Toon posts:

NT4 server inloggen op 2 workstations

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleempje. Het is ongetwijfeld iets heel simpels, maar het is al weer even geleden, dat ik m'n NT4-papiertje gehaald heb. Ik ben het dus gewoon even kwijt. Helaas leverde de search niks op, en heb ik geen naslagwerken hier.

Ik zit hier op m'n stage-plaats. We hebben een redelijk simpel netwerk met een stuk of 6 NT4-servers. Alle gebruikers mogen slechts 1 keer ingelogd zijn. Als ze even ergens anders willen gaan zitten, moeten ze dus eerst uitloggen. Nou komt er op een afdeling een stagiaire die het algemene account van de afdeling gaat gebruiken, om mee te werken. De stagiaire moet onder dit account gaan werken, i.v.m. de mail die op dit account binnenkomt en in verband met de rechten op verschillende applicaties. Er is echter ook iemand anders, die dit account regelmatig gebruikt.

Hoe kan ik nou instellen, dat dit ene account 2 keer ingelogd mag zijn? Onder User manager for domains zit het volgens mij niet. Hoe zat dit ook alweer???

De workstations draaien overigens allemaal Windows 95.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
niet, dit kan niet onder nt4, (wel onder netware overigens)

A wise man's life is based around fuck you

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ik kan me niet eens voor de geest halen waar je uberhaubt kan instellen dat een gebruiker maar max:1 keer kan aanmelden. Standaard mag je onder NT4 zovaak inloggen als je wilt.

Het enige wat een mogelijkheid is : In de usermanager, selecteer een gebruiker, dubbelklik erop, en klik op de knop: "Logon To:"
Daar kna je opgeven dat een gebruiker alleen maar op 1 werkstation mag aanmelden, maar dat restrict niet het aantal aanmeldingen, maar het aantal PC's waarop de gebruiker mag aanmelden.
Desondanks, als jij daar maar 1 werkstation opgeeft, dan kan die gebruiker maar alleen op dat werkstation aanmelden.

Als er mensen zijn die mij wel kunnen vertellen hoe je het anders kan instellen, dan hoor ik dat graag. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me niet eens voor de geest halen waar je uberhaubt kan instellen dat een gebruiker maar max:1 keer kan aanmelden. Standaard mag je onder NT4 zovaak inloggen als je wilt.
Dat is dus exact mijn probleem. Ik weet dat ook niet.
In de usermanager, selecteer een gebruiker, dubbelklik erop, en klik op de knop: "Logon To:"
Dat is dus absoluut niet de bedoeling. We hebben hier voor 99% identieke Windows-installaties. Elke gebruiker moet dus op een PC van die 99% kunnen inloggen.

Ze hebben het hier op een hele vage manier opgelost. Ik hoop morgen wat meer info te kunnen geven. Want het KAN dus wel, maar niet zo simpel als ik dacht.

• roush
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 08:40

roush

Trust no 1

Ik zou als ik jou was eerst een uitzoeken hoe men het voor elkaar heeft gekregen dat men maar 1 maar mag inloggen.

Ik zelf heb ooit ook zoiets getimmerd, en wel op de volgende wijze:
De gebruikersdirectory op de server mag maar door 1 gebruiker tegelijk worden gebruikt. Tijdens het inloggen wordt deze mapping aangemaakt nog voor het loginscript (omdat in de usermanager is aangegeven dat dat de homedir wordt).

Als een tweede gebruiker zich aanmeld dan is het niet mogelijk om de mapping aan te maken, en bestaat de drive dus niet. Het loginscript kijkt met een simpele if statement of de mapping bestaat. Bestaat deze niet, dan wordt er al van het account gebruik gemaakt er word men er dus uitgeknikkert.

Als het op deze manier is opgezet, dan hoef je enkel bij de share van de gebruikersfolder aan te geven dat de share 2 keer gekoppeld mag worden.

Suc6 !

Verwijderd

Topicstarter
roush schreef op 12 november 2002 @ 14:18:
Ik zou als ik jou was eerst een uitzoeken hoe men het voor elkaar heeft gekregen dat men maar 1 maar mag inloggen.

Ik zelf heb ooit ook zoiets getimmerd, en wel op de volgende wijze:
De gebruikersdirectory op de server mag maar door 1 gebruiker tegelijk worden gebruikt. Tijdens het inloggen wordt deze mapping aangemaakt nog voor het loginscript (omdat in de usermanager is aangegeven dat dat de homedir wordt).

Als een tweede gebruiker zich aanmeld dan is het niet mogelijk om de mapping aan te maken, en bestaat de drive dus niet. Het loginscript kijkt met een simpele if statement of de mapping bestaat. Bestaat deze niet, dan wordt er al van het account gebruik gemaakt er word men er dus uitgeknikkert.

Als het op deze manier is opgezet, dan hoef je enkel bij de share van de gebruikersfolder aan te geven dat de share 2 keer gekoppeld mag worden.

Suc6 !
Ik ben er vandaag dus nog uitgekomen, en dit is exact hoe ze dat aangepakt hebben... Ben ik zeker 2 uur mee bezig geweest, en dan is de oplossing zoooo simpel... :(
Pagina: 1