Toon posts:

rules voor mail door forwarden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de onduidelijke titel. maar we hebben een probleen.

ik zit op stage en we hebben een probleem.. zelfs mijn stage begeleider weet niet...

We hebben een windows 2000 server draaien en daarop een mail server. nu zijn we opzoek naar een "Rule" om de mail door te forwarden en niet te moven dus er moet een kopie op de server achter blijven als mail box word gewoon outlook gebruikt.

wie helpt ons met dit probleem.

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 19:15

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

welke mail server heb je dan draaien ??

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kan toch heel gemakkelijk aangeven dat Outlook een kopie op de server laat staan? Hoef je 'm niet eens te forwarden, maar kan je 'm op die andere locatie ook downloaden. Net zo gemakkelijk. Of bedoel je dat niet?

Edit: Eventjes de manier (in Outlook Express, maar dat zal niet veel verschillen neem ik aan):

Tools --> Accounts --> Properties van juiste account --> Tabblad Advanced --> Leave copy on server aanvinken. Done!

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Verwijderd

Topicstarter
exchange server versie 5.5 met service pack 4 voor win 2000

Verwijderd

Als ik me niet vergis moet je dat soort instellingen op de client instellen..

Verwijderd

Topicstarter
hij moet gewoon forwarden naar het huis adres en een copy op de server. ook als diegene de pc niet aan heeft moet hij erheen gestuurd worden :P

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan je thuis dan niet je account van de zaak (?) downloaden? Of ben je daartoe niet bevoegd / heb je de info niet? Want dan kan 't gemakkelijk op de manier zoals ik hierboven beschreven heb.

edit:
Typo...

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:05

Croga

The Unreasonable Man

Ondanks dat de rule moet draaien op de server, is het toch iets wat je op de client in moet stellen.....

Wat je kunt instellen, is dat bij binnenkomst van een mailtje, een mailtje gestuurd wordt naar het thuis adres, met de inhoud van het originele mailtje (snap u hem nog?)
Ik weet dat dit op een Domino mailserver kan.... moet dus ook op een Exchange server kunnen, lijkt me.....

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand wat ik presies in moet stellen want een werknemer is vandaag voor een maand thuis ivm operaties, en die wil graag door blijven werken..
het gaat om de instelling op de exchange server 5.5

Verwijderd

Hebben ze een ander thuisadres dan ??
Heb je een pagina waarop je van de werknemers al hun thuise-mail adressen hebt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 12:03:
weet iemand wat ik presies in moet stellen want een werknemer is vandaag voor een maand thuis ivm operaties, en die wil graag door blijven werken..
het gaat om de instelling op de exchange server 5.5
Van welke client maak je gebruik?

Verwijderd

Topicstarter
ja de mail moet geforward worden naar hun thusi adres.. :) een ander adres :P

client is microsoft outlook
Pagina: 1