[asp/js] onclick asp variabele meegeven

Pagina: 1
Acties:

• Slakkie_S81
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
Ik wil aan de js functie AddWoonPlaats de waarde meegeven van de asp variabele vWoonPlaats. maar als ik het op deze manier doe krijg ik de melding: tekenreeks niet afgesloten
Iemand een oplossing voor me?

PS ( dit staat normaal niet op 2 regels, maar gewoon achter elkaar.
<input type="Button" value="WoonPlaats"
onclick="AddWoonPlaats('<%=vWoonPlaats%>');" >

Het probleem is dat hij er dit van maakt: hij zet het stukje ');" > de hele tijd op een volgende regel. Iemand die weet hoe ik dit kan voorkomen ? ben nogal een js-n00b

<input type="Button" value="WoonPlaats" onclick="AddWoonPlaats('Maastricht (Limburg)
');" >

hi hi

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

hmm als ik het zo bekijk heb je een veld gemaakt die vWoonplaats heet. Als jij het formulier niet verstuurd kan je die variabele niet via asp meenemen. Via VBscript moet het wel kunnen. Maar ik weet niet of je het met ASP wel werkend krijgt.

In vbscript kan je document.formuliernaam.vWoonplaats.value gebruiken, maar via asp wil het niet...

je kan er wel voor kiezen de pagina als action zichzelf mee te geven, dan submitten en bovenin je page requesten. Maar zonder submitactie of redirect gaat dit niet lukken

• Slakkie_S81
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
neej vWoonplaats is gewoon een variabele in asp, en heeft niks met een veld te maken of zo, deze wordt vantevoren al gevuld

hij doet dus alles gewoon goed

<input type="Button" value="WoonPlaats" onclick="AddWoonPlaats('Maastricht (Limburg)
');" >

het stukje Maastricht (Limburg) haalt hij dus uit de variabele, maar hierna gaat ie naar de volgende regel, en dat is 't probleem

als ik gewoon het volgende gewoon hard in de code zet, dat werkt wel
<input type="Button" value="WoonPlaats" onclick="AddStandPlaats('maastricht (vv)');" >

dus 't enigste probleem is dat hij naar de volgende regel gaat als ik de waarde uit de variabele haal

hi hi

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 12:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zit er ook een enter of een VbCrLf (of de chr-equivalent hiervan) in de variabele?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 16:04

Jaspertje

Max & Milo.. lief

hoe zie je dat ie het op de volgende regel zet.. zie je dat in notepad. dan moet je eens kijken of ie wordwrap niet aan heeft staan..

Verwijderd

Volgens mij had ik het zo ooit is opgelost.
ExecString = "Forum?ForumID=" & iForumID
onClick="loadPage=('ExecString')"
Moet je ff kijken hoe het precies werkt, heb mij server niet aanstaan en daar staat de source op.
zo dus:
"<td bla de bla de bla onClick=""GoTo('" & ExecString & "')"">"

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Laat de quotes eens weg!

Verwijderd

probeer eens zoiets:

ASP:
1
2
3
4
5
<%
vWoonPlaats = replace( vWoonPlaats, vbCrLf, "")
%>

<input type="Button" value="WoonPlaats" onclick="AddWoonPlaats('<%=vWoonPlaats %>');" >

Of anders ipv 'vbCrLf' een 'vbLf' of 'vbCr'

Als dit werkt zit er een return in je variabele, zoals gorgi_19 ook al suggereerde
Pagina: 1