Toon posts:

Domein in xp

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij uitleggen hoe ik in XP een 2e domein kan aanmaken?

En of het ook mogelijk is om naast een domein een gewone werkgroep toe te voegen?
Ik heb een laptop met win 2000 en wil thuis een netwerkje met mijn pc nu staat er een domein ingesteld en kan ik thuis geen werkgroep toevoegen zonder het domein te verwijderen?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Tweede domain in XP :?

Domains maak je niet met XP. Wat jij wil kan niet, en staat 100% zeker in de search

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dat klopt idd,

je kan of een werkgroep of een domein, (als je een domein hebt, waarom zou je dan een werkgroep nemen?)
je kan dus ook geen 2de domein aan maken (die maak je nl op een server)(helaas :()

dat wordt dus steeds wisselen :) jammer voor je :+

suc6

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Traag schreef op 12 november 2002 @ 11:54:
Tweede domain in XP :?

Domains maak je niet met XP. Wat jij wil kan niet, en staat 100% zeker in de search
ja, dat bedoelt ie denk ook niet, maar hij wil zich volgens mij aanmelden bij verschillende domeinen

• Arno

Arno

PF5A

AMD_er schreef op 12 november 2002 @ 11:56:
ja, dat bedoelt ie denk ook niet, maar hij wil zich volgens mij aanmelden bij verschillende domeinen
Wat dus niet kan zonder (non-)transitive trust

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Oke geen 2e domein in XP dus...

Dan de volgende vraag, ik heb dus op mijn laptop een domein ingesteld voor het werk.
Nu wil ik thuis een verbinding met mijn pc maken.. ook XP of 2000 hoe kan ik een verbinding maken??

• Arno

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 11:59:
Oke geen 2e domein in XP dus...

Dan de volgende vraag, ik heb dus op mijn laptop een domein ingesteld voor het werk.
Nu wil ik thuis een verbinding met mijn pc maken.. ook XP of 2000 hoe kan ik een verbinding maken??
Doe eens een beetje zoeken :(

T'is geen helpdesk hier :/

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad mijn excuus.. ik wil me inderdaad ook op andere domeinen kunnen aanmelden maar zie geen mogelijkheid om me op andere domeinen aan te melden?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:56
Je kan je laptoppie gewoon in je thuis netwerkje hangen... als je een share accessed moet je gewoon een lokaal account invullen van waar naartoe je connect..

Bijv. \\W2k\share dan krijg je een logon schermpje; daar vul je in \\W2k\account met het wachtwoord et voila je hebt access..
Met een net use kan het natuurlijk ook

Een andere optie is om het account wat je gebruikt om in te loggen op het domain (met je laptop) ook aan te maken op je w2k machine met hetzelfde wachtwoord.

Bijv. je logt aan op het domain met Domain\Pietje met wachtwoord Karel dan moet je op je W2k machine een user Pietje aanmaken met het wachtwoord Karel... dan kun je direct connecten

[edit]
connecten op verschillende domains werkt dus niet..

Pvouput live

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Antwoord is gegeven, staat gewoon in de search.
En anders neem je een crusus basic NT/Domain verhaal.

En anders log je toch gewoon als Local Admin account aan op die laptop als je niet bij het domain bent :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.