november 2002 @ 12:23:
Ik heb wel n's van die lavalampen zien liggen in de winkel (los). Dat was volgens mij in de Karwei. Lampen waren speciaal voor lavalampen, zouden toch wel moeten passen denk ik :?
Dat zeg ik, Karwei....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:49
EDIT: De was is hard in koude toestand kan ik dit eruit koken ofzo of kan het glas dit niet aan?[/quote]

Koken is lastig, smelten wel dus... Zorg wel dat je dan alles verwijderd. Naspoelen met alcohol (spiritus) en goed laten drogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Benadski schreef op 12 november 2002 @ 13:51:
[...]

Zeepaardjes zijn een bedreigde diersoort... Maar wel leuk idee :)
Hoe kom je nou weer bij zeepaardjes?

Ik hoop toch niet dat je denkt dat dat seamonkeys zijn want dat zijn het dus
duidelijk niet. Seamonkeys zijn familie van de Artemia, een familielid van de kreeft, de krab, de garnaal en andere schaaldieren.

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

Anoniem: 41007 schreef op 12 november 2002 @ 13:03:
[...]

Warmwatergoudvissen, dan wel
goed idee !!! 10 Watt bolletje en een dozein guppies

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Laatst online: 06-05 12:54

AcouSE

Swedish Chef

Geen relatie met computers En toen had ik dat over window enzo gemist :P Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 06-05 16:46
Lijkt me toch vrij moeilijk om een juiste warmtebron te vinden. Want als de temp te hoog is dan zal alles naar boven gaan en als het te koud is blijft alles beneden.
Je kan er wel een gloeilamp in doen, maar dan is je kast zo'n lichtbak. Een andere warmtebron is er eigenlijkj niet. Dat wordt toch iets om de lamp heen bouwen. Maar kun je dan niet iets plat's maken, met glas en siliconen kit. Zodat je een veel bredere lavalamp hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Ik had ook een kapot lampje, ik ben toen naar de lampen-winkel geweest. Hij had dat lampje niet, maar toen ik zei dat het voor een lava-lamp was wist hij wel een ander lampje dat zou passe. Het nummer is: "osram, 230v, 40watt, h019" ;)

You are free to do as we tell you to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Voor diegenen die het nog niet helemaal door hadden:

• Ik heb geen nieuw gloeilampje nodig
• De was en vloeistof gaan eruit
• Er komt iets anders in wat "iets doet"
• Als het vet genoeg is gaat het mijn pc in als gevuld window met lenswerking
• LED verlichting aangestuurd door de PC / microcontroller

Ideen die ik heb:

Er moet een bewegend iets inkomen, misschien dat je met magneten dingen kan laten bewegen wat in glas zit (aquarium schoonmaak magneten idee). Bijvoorbeeld een alien die zijn ogen en kop kan draaien (vast erg moeilijk)

Met glasvezeldraadjes kan ik onzichtbaar lichtpuntjes in de nieuwe vloeistof toveren.

Twee vloeistoffen met een verschillende kleur geeft ook weer een apart effect, maar mengen de kleurstoffen niet na verloop van tijd? (Met een heel klein beetje markeerstiftinkt (felgeel ofzo) kan je de vloeistof wazig laten worden met een blacklight!

Wat staat er nou leuk in zo'n fles?

Hoe kan ik het beste dingen laten bewegen (magneten zijn misschien toch niet zo best ivm. magnetische data opslag op HDD)

Hoe krijg ik alles door de bovenkant van de fles? :? Er zit een gat in met een diameter van ongeveer 1,5 cm. Niet echt groot dus... Nee, ik ga er geen visjes / zeepaardjes ingooien, da's zielig...

Misschien een half verbrande pop erin met roodgloeiende ogen ofzo })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
Hmmmz, ik doe nooit langer dan 2 maandan met een lampke. Gewoon ff nieuw bolletje erin en weer gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61811

ik denk dat uitkoken het beste idee is. pak een grote emmer waar je de troep in kwijt kan, neem een grote pan met een hoop water erin, zet het op het vuur, en doe de waslamp erin. zo wordt deze langzaam warm en zal de boel na een poos smelten, ik denk dat het een stuk sneller gebeurd zo dan met een lampje, zoals ie normaal opwarmt, omdat het water er compleet omheen is. als de lamp eenmaal warm is, zal de was wat vloeibaarder zijn, en kun je het eruit kieperen in de emmer oid... maar het past makkelijk door de opening.
en bovendien wat degee bedoelde met de seamonkeys, dat zijn geen zeepaardjes, ik denk dat hij bedoelde van die beestjes die bij de blokker zien, van die zelfzwemmende plastic vissies :), maar dat krijg je er nooit van je leven door 1,5 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-04 20:14

slazh

Here To Stay

Misschien een idee om er water in te doen en een paar blauwe (?) leds onderin (of bovenin) en dan zorgen dat er bubbeltjes komen. Ziet er wel funky uit, als je dat ziet in die grote zuilen in sommige winkels.
Misschien dit idee incombinatie met het waterreservoir ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Hmm, die belletjes is wel een goed idee, maar dan moet er nog wel iets bijkomen.

Je ziet weleens van die bootjes in een flesje. Die bootjes zijn groter dan de opening. Hoe hebben ze dat erin gemaakt? Als zoiets met andere voorwerpen dan een bootje kan dan zou dat wel leuk zijn... Werkt het met een soort vouwconstructie ofzo?

Zijn er geen stoffen die oplichten onder IR straling, maar normaal transparant zijn? Ik heb nog vast wel ergens een lasertje uit een CD speler liggen... Die zijn infrarood (het rooie puntje wat je ziet is NIET de laser zelf, die is veel feller, kijk maar eens met een camera met nightshot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

[HK mode]
Gooi hem uit het raam.. en kijk of ie kapot is..
en daarna PICS!!!! :P
[HK mode]

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Nieuwe lamp kopen en de andere weggooien 8)7

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Lezen is ook een vak! IK WIL GEEN NIEUWE!!! :O

Ik wil de oude modden en in mijn pc bouwen, ZONDER was erin...

Leest eerst ff de first post en die van 22:01 gisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00
maak er een draaikolk in

Afbeeldingslocatie: http://www.hcrs.at/BILDER/VORTEX4.JPG

linkje : http://www.hcrs.at/VORTEX.HTM

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36918

Benadski schreef op 13 november 2002 @ 09:36:
Hmm, die belletjes is wel een goed idee, maar dan moet er nog wel iets bijkomen.

Je ziet weleens van die bootjes in een flesje. Die bootjes zijn groter dan de opening. Hoe hebben ze dat erin gemaakt? Als zoiets met andere voorwerpen dan een bootje kan dan zou dat wel leuk zijn... Werkt het met een soort vouwconstructie ofzo?

Zijn er geen stoffen die oplichten onder IR straling, maar normaal transparant zijn? Ik heb nog vast wel ergens een lasertje uit een CD speler liggen... Die zijn infrarood (het rooie puntje wat je ziet is NIET de laser zelf, die is veel feller, kijk maar eens met een camera met nightshot).
Die bootjes in flesjes worden er opgevouwen in gepropt en dan met een touwtjesconstructie opgezet. Touwtjes los en klaar is Kees.

En nee, er bestaan geen stoffen die oplichten onder IR. Dat is in strijd met de wetten van de natuurkunde. IR licht zit energetisch aan de onderkant van het zichtbare licht in het spectrum. Omdat je bij aanstralen nooit fotonen eruit kunt laten komen met meer energie dan die die je erin gestopt hebt, kun je met IR dus nooit in het zichtbare deel van het spectrum terecht komen. UV is wel een mogelijkheid, maar dan moet je zorgen dat het NOOIT bij je vel of ogen kan komen (het UV dan), aangezien dat schadelijk en mutageen enzo is. Dat gaat je waarschijnlijk niet lukken, dus UV niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hmmmm.... om te laten bewegen is toch het simpelste met een warmtebron, hoe de lavalamp dus origineel werkt. Maar dan met iets anders ipv die was waar je op uitgekeken bent...

Me, myself & I

• Tsunami
  • Niet online
offtopic:
waarschuwing aan Benadski: hij moet nog betalen voor een inkoopactie, en wel deze. Je hebt nog een week, dus opschieten :)

Anoniem: 4417

Was dat spul dat ze in die lavalampen doen niet ongelooflijk ongezond?

Ik zou maar voorzichtig wezen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49635

Lampen zijn inderdaad een speciale vorm.. maar gebruik gewoon een 40w lampje.. die doet het ook hoor.. (normaal bolletje) duurt alleen wat langer voordat het mooi werkt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Laatst online: 16-07-2024
idd ik heb er gewoon eentje bij de hema vandaan 79 euro cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 15:42

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 49635 schreef op 15 November 2002 @ 02:02:
Lampen zijn inderdaad een speciale vorm.. maar gebruik gewoon een 40w lampje.. die doet het ook hoor.. (normaal bolletje) duurt alleen wat langer voordat het mooi werkt.. :)
dat WIL ie niet :D geesh :)

Mag ik er even op wijzen dat de 'lava' STINKT btw! op de zaak heeft mn collega zon ding laten vallen en dat meurde de hele week na :r

en ik stem voor sea-monkeys! www.sea-monkeys.nl (die van mij zijn al aardig groot >:))

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
  • Laatst online: 06-05 12:46
Ken je die dingen waar 2 vloeistoffen inzitten, meestal water en iets met een kleurtje. Dan draai je dat hele ding om, en omdat de ene vloeistof dan naar boven wil en de andere naar beneden kan je m.b.v. een soort doolhofje leuke druppeltjes krijgen. Als je zoiets er nou inmaakt, en dan de bovengekomen vloeistof met een pompje weer naar beneden pompt kan je misschien wel iets leuks maken :p Het kost waarschijnlijk wel wat tijd, maar het zou een optie zijn.

(het gaatje dat onderin je lavalamp moet komen kan je gewoon boren -> slangetje er doorheen -> dichtkitten. heb je een waterdichte afsluiting.
Moet je alleen fff zoeken welke vloeistoffen ze daarvoor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Die sea-monkeys zijn misschien wel vet, ze kunnen in iedergeval door de opening van de fles! Dacht eerst dat het zeepaardjes waren ofzo... 8)7

Zouden die goed groeien onder LEDjes? En bewegen die beesten wel een beetje? Ik las iig. dat ze niet direct in de zon mogen staan en aangezien LEDs toch niet warm worden...

Dat olie en water idee is wel leuk, maar hoe maak ik dat doolhof erin, de opening is maar 1,5cm in doorsnee. Dat systeem werkt toch gewoon met synthetische olie en gedistilleerd water? iig. moet je een polaire en een apolaire stof bij elkaar gooien dacht ik? Kan ik ook gewoon dat aardoliedistillaat gebruiken wat in de waslamp zit? En wat voor kleurstof gooi ik daar doorheen? Het mag niet met het water mengen. (water zit onderin, dus dat moet transparant zijn, tenzij ik dat van boven naar beneden laat vallen...)

EDIT: Hoe groot worden die apen eigenlijk? Niet dat ze straksme kamer slopen ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
  • Laatst online: 06-05 12:46
Tja, als je zelf je olie of water wil gaan kleuren bestaat de kans dat de kleur gewoon vrolijk door de andere vloeistof heenloopt. Kan je misschien niet iets met van die gekleurde lampenolie? Ik denk dat het het beste is als je gewoon even het een en ander uit probeert, gewoon de mixer erop zetten, even wachten, en kijken of het weer netjes in twee delen uit elkaar valt.

doolhof erin is natuurlijk niet per se nodig, misschien is het leuk om zo'n bruissteentje bij de aquarium winkel te kopen, en daar dan de gekleurde vloeistof doorheen pompen, dan krijg je ipv belletjes gekleurde druppeltjes. Lichtje erop, en dan heb je een leuk effect volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
Van de sea-monkey's website:
Als de lichten uitgaan, gaat het feest gewoon door, zonder lampen, batterijen en elektriciteit!! Sea- Monkeys houden ontzettend veel van het nachtleven en door hun unieke lichtabsorberende lichaampjes kunnen ze werkelijk gloeien net als vuurvliegjes. Het enige wat jij moet doen is de Magiquarium even in een lichtbron zetten, het maakt helemaal niet uit wat voor een, zodat het even kan opladen. Daarna zal de wonderlijke wereld van de feestende Sea-Monkeys oplichten in het donker en dat gaat wel uren door!
Als die beesten nou LED-licht opnemen, dan is hete helemaal een tof effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Hmm, wel vet! oplichtende visjes in een lavalamp!!! Zouden ze ook rood nalichten als je een rood LEDje pakt? Of blauw bij blauwe LEDs? En wat doen ze met UV?

Hmm, ik heb nog een skelet sleutelhangertje liggen met onder UV oplichtende ogen... Maakt het weer een beetje interresanter... Mag best een halloween pc gaan worden of een spookhuis ofzo...

Bij welke winkel koop je die beestjes?!? Gewoon bij de dierenzaak neem ik aan?

EDIT: Heb het nou ook gelezen van dat lichtgeven... Dat doen die beestjes niet, maar het "aquarium"... :|
Lichtgevende basis en de Aero-Vent deksel (luchtdoorlatende deksel) geven licht voor uren, nadat het even in het licht heeft gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
klopt, maar een ergens anders staat iets over een of ander mars ruimteschip met rood licht enzo, volgens mij gloeien die beesten wel na hoor. En waar je ze kan kopen? Speelgoed zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
Heb er dus die zakjes ingegegooid, kon geen 24 uur wachten na die cleaner, nja 12 uur zal toch ook wel goed zijn?

Klopt het dat er blauwe kleurstofkorrels door de eitjes zitten?!? Zag er vreemd uit... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Zullen wel vochtvreters zijn ofzo om te zorgen dat ze in het eitje blijven :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274

BaRF schreef op 15 november 2002 @ 07:47:
[...]

dat WIL ie niet :D geesh :)

Mag ik er even op wijzen dat de 'lava' STINKT btw! op de zaak heeft mn collega zon ding laten vallen en dat meurde de hele week na :r

en ik stem voor sea-monkeys! www.sea-monkeys.nl (die van mij zijn al aardig groot >:))
pics..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1846

Ben je niet bang dat je erop uitgekeken raakt? Je maakt iets dat knippert beweegt in dat glas en na een paar maanden ben je erop uitgekeken. Dan zit je met een mega groot gat in je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274

Anoniem: 1846 schreef op 20 November 2002 @ 16:42:
Ben je niet bang dat je erop uitgekeken raakt? Je maakt iets dat knippert beweegt in dat glas en na een paar maanden ben je erop uitgekeken. Dan zit je met een mega groot gat in je kast.
Op een raampje ben je toch ook al snel uitgekeken..
Pagina: 1