Toon posts:

Goede aankomende aanschaf periodes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds iedereen het wel kent, je koopt net een dikke nieuwe xp1900 (was net uit) kom je een week later de 2000 xp in de schappen tegen. Podver de podver denkje, die verdomde chip industrie gaat veel te hard, maar een week kunnen opscheppen over mijn dikke bak; nu loopt iedereen al weer over 3 ghz te praten.

Ik vroeg me ook af als je zo een beetje naar de roadmaps kijkt, wanneer je het een goed plan zou vinden om een nieuwe bak aanteschaffen, die in verhouding niet mega hard verouderd. Ik zelf ben van plan om over een jaar of anderalf een nieuwe bak aanteschaffen, heb me ook (al :P) op de intel Tejas laten vallen, in combinatie met een NV35 of NV40?(altijd leuk dat speculeren).

Voor de rest houdt ik de gehuegen technologie in de gaten, wie weet waar ze allemaal mee komen.

Ik bedoel niet dat je specefiek componenten met elkaar moet gaan vergelijken, maar welke periode een goede tijd zou zijn om een nieuwe bak te kopen, ivm met het snel verouderen van je code krakende monster.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:42
Wat je uiteraard mee moet nemen in je overwegging is de prijs.
Want bedenk wel dat die 100 MHz+ ook 100 euro duurder is, zeker bij Intel.

Het beste aanschafmoment is dan ook zodra je het geld van je budget bij elkaar hebt, en daar dan het snelste dat binnen je budget valt voor kopen.
Als het verschil tussen je budget en het bedrag dat je kwijt bent als je een net even snellere proc / videokaart / etc koopt erg klein is, dan kun je overwegen je budget iets ruimer te maken :)

Zelf werk ik dan ook meestal met 2 budgetten, 1 bovengrens en 1 HEEL ABSOLUTE bovengrens :P Maar het lukt me eigenlijk altijd wel om onder de eerste te blijven.

Patsen is DUUR, en inderdaad, een week later streeft iemand je voorbij (Zie tekst van "It's al about the pentiums" van Wierd Al Yankovitch: "You have that box for over a week? Throw that junk away man, it's an antique" :P

[ Voor 0% gewijzigd door Paul op 12-11-2002 12:33 . Reden: Enter extra + songtekst verbeterd ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock