Toon posts:

rear speakers gezocht voor home theater

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
receiver: sony str db 925
dvd speler: sony dvp s725

front speakers: tannoy revolution 3 (R3)
center speaker: tannoy revolution center (RC)

Ik ben dus op zoek naar een stel achter luidsprekers die hierbij passen. Ik heb nu jbl flutdingen en dat klinkt voor geen meter.

iemand suggesties wat hier goed bij zou kunnen passen. budget is zo'n 350 euro (voor 2 speakers that is).

Verwijderd

Heb nog geen moeite gedaan om op de Tannoy site te kijken, maar mijn eerste ingeving is:
Tannoy Revolution...

zelfde serie klinkt meestal het beste

ze bestaan dus wel, ik zou voor de R1 gaan, mits deze te betalen zijn.
(heb inmiddels even op de site gekeken)

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 08:08

Flarrestein

Superworm Jim

Inderdaad, houd het bij hetzelfde merk / serie. Klinkt het beste....
Heb net Visonik E602 frontspeakers aangeschaft, hierbij komen ook Visonik center + rearspeakers...

HIER !!! PAK AAN

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, zelfde merk heb ik ook aan zitten denken, maar dan moet ik iets gaan kopen als een Tannoy R1. Vind ik voor mijn gevoel een beetje overdone voor een rear speaker en ook vrij duur.
Hebben toevallig andere mensen tannoy speakers en wat voor rears gebruiken jullie??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 12:18:
Tsja, zelfde merk heb ik ook aan zitten denken, maar dan moet ik iets gaan kopen als een Tannoy R1. Vind ik voor mijn gevoel een beetje overdone voor een rear speaker en ook vrij duur.
Hebben toevallig andere mensen tannoy speakers en wat voor rears gebruiken jullie??
Ik neem aan dat de 925 een DD/DTS receiver is. In dat geval is het absoluut niet overdone. Niet alleen kwa looks, maar vooral kwa geluid is het gewoon zonde om een andere rear te kopen dan de R1. Tenzij je natuurlijk bijna geen films kijkt, maar in dat geval was je vast niet opzoek naar een paar rears van max 350 euro.

Wat kosten de R1's? kan dat nergens vinden, maar als die binnen je budget passen, dan is het al helemaal een uitgemaakte zaak.

Verwijderd

Topicstarter
De Tannoy R1 zijn 170 pond. Jah, beetje duur vind ik. Ze zijn ook nog eens 5 kilo. Ben ik weer lekker mee. Ik vind 1000 piek voor 2 achterspeakertjes gewoon een beetje not done, maar misschien moet ik nog ff omgepraat worden door jullie :P

Die 925 versterker is uit de QS serie en inderdaad een DD/DTS versterker.

Ik meld ook maar ff dat ik ook veel muziek dvds heb dus het is niet alleen voor films.

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Waarom niet gewon de Tannoy Mx1? Voor 150 (per 2 ben je klaar!)!

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, das misschien niet eens zo'n slecht idee. ff kijken naar de specs van die dingen. Heeft iemand toevallig de MX serie???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 13:08:
Hmm, das misschien niet eens zo'n slecht idee. ff kijken naar de specs van die dingen. Heeft iemand toevallig de MX serie???
http://arethusa.tweakers....ek&FMT=query&xFILTERS=--O

dus.. ;)

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Infinity Infinitesimal. (four)

Divide and conquer.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 12:18:
Waarom overdone ? Gebruik je alleen Dolby Prologic dan ? Alle 5 kanalen in DD5.1 zijn fullrange.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

tbusquet schreef op 12 November 2002 @ 16:16:
[...]

Waarom overdone ? Gebruik je alleen Dolby Prologic dan ? Alle 5 kanalen in DD5.1 zijn fullrange.
Hij bedoeld waarschjnlijk dat hij liever wat goedkopere full-range speakers koopt.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik heb de mx serie, mx2 front, mx1 rear, mxcenter in het midden. ik vindt het fantastisch klinken. Maarja ik ben een student en heb niet zoveel geld te besteden.
ik alleen nooit de revolution gehoort. maar wat ik er van gelezen hebt is de R beter met een duure versterker anders is het verchil niet groot. en de look is natuurlijk mooier van de R.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik vind het een beetje overdone omdat er toch meestal bij films alleen wat achtergrond geluiden uitkomen. En idd ik ga geen tannoy R3 speakers erbij kopen puur voor rear speakers. Heel misschien dan toch nog de R1 omdat die ooit nog wel eens ergens in de uitverkoop komen.

Verwijderd

Topicstarter
Duncan, ik zie dat je de mx serie hebt, wat voor subwoofer heb jij erbij??

• Dnc1n
geen, ben er wel voor aan het sparen, k' denk dat het een Tannoy mxsub10 wordt. Schijnt ook heel muziekaal te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
oke dan, thx for reply-ing. Ik denk dat het weer een dagje luisteren wordt :9

Verwijderd

Het is echt belangrijk om een boxen set te hebben de een uniforme klankkleur heeft.
Daarom is het aan te bevelen om de R1's te nemen. Ik heb zelf 2x R3, 4x r1, 1x RC.
Check eens bij stassen.nl. Daar heb ik mijn surround backs gehaald. Ze waren er voor nederlandse begrippen echt goedkoop!!

Verwijderd

Topicstarter
Stassen ken ik wel, het is alleen zo'n verdomd end rijden. Maarja. Je hebt wel gelijk over die klankkleur ja, wat voor sub heb jij trouwens?

• Dnc1n
http://www.highquality.nl verkopt de R1 voor 119 euro ps.

Verwijderd

Topicstarter
das goedkoop! thx for the tip
Pagina: 1