snelste pentium voor Abit BH6?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
Wat is de snelste pentium of Celeron, (op zo'n insteek kaartje) die je nog kan kopen voor een Abit BH6?
Zijn die nog te koop?

Verwijderd

kijk effe in je mb boekje van je Abit BH6

of kijk op hun site voor de ondersteuning van proc

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
goede tip, ik verwachtte niet dat ze zulke "oude" mobo's nog op hun site hadden,
de vermelding is: Supports PentiumIII/Celeron 450~700 MHz processor cartridge.
Kan je dan geen snellere erin doen.?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 16:15

Croga

The Unreasonable Man

Waarschijnlijk kan dat wel...... het probleem is alleen dat je dat dus nooit zeker weet.....

Wat ik in zo'n geval altijd doe is kijken naar de ondersteunde cores, en die vervolgens bij Intel op de site opzoek. Kijk vooral naar de FSB, en of het mobo de Tualatin core ondersteund (wat bij een Slot mobo érg onwaarschijnlijk is.....)

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
kyrill schreef op 12 november 2002 @ 10:47:
goede tip, ik verwachtte niet dat ze zulke "oude" mobo's nog op hun site hadden,
de vermelding is: Supports PentiumIII/Celeron 450~700 MHz processor cartridge.
Kan je dan geen snellere erin doen.?
jawel hoor, ik heb er hier nog 1 draaien met een p3-850 (slot 1) 8)
het snelste wat erin kan is een p3-1000, maar die zijn heel moeilijk te krijgen

oeps ff vergeten, Tualatin kan je dus vergeten, die gaat het echt niet doen

Verwijderd

kijk ff hier:

http://www.abit.com.tw/ab...tent.jsp?pTITLE=BH6&#Bios

misschien dat er met een bios update extra ondersteuning bij is gekomen voor snellere processoren.

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38
Je kunt er ook een copermine celeron op plaatsen, de snelste coppermine celeron is die van 1100 MHz. Je moet dat wel een slot1-fcpga convertorkaartje gebruiken.
Zelf heb ik op mijn BH6 nu een celeron 950@1178 draaien.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
kyrill schreef op 12 November 2002 @ 10:37:
Wat is de snelste pentium of Celeron, (op zo'n insteek kaartje) die je nog kan kopen voor een Abit BH6?
Zijn die nog te koop?
Niet als flame bedoeld hoor maar ik vind je gewoon erg lui. Na 1 minuut google werk dit gevonden: http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/bh6.htm

De laatste biosupdate geeft aan: Supports Celeron 633(66),667(66),700(66)MHzCPUs

ZOEK EN GIJ ZULT VINDEN O-)

Verwijderd

Met een Slot1 -> S370 converter kan je alle P3's tot de Katmai gebruiken. Coppermine P3's zijn er niet zo veel, maar er zijn nog wel 1100 MHz Coppermine Celerons..

Edit: Dit geld uiteraard alleen als je mobo die multipliers ook daadwerkelijk ondersteund. Zie boven voor meer info :)

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 11:56:
Met een Slot1 -> S370 converter kan je alle P3's tot de Katmai gebruiken. Coppermine P3's zijn er niet zo veel, maar er zijn nog wel 1100 MHz Coppermine Celerons..

Edit: Dit geld uiteraard alleen als je mobo die multipliers ook daadwerkelijk ondersteund. Zie boven voor meer info :)
Die multipliers hoeft je moederbord niet eens te ondersteunen. Sinds de P2-233 is die gelocked dus pakt de processor toch wel de juiste multiplier.

Een celly 1100 is idd de snelste (coppermine) processor die je er op kunt klikken via een slot1-fcpga connector.

http://www.overclockers.co.uk op deze website kun je de converter bestellen, veel Nederlandse websites hebben een slot1-pga connector en die moet je niet hebben.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Gewoon eerst even de search gebruiken, hier bijvoorbeeld een dergelijk topic: BH6-tot hoever gaat ie? :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.