Ik wil in een string bepaalde tekens vervangen door andere tekens. Wat ik nu heb is het volgende:
Dit is dus alleen ff een testbestandje. Ik heb hier gewoon wat geprobeerd dus er klopt weinig van omdat ik er neit uit kan komen met al die sterretjes vragtekens en andere variabelen waarmee je een stukje tekst kan aanspreken.
Wat ik nu dus voor mekaar wil krijgen is dat als het woordje login hebben dat het login.php word en als het login?action=set dat het dan login.php?action=set word
can you help me plz?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <form action="ereg.php" method="post"> <input type="text" name="page"><br> <input type="submit" value="ok"> </form><p> <? if (ereg("#", $page)){ preg_replace ("#{1}]", ".php?", $page); echo "1<p>"; }else{ preg_replace ("*]", "*.php]", $page); echo "2<p>"; } echo "$page"; ?> |
Dit is dus alleen ff een testbestandje. Ik heb hier gewoon wat geprobeerd dus er klopt weinig van omdat ik er neit uit kan komen met al die sterretjes vragtekens en andere variabelen waarmee je een stukje tekst kan aanspreken.
Wat ik nu dus voor mekaar wil krijgen is dat als het woordje login hebben dat het login.php word en als het login?action=set dat het dan login.php?action=set word
can you help me plz?
GoT a clue? Specs