[Delphi] TV-out Aanspreken

Pagina: 1
Acties:

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025
Is het mogelijk om via delphi 6 de tv-out poort aan te spreken?

of moet ik die dan eerst aanzetten en het op een manier programmeren zodat het uitgaande beeld op het TV-OUT kanaal komt?

de vraag stelling is een beetje wazig maar het verhaal er omheen is nog veel waziger dus hopelijk kan iemand mij helpen met 1 of andere functie of api-call. ik kom er niet uit.

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als het goed is, is het niet nodig om de tv-out aan te spreken, omdat de driver daar wel voor zorgt. Het ligt er ook aan wat je precies wil. Meestal wil je een video of iets dergelijks op de tv-out wil zetten. Dan zal je gewoon een overlay moeten maken (net zoals mediaplayer en quicktime enzo doen), waarna de videodriver voor de rest moet zorgen.

[ Voor 0% gewijzigd door _Thanatos_ op 12-11-2002 10:14 . Reden: typo ]

日本!🎌

• GaveGozer
en hoe werkt dat precies???
die overlay hoe heet dat ding in delphi?

• GaveGozer
ik heb een programma geschreven dat 2 avi's, mpg's, divx, whatever inleest en dan via een fade-in/fade-out van de ene naar de andere video wisselt.
nu wil ik dus het beeld dat ik 'uitzend' via de tv out naar een tv zenden.
(en dat dan evt later via een beamer naar een projectiescherm)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De TV-out is niks anders dan een ander scherm. Je applicatie heeft helemaal niks te maken met of dit nu een tv out is of een gewoon scherm of je primaire display. Waarschijnlijk kun je aan het systeem wel opvragen welke display devices eraan hangen en hieruit moet je dan kiezen. Als je de boel nu al werkend hebt op het primaire beeldscherm hoef je je helemaal niet meer druk te maken over overlay's.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 15:54
Als je op je monitor de besturing wilt en op de tv-out het resultaat kan het apart behandelen wel prettig zijn.

Misschien dat je iets kunt met meerdere monitoren. Dit werkt alleen als het beeld niet op kloon staat en Windows de TV-Out als aparte monitor behandeld. Ik denk dat het zou kunnen werken met bijvoorbeeld met een GeForce4. Kan het wel eens uitproberen.
Dit werkt dus niet op alles machines (op mijn Dell labtop van het werk met een Geforce2Go videokaart bijvoorbeeld).

Kijk eens naar Screen.Monitors in Delphi

• GaveGozer
heb hier Geforce 2 MX TV-out.

ik zal eens kijken naar die screens in delphi.
het is idd wel handig dat ik dan op het ene scherm het besturingsgedeelde heb en op het andere scherm het resultaat...
mijn videokaart kan het in iedergeval wel. En klonen, EN horizontaal verlengen EN vertikaal verlengen dus dat moet geen probleem zijn dat ik alleen maar een extra display aanmaak :)
ik red me nu wel weer... thanx!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Janoz schreef op 12 november 2002 @ 10:58:
De TV-out is niks anders dan een ander scherm. Je applicatie heeft helemaal niks te maken met of dit nu een tv out is of een gewoon scherm of je primaire display. Waarschijnlijk kun je aan het systeem wel opvragen welke display devices eraan hangen en hieruit moet je dan kiezen. Als je de boel nu al werkend hebt op het primaire beeldscherm hoef je je helemaal niet meer druk te maken over overlay's.

Een tv-out hoeft niet per se een 2e scherm te zijn. Voor de mensen met een single-head kaartje is het gewoon 1 scherm, die OF via de monitoruitganf OF via de tv-out uitgang naar buiten komt (dit is wel te omzeilen dat het via alletwee gaat, maar daar gaat het nu niet om). Dus dan zul je de driver aan moeten spreken om over te schakelen op die andere

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Waarschijnlijk moet je het zoeken in DirectX (met name DirectShow, daar zit voor zover ik weet het overlay verhaal in)

Ik zou het overigens aan de UI van de driver overlaten om TV-out aan te spreken. Een applicatie hoeft enkel compliant te zijn met DirectX. TV-out moet dan goed werken als het in de driver aangezet wordt.

• GaveGozer
Ik zal het allemaal eens bekijken... heb er nu even geen tijd voor.....

ik laat wel wat van me horen wat het word.

Pagina: 1