[ervaringen] Chaintech rounded cables

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de chaintech rounded cables? Deze zijn relatief goedkoop en verkrijgbaar in bijvoorbeeld een set van: 2x50cm ATA100 rounded en 1x Floppy van 50cm voor 17 euro ofzo. Veel goedkoper dus dan de lokale boer hier die ze voor 20 euro per STUK aanbied.

Zijn ze dan kwalitatief minder ofzo?

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Bar-Le-Duc schreef op 12 November 2002 @ 11:02:

Zijn ze dan kwalitatief minder ofzo?
Ja Chaintech geeft goedkope, opzich niet slechte, rounded cables bij zijn moederborden.
Die rounded cables van jouw PCboer om-de-hoek zijn waarschijnlijk aluminium-beschermd. Dus dan zit er een laag aluminium tussen de binnenkant en de buitenkant en dan scheelt weer tegen magnetische velden etc.

• Okasha
  • Niet online
ja oke, maar is het dan ook echt de moeite waard om die 30 euro extra uit te geven? of hebben jullie zoiets van... dat verschil is zo nihil dat je die 30 euro beter uit geven aan iets anders.

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Bar-Le-Duc schreef op 12 november 2002 @ 11:14:
ja oke, maar is het dan ook echt de moeite waard om die 30 euro extra uit te geven? of hebben jullie zoiets van... dat verschil is zo nihil dat je die 30 euro beter uit geven aan iets anders.
Inderdaad wat je zegt het verschil is klein dus zou ik lekker dat alles-in-één setje nemen, want normale IDE/Ultra DMA-kables hangen ook zo in je kast.

Je moet trouwens wel ook ff opletten dat je CD-ROM speler(s) de kabels wel aan kunnen, want Ultra-DMA kables kunnen weleens problemen geven met CD/DVD-rom spelers. ;)

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

Ik heb twee types : die van Chaintech en de duurdere van CTW ...
Ik merk geen verschil op wat voor manier dan ook...
Ik gebruik ze door elkaar heen en merk er niks van ...
Dus je wil je goedkoop en toch goed : gewoon die chaintech cables kopen...

• Okasha
  • Niet online
oke dan!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik heb ze gekocht van Akasa, rounded cables van 60 cm als ik me niet vergis, voor 6 euro per stuk ! Maar Akasa, is dat een goed merk voor dit spul ? Zoeken op Akasa leverde me namelijk alleen maar hits op over de geluidsdempende matten van dit merk, en een enkele over de harddisk koelers, maar niks over de kabels !

Mother, will they like this song?

• Okasha
  • Niet online
deze zijn 50 cm, ff kijken of ik nog ergens een 90cm op de kop kan tikken voor bovenin
de case.... Hoelang zijn standaard IDE kabels eigenlijk? ook 50?

• Okasha
  • Niet online
zijn 2x50 cm rounded cables lang genoeg voor een INWIN Q500?

(heb 3 devices bovenin)

[ Voor 0% gewijzigd door Okasha op 12-11-2002 15:12 . Reden: groet :) ]

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

euh .... 1 ding : gebruik de edit-knop es als je nog wat toe te voegen hebt ...

Een inwin Q 500 ? dan heb je voor je HDD's wel genoeg aan een 50 cm ...
Voor je CD-drives zal je toch de 90 cm's moeten hebben ...
Het is het geld wel waard ...
Maar kijk ook even naar de normale airflow van je Inwin ... Ik vond hem erg slecht. nadat ik waterkoeling erin had gebouwd ging het wel.
Pagina: 1