RMA maxtor

Pagina: 1
Acties:

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 09:17

Metzie

Nyaano !

Topicstarter
Ik heb een kapotte maxtor. Heb al een nieuwe gekregen van maxtor omdat ik van de advances gerantie heb gebruik gemaakt, maar nu moet ik binnen 30 dagen de oude naar ierland terug sturen.

Mijn vervangende maxtor komt van het magazijn uit hoofddorp, weet iemand of het mogelijk is om de kapotte maxtor naar hoofddorp te sturen?

Voor degenen die al hun kapotte maxor naar ierland hebben verstuurd, hebben julie dit gewoon via de normale post gedaan? Of ook met tracking en ontvangsbevestiging zoals maxtor vraagt? Dat laatste is namelijk best wel duur. (zo'n 12 euro)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
kan je die 12 euro niet van hun kosten betalen?
(zou ik ff over mailen)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Topicstarter
Nee, maxtor vergoed alleen de verzendkosten van hun naar jou. Omgekeerd moet je zelf betalen (staat expleciet op de rma site gaangegeven)

I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

BasieP schreef op 12 november 2002 @ 10:50:
kan je die 12 euro niet van hun kosten betalen?
(zou ik ff over mailen)
Vreemd is dat toch. Mensen hebben problemen met het verzenden van RMA-spullen via post, omdat het verzendkosten kost, maar als men naar een winkel moet gaan vindt niemand dit raar. Brandstof is ook niet goedkoop.
Enige verschil is dat mensen het verbruik van de brandstof niet berekenen omdat dit niet in 1 keer uit moet worden gegeven per rit, wat bij het verzenden van een pakket wel zo is.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 09:56

FastBunny

Give it the Works !

Ik heb laatst gewoon als normaal pakketje verstuurd (versneld) naar ierland. 7€ ofzo :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03 11:33

Scighera

swim-bike-run

Bij mij deed de winkel (Euro PC) dat gewoon (60GB 7200rpm afgegeven en kreeg keurig een 80GB7200rpm mee _/-\o_ )

www.triathlete.nl

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:05
Wat ben je trouwens kwijt als je van die Advanced RMA gebruik maakt en vervolgens je schijf niet terug stuurd omdat hij het weer doet?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Op Schiphol zit alleen een distributiecentrum van Maxtor. Althans, van een bedrijf (Exel) dat voor Maxtor de onderdelen verzend. Terugsturen daarheen is niet mogelijk.

Ik heb de mijne dus inderdaad naar Maxtor Ierland verstuurd voor ca. 12 Euro.

Het is ook mogelijk iets ongefrankeerd (voor rekening van ontvanger) te verzenden maar ik weet niet of dit ook naar het buitenland kan. Denk dat Maxtor trouwens dan het pakket niet zal accepteren.

Kosten voor rekening verzender vind ik best reëeel. Maxtor geeft gewoon een goede en vooral snelle service.

Je schijf niet retourneren aan Maxtor kan uiteraard maar dan krijg je een bedrag via je creditcard in rekening gebracht. Dit is NIET het bedrag wat op de rekening staat die bij de door hen verzonden harddisc zit gevoegd. Dit bedrag is alleen voor de Douane bestemd.

nieuwe HD gehad, oude niet retour?
Ik heb geen ervaring hoe hoog het bedrag wel is maar reken er maar op dat het veel hoger ligt dan het bedrag op de invoice. Hier komen nl. nog invoerrechten, btw en verzendkosten bij, immers je "koopt" dan een harddisk.

ARME AOW’er

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dick, heb jij die schijf die je verstuurd hebt verpakt volgens de voorschiften op de RMA site van Maxtor, of heb je m gewoon in een PTT doosje gedaan met wat vulling?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Milly schreef op 13 november 2002 @ 16:38:
Dick, heb jij die schijf die je verstuurd hebt verpakt volgens de voorschiften op de RMA site van Maxtor, of heb je m gewoon in een PTT doosje gedaan met wat vulling?
Ik heb voor de manier gekozen om direkt een nieuwe schijf te krijgen (in 3 dagen weer nieuwe schijf in mijn systeem) dus creditcardnummer opgegeven.

Je kunt het best in het doosje waarin Maxtor de HD verstuurd je eigen HD retourneren.

Kies je voor de andere manier van opsturen zul je inderdaad verdomde goed op het verpakken moeten letten. Wat oud piepschuim en oude opgepropte kranten wil ook wel goed lukken. Western Digital accepteerde i.i.g. deze laatste methode.

Ik adviseer echter gewoon de "creditcardmethode".

ARME AOW’er

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ok thx. Ben wel een beetje huiverig voor het invoeren van mijn creditcardnummer op wat voor site dan ook... maar ja. Daar gaat het hier nu niet over ;)

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Topicstarter
Advanced RMA is perfect. je hebt direct een geschikt doosje om je schijf terug te sturen. Zal wel voor de zekerheid de duurdere optie van 12 euro nemen, dan heb ik ook recht op schadevergoeding mocht de schijf kwijt raken.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:05
Dick schreef op 13 November 2002 @ 08:31:
[knip]

nieuwe HD gehad, oude niet retour?
Ik heb geen ervaring hoe hoog het bedrag wel is maar reken er maar op dat het veel hoger ligt dan het bedrag op de invoice. Hier komen nl. nog invoerrechten, btw en verzendkosten bij, immers je "koopt" dan een harddisk.
Ik doe het ook niet (is namelijk niet echt netjes) maar ik vroeg me af of op deze manier een HDD kopen bij Maxtor niet goedkoper is dan bij de retail... :)

• Krypt
  • Laatst online: 12-02 20:18
Ik heb vorige week nog 4 harddisks opgestuurd naar Maxtor... gewoon dezelfde doos gebruikt en opgestuurd zonder tracking met verzekering voor 600 euro...

Vanavond even kijken of ie aan is gekomen... anders kan ik lekker gaan schreeuwen bij de ptt (of hoe die nu ook heet)

Pvouput live

Pagina: 1