[VC++] Buffer voor een JPG image

Pagina: 1
Acties:

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 13:20

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een manier om een JPG image van disk in te laden en in het geheugen te houden als buffer. Deze hoeft dus niet getoond te worden maar het moet wel mogelijk zijn om deze door te geven aan andere classes.

Ik kon eigenlijk niet iets vinden wat hiervoor geschikt is, zover ik kon zien is bijvoorbeeld de CBitmap alleen geschikt om dingen uit resourcefiles in te laden, maar de image word rutime bepaald, dus ik weet nog niet wat ik in moet laden.

Zit ik verkeerd te kijken en kan ik de CBitmap wel gebruiken (ook al is het een JPG) of moet ik het ergens anders zoeken?

Het is dus alleen als buffer, het hoeft niet getoond te worden, en ook geen bewerkingen op gedaan te worden.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ga je er helemaal niks mee doen? Dan kun je toch gewoon de bytes inlezen en dit doorgeven??

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

misschien is dit wat:
http://www.codeproject.com/bitmap/pictureshow.asp
beetje overhead aan niet-boeiende methods maargoed. anders zou je altijd je eigen CBitMap extendende klasse kunnen maken met daarin de Load(filename) uit die pictureshow.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Janoz schreef op 12 november 2002 @ 12:03:
Ga je er helemaal niks mee doen? Dan kun je toch gewoon de bytes inlezen en dit doorgeven??
Ehh nee, het is dus een client/server applicatie die een image inleest van disk, en dan naar de server stuurt die hem opslaat in een super-archief, of doorstuurt naar een workstation die hem dan op het scherm gooit waar dus wel bewerkingen op de image worden uitgevoerd. Maar op het systeem waar ik nu de applicatie voor aan het schrijven ben, word niks met de image gedaan. (inlezen van disk->doorsturen->klaar)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
Tsja, je kunt 'm gewoon in een std::vector<unsigned char> laden.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

obsidian schreef op 12 November 2002 @ 12:17:
[...]

Ehh nee, het is dus een client/server applicatie die een image inleest van disk, en dan naar de server stuurt die hem opslaat in een super-archief, of doorstuurt naar een workstation die hem dan op het scherm gooit waar dus wel bewerkingen op de image worden uitgevoerd. Maar op het systeem waar ik nu de applicatie voor aan het schrijven ben, word niks met de image gedaan. (inlezen van disk->doorsturen->klaar)
Waarom pak je dan niet gewoon een blok bytes? Als 't je niet interesseert dat 't eigenlijk een plaatje is, moet je je daar vooral niet druk om maken.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Daarnaast kan ik me heel goed voorstellen dat een CBitMap de hele jpeg uit gaat lopen pakken waardoor je effectief bmp-bestanden aan het oversturen wilt. Zeker waneer je client/server app over een niet al te snelle netwerkverbinding moet gaan werken is dat natuurlijk uit den boze :).

Op de server kun je uiteindelijk die bytes wel weer omzetten in een bitmap waar je ook nog wat mee kunt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Hmmm, waarom wilde ik dit ook alweer op de moeilijke manier oplossen? :)

Thanks.
Pagina: 1