Toon posts:

GeForce2 doet het niet op 440BX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oud bakkie staan met een 440BX en een P3 500E.
Er zat altijd een Voodoo3 in, maar omdat dat niet echt meer opschiet wilde ik er een simpele GF2 mx400 instoppen.
Maar op het moment dat Win XP klaar is met opstarten blijft dat balkje hangen en freezed het beeld, maar Windows doet het verder wel, alleen zie je dus niks.
In safemode werkt het wel, en ik heb al meerdere drivers geprobeerd, maar helaas.
Dus hoe krijg ik dat ding aan de praat?

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
als je het voor mekaar kunt krijgen probeer eens met NVmax sideband adressing en fastwrites te disablen (ik weet niet of dat lukt in safe mode), desnoods disable je AGP helemaal
anders AGP aperture size op 4mb

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

AGP poort te weinig stroom. Ik had ook ouder moederbord en zodra ik een spel wilde doen en de kaart een grote ruimte moest tekenen dan hing de pc. Kleine gangetjes kon net, maar meer ook niet.

Signature van nature

Verwijderd

Topicstarter
Sircuri schreef op 12 November 2002 @ 12:16:
AGP poort te weinig stroom. Ik had ook ouder moederbord en zodra ik een spel wilde doen en de kaart een grote ruimte moest tekenen dan hing de pc. Kleine gangetjes kon net, maar meer ook niet.
Maar dan moet 'ie toch nog wel normaal op kunnen starten?

• Schaapje_BlaaT
niet als fastwrites aan staat, dat moet uit
en het staat doorgaans standaard aan

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:38

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb hetzelfde met een oude Gigabyte BX board . . . Probleem is daar inderdaad de spanning naar het AGP slot. Maar ik had begrepen dat dat dan alleen in combinatie met een GeForce256 kaart is. En dat klopt ook wel want met mijn GeForce2GTS werkt het wel. Stop ik die 256 kaart erin heb ik inderdaad hetzelfde probleem....

Schijn je wel op te kunnen lossen door achterop het mainboard een brug te solderen......

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Ik had een ook een Geforce 2 mx 400 (64 mb) die liep ook bij windows en spellen vast toen een geforce 2 mx 400(32mb) erin en had geen problemen mee.Had toen een 230 Wat voeding.
Zie Specs voor de rest van de configuratie.
Heb toen de voeding en de videokaart ververvangen en heb nu geen problemen meer.
Duzz kan zijn dat je voeding het niet trekt.

Nothing more to say...

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
maar het is wel mogelijk om een Geforce2MX400 op een BX board Goed te laten draaien?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Als ie te weinig stroom krijgt, doet ie het even, in dos dingen en lage resoluties wel, daardvoor heeft ie niet veel stroom nodig maar wel voor je desktop.

Overigens vreet een GF256 DDR meer stroom dan een GF2MX maar voor een aantal BX is borden is het gewoon teveel.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Schaapje_BlaaT
ja, want ik heb een geforce2 pro laten draaien op een BX bord en dat ging prima, zelfs op 89mhz AGP ging het nog vrij aardig

Verwijderd

Topicstarter
burp2001 schreef op 12 November 2002 @ 12:27:
maar het is wel mogelijk om een Geforce2MX400 op een BX board Goed te laten draaien?
Op een Asus P3B-F loopt het wel prima.
Dit is een Chaintech 6BDU.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat ligt er helemaal aan. Mijn eigen moederbord (asus, weet type zo snel niet uit mijn hooft, was dacht ik P2LX nogwat) heb ik aan gesoldeerd waardoor de TNT2 nu werkt. Waarschijnlijk hangt het helemaal van je moederbord af en wat de fabrikant erover heeft gezegd.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Het is mogelijk door de uiterste linkse pin van de videokaart zorgvuldig af te tapen. Hierdoor zal de kaart niet meer geforceerd op AGP4x starten, wat je BX niet ondersteund. Gebruik de search voor meer info.
Wat ook mogelijk is, is aangepaste drivers te zoeken op het web. (zoek maar eens op Brandon Mol, die heeft ze in het verleden ooit gemaakt) :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, over Brandon Mol kan ik niets zinnigs vinden...

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 23:06
Ik kan een geforce 4 MX wel draaien op een 440 BX (asus p2b) met een 200 Watt voeding (en daarnaast nog geluid, netwerk 2 hdd 2 cdrom

dus ik kan me die voedingsproblemen haast niet voorstellen

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Ligt ook aan je kwaliteit voeding.
Maar er zijn meer factoren

Heb je ook al geprobeerd om met zo min mogelijk op te starten??
Geen netwerk kaart een harde schijf geen CD-rom drivers.(zo minimaal mogelijk)

Nothing more to say...

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:55
Heb een GF2 op een LX chipset werken, dan moet het op een BX toch ook goed doen :)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:01

Croga

The Unreasonable Man

Het ligt in ieder geval duidelijk niet aan de 440BX chipset.... Ik heb op mijn oude delletje (P3-550/440BX) een TNT2, Gf2MX en Gf2GTS gehad, en allen draaiden als een zonnetje..... Zowel onder '98, 2K als XP.....

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
misschien iemand ervaring met een Freetech (jaja ik weet het) Bx440 Board?

Verwijderd

Ik weet nog van oude topics dat het inderdaad met de AGP 4x te maken had. Ik zou dus zeker de afplaktape truuc proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het mobo vervangen voor de p3b-f, en nu werkt het wel. :)
Pagina: 1