MBM sensorvraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik gebruik sinds net MotherBoard Monitor 5.2.1.0 en ik heb nu enkele vraagjes die ik niet op hun site of in het forumarchief kan vinden;

1) Ik kan met mijn ASUS A7V333 MoBo 4 temp. sensors lezen met resp. 25, 38, 14 en 46 graden maar waar staan deze sensors voor, want op de site staan alleen 3 van deze sensors uitgelegd (sensor 1, 2 en 4): Wat is het verschil tussen 2 en 4 en waar staat sensor 3 voor?

2) Hoe kan ik mijn ASUS GeForce 4 Ti 4200 v8420 128MB waardes (fanspeed en temp.?) uitlezen in MBM?

3) Hoe kan ik mijn Western Digital 80GB 8MB cache SMART HD waardes uitlezen in MBM?

(Zie voor meer specs en info de specslink in mijn signature)
Thanks!

Verwijderd

1. Staat op de mbm Site.. mocht je mobo type er al tussen staan dan.
2. ik denk niet dat dat gaat, maar ik ben geen mbmexpert. :P
3. Als in de temperatuur? dat kan, en die optie moet je in de 'general' tab eerst aanzetten. Niet alle drives ondersteunen dit echter.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:04

charrel

Cortisol4life..

die wd heeft volgens mij geeen sensor, heb die schijf ook maar die ziet ie niet. M'n maxtor wel.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die 38 graden is de temp. "onder" de socket, en die 46 graden in de temp. in de processor zelf. Je zal dus ook zien dat die laatste waarde sneller stijgt en zakt....

edit: die 3e sensor klopt volgens mij niet, zo'n waarde had ik ook, maar ik weet zeker dat nergens in m'n kast 14 graden is :)

They made me do it.

• Stan
Thanks guys, maar nog geen van 3 is volledig beantwoord :)

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
Stan schreef op 12 November 2002 @ 10:02:
Thanks guys, maar nog geen van 3 is volledig beantwoord :)
het meeste kan je vinden op google hoor

1: is inmiddels beantwoord
2: kijk of er een extern stekkertje van je vid kaart loopt die dat kan (die kan je dan op je mobo aansluiten (als je nog sensor inputs vrij heb)
3: staat op de site van MBM dacht ik. Iets met HD plugin installeren (zelf nooit gedaan, maar van horen zeggen)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Stan
BasieP schreef op 12 november 2002 @ 10:07:
[...]

het meeste kan je vinden op google hoor

1: is inmiddels beantwoord
2: kijk of er een extern stekkertje van je vid kaart loopt die dat kan (die kan je dan op je mobo aansluiten (als je nog sensor inputs vrij heb)
3: staat op de site van MBM dacht ik. Iets met HD plugin installeren (zelf nooit gedaan, maar van horen zeggen)
1; is niet beantwoord, want ik weet nog niet wat voor temp. sensor 3 weergeeft!?
2; uuhh, iedereen kan dit toch ook zonder poespas met Smart Doctor of zo!?
3; ik ga zoeken

En ik heb al ge-googled, ge-GoT-searched en ge-MBM-site-browsed hoor :|

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

1 = zie 3 :?
2 = mobo
3 = onzin (waarde van een diode.. hier is sensor3 = -47C)
4 = cpu

dan stressen enzo. kijken of het een beetje klopt. lijkt me iig sterk als het dit niet is.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Stan
Oxigun schreef op 12 November 2002 @ 10:26:
1 = zie 3 :?
2 = mobo
3 = onzin (waarde van een diode.. hier is sensor3 = -47C)
4 = cpu

dan stressen enzo. kijken of het een beetje klopt. lijkt me iig sterk als het dit niet is.
Op de site van MBM staat anders dat Asus Sensor 1 voor de case temp. staat. Maar dan weet ik nog steeds niet wat nummer 3 inhoudt.

Met andere woorden; heb nog steeds geen antwoord op de drie vragen :)

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
Stan schreef op 12 november 2002 @ 11:39:
[...]

Op de site van MBM staat anders dat Asus Sensor 1 voor de case temp. staat. Maar dan weet ik nog steeds niet wat nummer 3 inhoudt.

Met andere woorden; heb nog steeds geen antwoord op de drie vragen :)
omg anders zoek je het gewoon zelf uit.. je zegt maar telkens dat je geen antwoord krijgt, en dan komt je aan met:
Stan schreef op 12 november 2002 @ 11:39:
[...]

er staat daar heus wel meer hoor, en anders heb je je eigen hersens ook nog. Gewoon testen en proberen. Daar kom je het verst mee.

edit:
sorry, voor mijn misschien lompe uitspraken, maar ik vind dit echt iets waar je zelf wat meer voor mag doen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zo even met de natte vinger:
25 - case temp
38 - northbridge temp
14 - onzin (tenzij het in je kamer 12 graden is oid)
46 - CPU temp

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Demoniac schreef op 12 november 2002 @ 11:52:
Zo even met de natte vinger:
25 - case temp
38 - northbridge temp
14 - onzin (tenzij het in je kamer 12 graden is oid)
46 - CPU temp
bijna,

1 --> Asus A7V mainboard temp
2 --> Cpu temp
3 --> x
4 --> Cpu temp met de Diode

zover kom ik ook, kun je ZELF verzinnen / vinden op de mbm site :P

de 3e,...

Had zelf altijd het id dat het iets te maken had met mn ATX, maarjah daarvoor kun je op je mobo een aparte sensor uitlezen, maar is een optie!

bij mij schommelt hij altijd om de 14 - 15 graden, mn atx voelt echt neit aan als 14 - 15 graden, dus dat kan ik wel uitsluiten, In theorie meet de sensor onzin, aangezien het nergens in mn case 14 - 15 graden is (mn kamer temp is nl hoger)

Dus wat zal de bedoeling zijn.... :? no-1 knows, zet em gewoon uit, je hebt er niets aan :P tenzij iemand met een quote oid aankomt van iets of iemand die het echt WEET....

I rest my case, vraag 1 is nu DUS ECHT WEL BEANTWOORD !!!

2) geen id, als er gene externe sensor aanzit je je kunt aansluiten op je mobo, kun je em evt wel aftappen, de blauwe draad (meestal blauw) vervoert rpm signaal...

3) Je zegt dat hij SMART ondersteunt, dus moet je in MBM in het algemeen tabblad ff Smart IDe / SCSI aanvinken en dan opnieuw opstarten, selecteren als temp bron en werken maar !

• Stan
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 18:04:
[...]
KNIP
2) geen id, als er gene externe sensor aanzit je je kunt aansluiten op je mobo, kun je em evt wel aftappen, de blauwe draad (meestal blauw) vervoert rpm signaal...

3) Je zegt dat hij SMART ondersteunt, dus moet je in MBM in het algemeen tabblad ff Smart IDe / SCSI aanvinken en dan opnieuw opstarten, selecteren als temp bron en werken maar !
2) Ja maar ASUS Smart Doctor kan het toch ook zonder extra actie?

3) Hij ondersteunt SMART ja (zie (mijn) specs) en dit staat ook aan in de BIOS en in MBM, maar ik zie nergens iets in de settings...

Thanks voor antwoord op 1) overigens, alhoewel iedereen iets anders roept, maar sensor 3 lijkt op bullshit inderdaad.

• Stan
schop

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Oh, ik wist niet dat Asus mobo's de diode konden lezen.. Mijn Epox kan dat iig niet :( Zit nu met een ontzettend onnauwkeurige NTC onder de CPU, die geeneens contact maakt :X) Heb wel een sample aangevraagd bij Maxim voor dit leuke chipje :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Probeer eens speedfan. Deze leest de SMART gegevens van een HD.

Verwijderd

zou die sensor 3 niet gewoon voor je voeding zijn, ik heb wel eens gelezen dat er ook voedingen zijn met temp. uitlezing. ik d8 dat er op de a7v333 hier ook een aansluiting voor zat maar kan het ff niet controleren omdat ik op mijn werk zit. :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 09:31:
Probeer eens speedfan. Deze leest de SMART gegevens van een HD.
Met die plug-in van MBM zou die dat ook gewoon moeten doen hoor.

• Stan
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 09:47:
[...]

Met die plug-in van MBM zou die dat ook gewoon moeten doen hoor.
Welke? Op de MBM-site zie ik nergens iets over S.M.A.R.T. staan?!
Pagina: 1