Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 14:43:
Volgens mij zijn ze helemaal niet slechter als gewone kabels en is het alleen een theoretisch verhaal met de nodige haken en ogen. Zolang als er geen data errors of ander verlies optreed maak het geen ene ruk uit. Laten we even stellen dat er inderdaad verlies optreed, hoeveel procent moet je dan verliezen voordat zich dat uit in slechtere (of corrupte) data flow ?
Het lijkt me dat dat dan toch al aardig wat moet zijn voordat er geen 1 of 0 meer uit gedestilleerd kan worden.
jongen stop nou met zeuren, als mensen hierover willen discussieren laat ze dan, kan alleen maar NUTTIG zijn, kom dan niet met opmerkingen dat het onzin is, daar GAAT HET HELEMAAL niet om, het gaat om het discussieren over de voor en nadelen en eventueel optredende iterferentie.
Zelf denk ik dat het rounden van je cables zowel voor als nadelen hebben, voordeel uitraard de aiflow

nadeel: minder stabiliteit, tsjah daar heb ik zo mn twijfels over.... aan de ene kant zou je denken door het dichterbij elkaar plaatsen van de inwendige IDE draden onstaaat er wel degelijk meer Lorentzkracht, de E-veldsterkte neemt toe, de afscherming die word toegepast om dit zogenaamd tegen te gaan werkt imo alleen tegen uitwendige straling (straling vanaui BUITEN de IDE kabel) en is dus in principe 'vrij zinloos', een IDE rounded cable waarbij de INWENDIGE IDE draadjes dus afzonderlijk geisoleerd zouden zijn, zou dus een BETER resultaat op moeten leveren dan normale Flat cables, aangezien deze alleen afstands en kunstof afscherming hebben. Maar ik heb geen id of er nu ook Rounded cables bestaan met inwendige afscherming
Al met al, de rounded cables die ik ken zullen wel degelijk verlies vertonen, ook al is het MINMAAL, en MINISCUUL !!! Maar toch er is niet omheen te draaien, tenzij zoals ik al had genoemd inwendige afscherming plaatsvind, maar kweet neit of er kabels zijn die daar iets voor hebben
Edit = ik ga ff proberen het probleem + mijn ideen te illustreren....