Toon posts:

PC crasht in BIOS al (MSI KT4 Ultra)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een pc samengestelt, eerst problemen met XP installeren, dat eindelijk voor elkaar (gare IDE kabel). Verder niks aan de hand gewoon lekker draaien, maar nu crasht ie gewoon random. Heel soms kan ik in XP komen, de andere keer komt ie niet eens langs de memory check of crasht ie in de BIOS al.
Verschillende settings geprobeerd, geheugen+proc op 100Mhz gezet, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Het geheugen is in ieder geval goed.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn??

Systeem:
Antec kast 350W
AMD AthlonXP 2200+
512 MB DDR PC-400
MSI KT4 Ultra - SRB VIA KT400, Raid, Ser.ATA, BLUETOOTH
LITE-ON 48x12x48x
2x40 GB Westen Digital 7200rpm WD400BB (1 Systeem en 1 werkschijf)
Point of View ATI Radeon 9000 PRO 64MB DDR TV-OUT DVI DualView 275/275

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ok.. als je front usb hebt aangesloten.. haal die eens uit je mobo.. kan het probleem zijn. Of het is de temperatuur die te hoog is.. of ruk je ide kabel eruit en doe er een goede in. Ook kan het aan het geheugen liggen, en anders aan je voeding.. ik denk dat je op deze manier moet uitzoeken waar het aan ligt... succes.

[ Voor 0% gewijzigd door Tutti-frutti op 12-11-2002 12:25 . Reden: Quote weggehaald ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle USB brackets en andere gevallen eruit gehaald. Temperatuur is ook goed (29 graden idle), geheugen komt uit een andere pc en werkt.
Ik ga nu ff een andere IDe kabel proberen...

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Temperatuur problemen, losse kabels, "wakkel"contact. Vooral omdat het in de bios ook al fout lijkt te gaan zou ik vooral alle kontakten (pins ,geheugen, voedingaansluiting) en dat soort dingen testen. Ook gewoon weer kaal beginnen, 1 hd, 1 cd gf kaart proc en MB.
Dit zijn de moeilijkste omdat het zich schijnbaar iedere keer op een andere manier openbaart.

Atari 4 ff'r 😊

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

maar alst niet werkt.. hoe hebben ze dan bij die pc boer bevestigd dat het niet aan het mobo ligt ? Waarmee hebben ze het getest... niet dezelfde config lijkt me.
Misschien moet jne ook ff proberen om je mobo etc allemaal uit je kast te halen en even op een krant oid (of gewoon op je bureau) inmekaar te zetten zonder ijzeren wanden van je kast.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
IDE kabels ligt het niet aan.... :(

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Misschien moet jne ook ff proberen om je mobo etc allemaal uit je kast te halen en even op een krant oid (of gewoon op je bureau) inmekaar te zetten zonder ijzeren wanden van je kast.

Kortsluiting ??? Zou kunne inderdaad. Of met de kast open draaien en dan op diverse plekken van het MB drukken en aan de aansluiting "wiebelen"Als er ergens dan slecht kontakt is of los dan zie je dat vanzelf wel als de boel crashed/hangt.

Zit je GF kaart er wel goed in (diep in het slot), ook zoiets !!!

[ Voor 0% gewijzigd door bonus op 12-11-2002 12:54 . Reden: iets vergeten.. ]

Atari 4 ff'r 😊

Pagina: 1