ok, ik heb net een nieuw systeem gekocht, en ben bezig daar windows 98 (en later nog 2k en XP) op te zetten. (eerst win98 ivm het bootmenu)
Ik heb windows geinstalleerd vanaf de CD, en wil dan in windows drivers installeeren. Maar windows ziet dan opeens de CDrom niet meer.
ik dus van diezelfde cd-rom drive eerst windows geinstalleerd, dan kom je in windows, en dan werkt ie niet
het is geen bios probleem, want hoe ik de cd-drive ook zet (pri-ms, pri-sl, sec-ms of sec-sl) de bios ziet hem gewoon en ik kan er dan ook van booten.
maar zodra ik in windows kom werkt ie niet.
Verder is het zo dat als ik de cdromdrive op de secondary IDE zet dat windows hangt tijdens het booten (na 1 seconde weergeven van 't logo)
dit gebeurd dus in sec-ms en sec-sl
zodra ik me CD-Rom drive dus samen met mijn HD op primairy IDE zet dan crashed windows niet, maar ziet ie gewoon me drive niet..
Systeem:
mobo: Asus A7V8X SA
proc: AMD XP 2400+
mem: 2x 256MB PC2700
HD: Maxtor 60 gig
CDdrive: 52x standaard en/of 24x/24x/40x fikker (werken allbei niet)
Ik heb windows geinstalleerd vanaf de CD, en wil dan in windows drivers installeeren. Maar windows ziet dan opeens de CDrom niet meer.
ik dus van diezelfde cd-rom drive eerst windows geinstalleerd, dan kom je in windows, en dan werkt ie niet
het is geen bios probleem, want hoe ik de cd-drive ook zet (pri-ms, pri-sl, sec-ms of sec-sl) de bios ziet hem gewoon en ik kan er dan ook van booten.
maar zodra ik in windows kom werkt ie niet.
Verder is het zo dat als ik de cdromdrive op de secondary IDE zet dat windows hangt tijdens het booten (na 1 seconde weergeven van 't logo)
dit gebeurd dus in sec-ms en sec-sl
zodra ik me CD-Rom drive dus samen met mijn HD op primairy IDE zet dan crashed windows niet, maar ziet ie gewoon me drive niet..
Systeem:
mobo: Asus A7V8X SA
proc: AMD XP 2400+
mem: 2x 256MB PC2700
HD: Maxtor 60 gig
CDdrive: 52x standaard en/of 24x/24x/40x fikker (werken allbei niet)
This message was sent on 100% recyclable electrons.