[php] land van bezoeker achterhalen uit ip of host adres

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Ik wil graag in een php script achterhalen uit welk land of werelddeel een bezoeker komt. Eventueel is alleen onderscheid tussen binnen of buiten Europa al genoeg.

Ik zag hier al wat over het traceren van ip nummers, maar echt duidelijk is het me nog niet echt.

$REMOTE_ADDR gebruiken is voor zover ik begrijp niet echt de manier, want bijvoorbeeld van een .com adres weet je niet met zekerheid het land. Of zou het wel voldoende zijn om te checken of $REMOTE_ADDR eindigt op .nl, .de, enzovoort (alle Europese landextensies dus), en zo niet: aannemen dat de bezoeker van buiten de EU komt?

Meer in het algemeen: het achterhalen van land of werelddeel via RIPE (of op een andere manier) gebaseerd op een IP of host adres, kan dat realtime vanuit php? En indien ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zijn al een aantal topics over geweest kan ik mij herinneren.

Er is iig ergens een lijst waarop staat aan wie bepaalde ip-ranges zijn uitgedeelt. Hieruit kun je wel redelijk achterhalen welke in Europa zitten.

Realtime querien heb ik het vaak niet zo op. Op dat moment maak je je service afhankelijk van de service die iemand anders biedt. Waneer de ander offline gaat oid, gaat je eigen site ook ineens een stuk trager lopen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Ah ja, zo'n lijst heb ik wel eens van gehoord. Leek me ook logisch dat zoiets er is, maar na diverse pogingen heb ik nog niet echt een duidelijke lijst gevonden.

Afhankelijk zijn van een query op andersmans server is indd vies, daar ben ik ook niet zo'n fan van. Ik hoopte ook meer op een stuk php ofzo wat dat voor mij op m'n eigen server kan doen o.i.d.

Naja, het doel van die check is bepalen of de prijzen op een online shop by default in U$ Dollars of €uro's (of later evt. ook nog Yen) gegeven worden. Zou het redelijk zijn om aan te nemen dat mensen met een .com adres wel dollars zullen gebruiken? (voor ons werkt voorlopig iedereen buiten de EU met dollars)

(PS: kan ie niet weer terug naar P&W? daar zitten toch meer php lui die hier iets van weten lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34
Dit hoord niet echt in IT thuis; en verder is het waarschijnlijk ook wel met de search te vinden :)

Succes !

Dit topic is gesloten.