Voodoo1 in een P133

Pagina: 1
Acties:

• 6bit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:35
Ik heb nog zo'n oude voodoo1 kaart liggen en dacht laat ik het broertje van mijn vriendin er eens blij mee maken door hem in zijn p133 te drukken
het vreemde is alleen dat de kaart het prima doet in mijn computer en ook in mijn vaders computer waar hij oorspronkelijk uit kwam, maar in die p133 doet hij het niet.
Althans het enige wat je ziet is dat het beeld heel snel van boven naar onder van het scherm loopt of flitst eigenlijk,
weet iemand waar dit aan kan liggen, misschien een bios instelling van het moederbordje?
Niet naar specifieke specs gaan vragen van die computer want die weet ik verder neit weet alleen dat het een p133 met 64 mb intern (ja ook mijn schuld) een 4 mb s3 virge dx (zou die combinatie misschien niet willen) isa geluidskaartje

iemand een idee?

the things we fear most have already happened to us

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:19

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

S3 Virge moet werken icm een Voodookaartje hoor..
Juiste drivers geinstalleerd? Refreshrate van 3dfx te hoog voor de monitor? (p133 klinkt als: met brakke monitor :P )

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• 6bit
is inderdaad een standaard 14 inch highscreen monitortje, maar is dat dan op te lossen of is het gewoon het gevolg van de monitor?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
als je er een andere monitor opgooit kun je zien of dat werkt ja :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Het lijkt erop dat de Voodoo kaart het prima doet maar dat de monitor het niet aan kan. Probeer eens een andere (nieuwere) monitor op zijn PC aan te sluiten. Waarschijnlijk zal dit het probleem wel oplossen. Misschien is het eveneens mogelijk om de "refresh rate" of de resolutie van het beeld van de Voodoo 1 kaart te verlagen maar ik weet eerlijk gezegd niet 1,2,3 hoe dat kan.

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Bij de beeldscherminstellingen op het tabblad 3dfx kun je de refreshrate instellen. Die moet niet hoger staan dan 60Hz voor die 14" denk ik.. (kon ik tenminste bij mn voodooII instellen)
Wil niet zeggen dat dit het probleem is trouwens, zou ook best een andere reden kunnen hebben, maar dit schoot me zo ff te binnen..

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• 6bit
ok zal het straks gelijk proberen eerst installeren en andere refreshrate en daarna de monitor

Verwijderd

je pentium trekt het niet :9 kijk maar naar de minimale systeem eisen

• Barreljan
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 12:22:
kletskoek, zelfs in een P75 draait ie keurig

ik denk ook dat het iets met de refresh rate is...

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 12:22:
Ik heb een voodoo 3 in een p 1 dus een voodoo 1 moet makkelijk lukken.

Verwijderd

Ik heb ook een Voodoo 1 in een Pentium 233 Mhz. Ik had eerst ook dat probleem maar je moet ff proberen om een andere monitor te charteren en die dan ff aan te sluiten. Wedden dat ie dan wel werkt ? Iets met de refresh rate ofzo, i guess...

Suc6 8)

Verwijderd

Wat ik me ook meen te herrineren is dat je een patch voor je voodoo kaarten nodig had in combinatie met s3 virge kaartjes. Ik zou even op de oude 3dfx site zoeken. suc6

Verwijderd

Heb je dit al, bij het starten van de pc.. of pas als je in windows gaat?

Verwijderd

klinkt inderdaad als een duidelijk refreshrate probleem. Oplossing is dus een andere monitor en hem dan ff goedzetten, of in veilige modus opstarten, dan kan je ook het een en ander nog instellen. En je P133 trekt dat makkelijk hoor

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:41

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

De combi S3 Virge + Voodoo werkt volgens mij inderdaad niet goed, daar heb je denk ik een patch voor nodig omdat deze 2 kaarten allebei hetzelfde geheugengebied willen aanspreken en dat gaat fout (weet ik nog uit eigen ervaring, had een S3 Trio 64 V/2).

http://soft.iol.it/3dfxmania/utility/s3fixv2.exe voor de patch...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

B_O_S_S schreef op 12 november 2002 @ 23:50:
De combi S3 Virge + Voodoo werkt volgens mij inderdaad niet goed, daar heb je denk ik een patch voor nodig omdat deze 2 kaarten allebei hetzelfde geheugengebied willen aanspreken en dat gaat fout (weet ik nog uit eigen ervaring, had een S3 Trio 64 V/2).

http://soft.iol.it/3dfxmania/utility/s3fixv2.exe voor de patch...
Ik had een S3 Virge 325 en VoodooII en dat werkte altijd goed volgens mij :?
Naja, patch proberen kan altijd natuurlijk..

WaaEeZ: weet je wel wat een voodoo1 is? :? Zoals jij het post is het iig niet een oplossing..

• Barreljan
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

HaaZ schreef op 13 November 2002 @ 10:07:
[...]

Ik had een S3 Virge 325 en VoodooII en dat werkte altijd goed volgens mij :?
Naja, patch proberen kan altijd natuurlijk..

WaaEeZ: weet je wel wat een voodoo1 is? :? Zoals jij het post is het iig niet een oplossing..
ehm ja, S3 virge zou echt wel moeten werken hoor, heb hier 3 verschillende s3 virges gehad en allemaal werkte ze wel met een Voodoo1 óf 2

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 16:29:
Heb je dit al, bij het starten van de pc.. of pas als je in windows gaat?
Voodoo 1 doet niets bij het opstarten...

Hang die monitor eens ombeurten aan de uitgang van de voodoo en van die andere kaart, kijk eens of dat werkt?

de betaler vervuilt

• 6bit
ok jongens bedankt voor jullie hulp, het was dus de monitor, die was denk ik te oud (92) ik heb er nu een philips 14 inch aangehangen die 4 tot 5jaar jonger is en nu werkt het probleemloos enige probleem aan die philips is dat z'n brightness veel te hoog is zelfs als ik het knopje helemaal naar donker draai is het nog fel is dit op te lossen? misschien met een programmatje voor win95 of zitten er van die schroefjes voor in de monitor zelf (heb ik wel eens bij een 21 inch gezien) het is een 14b van philips

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

brightness te hoog, zowel gewoon beeld als van de voodookaart?
voor voodookaart moet je namelijk de brightness apart instellen bij de beeldschermeigenschappen.

(denk trouwens dat de oude monitor ook wel werkt als je de voodookaart op 60 Hz instelt)

• 6bit
het is de monitor zelf waar de brightness zo hoog van is , maakt niet uit aan welke computer ik hem hang of wat voor videokaart erin zit

en ik heb de voodoo op 60 gezet, dat mocht niet baten het werkte echt niet met die oude monitor

• Ultraman
  • Laatst online: 18-08 18:18

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vaag... Zelfs op 60Hz niet? Die is erg oud. Maar das wel leuk voor je dat hij nu wel werkt.

Heb zelf nog een P166 staan met 64Mb. Heb daar vroeger nog 2 Voodoo2's in gehad en dat werkte perfect dus stond al te kijken toen die gast kwam met dat van je systeem trekt het niet. Voodoo rules!

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 12:22:
Vandaar dat mijn cyrix 150+ (120 Mhz) wel een voodoo 2 (12 MB) kan trekken _/-\o_
Pagina: 1