Win2k voorwaarden weergeven voor inloggen.

Pagina: 1
Acties:

• Dopestar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:56

Dopestar

Not Dope, Not A star

Topicstarter
op 10 oktober heb ik deze vraag gesteld in dit topic :

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/288275

Ik wil voordat een gebruiker inlogt op een windows 2000 werkstation. Deze gebruiker een melding krijgt te zien.

Zoiets van "Ongeoorloofd gebruik niet toegestaan".

De gebruiker dient daarna eerst op Ok te drukken voordat hij/zij mag inloggen.

Hoe doe ik dit ?.

Dat is toen dus ook gelukt. Met deze oplossing

http://support.microsoft.com/?kbid=101063

Maar nu wil ik het zo hebben dat een gebruiker een scherm voor zijn/haar neus krijgt waar dus wat voorwaarden op staan. En dat ze daar mee accoord dienen te gaan. Gaan ze niet accoord dan kunnen ze ook niet inloggen.

Weet iemand hoe dit moet. Ik kan er zelf erg weinig van vinden en kom altijd op de vorige oplossing uit. Mocht je een commercieel pakket weten die dit kan dan mag dit natuurlijk ook gemeld worden.

Alvast bedankt voor de moeite.

Not Dope, Not A star

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
zo 1 2 3 weet ik het niet maar anders zou je wat moeten klussen met Vbscript

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dan inderdaad wel na het inloggen, je kan dan een script laten opstarten die een melding weergeeft. Als je dan niet op OK drukt weer laten uitloggen. Als eenmaal op OK is gedrukt kan je ergens bijv. een registerwaarde wegschrijven zodat de melding niet weer komt (tot je bijv. de boodschap hebt veranderd)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Je kan wel een bericht laten zien voor het inloggen, maar dat is dan gewoon een soort pop up met alleen een OK button. Je kan dus niets cancellen oid. Na het OK drukken verschijnt het reguliere inlogscherm. Als je dat wil moet je ff GPedit.msc (in w2k staat ie in system32) open en dan gaan naar:

GPEdit --> Computer Configuratie --> Windows instellingen --> Beveiligingstinstellingen --> Lokaal beleid --> Beveiliginsopties --> "Bericht titel/tekst voor gebruikers die zich willen aanmelden"

en dan daar wat tekst invoeren.
succes!

Wees consequent, maar niet altijd

• Dopestar

Dopestar

Not Dope, Not A star

Topicstarter
Dat schermpje met die ok button dat heb ik al.

zie :

http://support.microsoft.com/?kbid=101063

das dus het zelfde alleen dan vanuit het register.

Is er niet een manier om een service te starten voor het inloggen die dus een programma toont waar ik op JA,Ik ga akoord of op NEE,Ik ga niet akoord kan klikken en als je op ja klikt dat je dus door mag en als je op nee klikt dat je niet door mag.

Eventueel tips om dit zelf te programmeren zijn natuurlijk ook welkom(daar ben ik nu naar aan het zoeken of dit mogelijk is)

Not Dope, Not A star

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Wat vind je zelf precies het verschil tussen een "OK" button en een "nee" button dan??
"Juridisch gezien" komt het op hetzelfde neer; je gaat accoord met de vertoonde voorwaarden?

Wees consequent, maar niet altijd

• Dopestar

Dopestar

Not Dope, Not A star

Topicstarter
Op zich zit er niet veel verschil tussen. Maar ze hebben geen keus als ze alleen een ok button hebben. En die willen wij ze dus wel geven. En als je een OK button kunt laten tonen dan moet Ja/Nee toch ook kunnen?????? Nu alleen nog weten hoe :)

Not Dope, Not A star

Pagina: 1