Toon posts:

Geen divx weergave op TV met Radeon 8500

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij vriend van me via S-Video uit zijn nieuwe TV (met S-Video ondersteuning) op zijn Radeon 8500LE (Hercules) aangesloten. Na veel gekloot (hij wou niet de desktop klone, maar alleen maar ectenden) het monitorbeeld ook op de Tv gekregen.
Maar als ik nu in Media Player een Divx film open, zie ik het volgende:
Monitor:
- Media Player + film erin
TV:
- alleen de randen van Media Player, film beeld blijft zwart!

Hoe kan dit???? als ie de reolutie niet aan zou kunnen ofzo, dan was toch het het hele beeld niet zichtbaar geweest en niet alleen de film niet?

Iemand ervaringen?

Verwijderd

Mmm klinkt als overlay instellingen. Die moet je op de 2e monitor (tv) zetten.

Zelf heb ik geen ervaring met de radeon software. Maar met Nview moet dit wel zo.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Sorry hoor, maar dit vraagt om een rasechte verwijzing naar de FAQ :

De grote tv-out FAQ

Mother, will they like this song?

Verwijderd

MM ik zie in die tv-out faq niets over overlay instellingen staan?

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:16
Iemand uit mijn klas had hetzelfde probleem.
Met het programma TV-tool kreeg hij wel beeld bij divx.
Misschien kan je dat een proberen

Verwijderd

Topicstarter
TheLunatic schreef op 12 November 2002 @ 10:17:
Sorry hoor, maar dit vraagt om een rasechte verwijzing naar de FAQ :

De grote tv-out FAQ
Voordat je me verwijst naar de FAQ (waar ik vanzelfsprekend eerst heb gekeken!), zou ik even kijken wat daar wel in staat. Dit niet dus!

Overlay instellingen? Klinkt inderdaad wel logisch. Waar zou ik die precies moeten instellen dan? In de radeon software?

edit:
Oh, ik zie het al: het programma TV-tool dus.. ik ga het eens proberen.

Dank voor de tip!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 17:41

charrel

Cortisol4life..

bij dat scherm met die displays die aan en uit kunnen daar zie je die knopjes die met dat rondje en met die 2 monitorretjes , die moet je gewoon ff andersom zetten dan ze standaard staan. Dan doet ie het wel! Alleen op je monitor niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
charrel schreef op 12 november 2002 @ 10:31:
bij dat scherm met die displays die aan en uit kunnen daar zie je die knopjes die met dat rondje en met die 2 monitorretjes , die moet je gewoon ff andersom zetten dan ze standaard staan. Dan doet ie het wel! Alleen op je monitor niet meer.
Nee dus, dat had ik natuurlijk wel geprobeerd.

Klopt het dat die TVTool aleen voor NVidia is?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Mhh ik zie inderdaad dat mijn verwijzing naar de FAQ niet echt helemaal terecht is... ik dacht toch echt dat daar dat overlay gebeuren in stond, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Excusez-moi !!

Mijn ervaring is inderdaad zo, met nVidia kaarten en nView, dat je je TV als primaire beeldscherm moet instellen omdat enkel daarom de overlay kan worden geprojecteerd !

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
TheLunatic schreef op 12 november 2002 @ 11:02:
Mhh ik zie inderdaad dat mijn verwijzing naar de FAQ niet echt helemaal terecht is... ik dacht toch echt dat daar dat overlay gebeuren in stond, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Excusez-moi !!

Mijn ervaring is inderdaad zo, met nVidia kaarten en nView, dat je je TV als primaire beeldscherm moet instellen omdat enkel daarom de overlay kan worden geprojecteerd !
Geen probleem! Als oprimaire beeldscherm instelen hielp niet hoor. Ik krijg het idee dat die ATI software niet zo ideaal is hiervoor. zou het programmaatje Powerstrip hiervoor helpen?

• nightwatcher_b
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 14:31

nightwatcher_b

When the wolves are crying

Als je niet wil klonen en toch video's op je tv wilt hebben, dan moet je theatermode uit zetten (staat ergens in de tabbladen) en de monitor en de tv op primair zetten.

Zorg dat je de media player geheel in het scherm van de tv zet, makkelijkste om eerst in een klein venster te zetten en dan maximaliseren.
Als je de film half op de monitor hebt staan en half op tv zal hij geen beeld geven.

Zorg tevens voor de nieuwste catalyst drivers van ati.

Moet lukken, bij mij thuis ook gelukt.
succes

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In BSPlayer zit standaard multi-monitor support. Je kunt in dat programma instellen op welke monitor hij de overlay gebruikt. Ook fullscreen op je tweede monitor (in dit geval de TV) is geen probleem.
http://www.bsplayer.org

Amateurcoureur en fervent banktukker

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-01 00:24

ToriHino

Eg wel!

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 10:07:
Bij vriend van me via S-Video uit zijn nieuwe TV (met S-Video ondersteuning) op zijn Radeon 8500LE (Hercules) aangesloten. Na veel gekloot (hij wou niet de desktop klone, maar alleen maar ectenden) het monitorbeeld ook op de Tv gekregen.
Maar als ik nu in Media Player een Divx film open, zie ik het volgende:
Monitor:
- Media Player + film erin
TV:
- alleen de randen van Media Player, film beeld blijft zwart!

Hoe kan dit???? als ie de reolutie niet aan zou kunnen ofzo, dan was toch het het hele beeld niet zichtbaar geweest en niet alleen de film niet?

Iemand ervaringen?
Dat klinkt dus inderdaad als een typisch geval van de TheatreMode niet aanzetten... Wanneer je die aanzet wordt de overlay fullscreen op je tweede beeldscherm gezet

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Pagina: 1