Toon posts:

[ACCESS - ASP]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een forum in asp gecreert met een access database daar achter, (ja ik weet dat er makkelijkere manieren zijn om een forum te maken, maar ik wil gebruik maken van asp & accessdatabase)

Nu wil ik elke keer dat als iemand een login aanmaakt dat er automatisch een 6 of 8 digit groot password gegenereerd word. ( en dit ge-emailed wordt naar het email van de gebruiker)

Ik heb hier al op gezocht in the gathering maar kon niets vinden (ook misschien wegens search fouten), ook in de ms knowledge database kon ik hier niets over vinden.

Zou iemand mij een link kunnen geven, of eventuele uitleg over hoe dit gedaan kan worden.

Alvast bedankt!
EiQ

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 00:01
maakt je hosting provider of jij zelf gebruik van een mail component ?

Canon R6 MARK III, 35mm 1.4 VCM, 50mm 1.4 VCM , 85mm 1.4 VCM , 17-35mm 1.8, 28-70 1.8 , 24-105 1.8 70-200 f2.8

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 00:01
je hangt na je submit in de database een mail actie eronder

zoek even op CDonts mail component staat meestal standaard geinstalleerd op IIS

http://www.powerasp.com/content/hintstips/asp-email.asp

Canon R6 MARK III, 35mm 1.4 VCM, 50mm 1.4 VCM , 85mm 1.4 VCM , 17-35mm 1.8, 28-70 1.8 , 24-105 1.8 70-200 f2.8

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-08 19:24
Weet je al wel hoe je een random getal genereert?
zoniet:
Rnd(Number)

The Rnd function generates a pseudo-random number greater than or equal to 0.0 and less than 1.0.

The Number argument is optional, but different numbers will give different pseudo-random numbers.

Note that the number generated is pseudo-random, because the same output tends to be repeated over and over. You can use the Randomize statement to over come this problem.
Hiero gevonden :)

[edit]
Dus voor een getal tussen de -30000 en 50000 krijg je de volgende code:
ASP:
1
2
3
<% upperlimit = 50000.0 %> 
<% lowerlimit = -30000.0 %> 
<% =Int((upperlimit - lowerlimit + 1)*Rnd() + lowerlimit) %> 
Output:
30366
[/edit]

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus het beste om het password te genereren in vbscript (asp) en dan in de database zetten, inplaats van access dat password te laten genereren (als dat uberhaut mogelijk is)

• FitNiX
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 10:30:
Het is dus het beste om het password te genereren in vbscript (asp) en dan in de database zetten, inplaats van access dat password te laten genereren (als dat uberhaut mogelijk is)
Dat vind ik van wel ja,
anders laat je Access (als het al kan) een password genereren, die je vervolgens eerst weer moet uitlezen om hem te kunnen mailen. Het is makkelijker (lijkt me) om zelf een random wachtwoord te genereren, deze te mailen, en vervolgens in je database te zetten... :)

[edit]
Zo doe ik het althans op mijn forum:
• Mensen melden zich aan,
• er wordt een random WW gegenereert,
• deze wordt naar ze toe gemailt,
• tot slot wordt het password encrypted, en in de database gezet. :)
[/edit]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een 8 digit wachtwoord hebben met hoofdletters kleine letters & nummers !
of als dat niet mogelijk is gewoon 8 of 6 letters... iig niet een wachtwoord alleen bestaande uit nummers

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Kijk eens naar de ASC functie van VBScript. Je moet de rest dan zelf wel kunnen bedenken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• FitNiX
gorgi_19 schreef op 12 november 2002 @ 10:39:
Kijk eens naar de ASC functie van VBScript. Je moet de rest dan zelf wel kunnen bedenken.
WTF moet ie daar nou weer mee :? :?
The Asc function returns the ANSI character code value for the first character in a string.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Hmm.. Was de verkeerde kant op. Dan
code:
1
2
3
For I = 1 to 255
    Response.Write chr(I)
Next

chr-functie dus.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• user643
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2025

user643

Sweet Surrender

Als je even op http://www.pscode.com zoekt onder ASP/VBSCRIPT:
met de keywords: pass generator. Dan kom jij er wel uit! Dacht ik zo...
Pagina: 1