[winntts]met citrix op chello verbinding werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 19:15

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Topicstarter
Hey, ik weet niet zeker waar dit hoort om dat ik niet weet waar het probleem precies in zit. dus moderators als dit topic ergens anders hoort be my guest and move it :)

situatie

Ik heb een gewoon huis tuin en keuken chello abbonement, met een future networks modempje. Nu heb ik een windows NT server draaien met teminal service,
die goed werkt alles standaard.

daarover heen heb ik citrix met nfuse geinstalleerd, en nfuse gedeeld met IIS

zover zo goed alles werkt (MAAR ALLEEN BINNEN HET NETWERK).

nu woon ik in alkmaar en alkmaar is sinds kort over op chello, nu weet ik dat quicknet voorheen altijd poorten onder de 1024 blokeerden, dus ik gooi mijn IIS op poort 2200 ok werkt nog steeds (MAAR ALLEEN BINNEN HET NETWERK).

maar wat blijkt nu als ik naar http://www.michiel.be ga dan krijg ik niet eens Nfuse te zien weet iemand wat hier van de oorzaak kan zijn of zelfs nog beter en oplossing het werkt van binnen dus wel maar vanaf internet werkt het niet.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

heb je IIs wel uberhaupt op de juiste NIC c.q. IP adres gebind?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

zit er nog een router of firewall tussen die heel toevallig de poorten blockt??

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
Nee, server direct op kabelmodem en de IIS staat op ALL (dus op beide NiCs)

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
iemand nog een idee

Verwijderd

Gebruik je 'spoofing' om verbinding te maken of gebruik je het modem als default-gateway(NAT).
Maw wie is de drager van het Chello-IP?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

heb je alleen nfuse aanstaan om te testen? of kun je ook proberen van buitenaf een "gewone" webpagina te bekijken?
dan weet je iig of het aan je IIS of Nfuse ligt denk ik.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 11:37:
Gebruik je 'spoofing' om verbinding te maken of gebruik je het modem als default-gateway(NAT).
Maw wie is de drager van het Chello-IP?
de modem is gewoon NAT default gateway
sh4d0wman schreef op 12 november 2002 @ 11:40:
heb je alleen nfuse aanstaan om te testen? of kun je ook proberen van buitenaf een "gewone" webpagina te bekijken?
dan weet je iig of het aan je IIS of Nfuse ligt denk ik.
ik heb nu als test nfuse er niet mee laten bemoeien maar dat pakt hij ook niet

dus het ligt aan IIS denk ik die heb ik dus ip 2200 draaien maar dat zou het toch gewoon moeten doen :? ??

Verwijderd

Je hebt toch niet vergeten een 'port-forwarder' aan te maken op je modempje?
Zoals ik het zie ben je nu op zoek naar poort 2200 op je modem. Dit modem kan daar geen pattat van bakken en zal vervolgens geen actie ondernemen. Je moet een port-forwarder aanmaken om het verkeer door te verwijzen naar je http-server.

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
uhm ??? nee, hoe ik doe dat maar het geval is ik heb altijd linux gedraaid, op dit servertje op de ZELFDE kabelmodem alleen toen nog met quicknet

sinds we over zijn op chello weet niet zeker of linux dat heeft meegemaakt maar in iedergeval dat ging toen ook over 2200 dus ik denk niet dat het daar aan ligt

ik zou wel kunnen kijken maar alleen de vraag is hoe ???????????

iemand

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Modbreak
Graag niet meer je topic in zo'n korte tijd omhoog schoppen |:( :( :(

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
het heeft helemaal niets met poortmapping te makken de server staat rechtstreeks op het internet. alleen poorten onder 1024

ik ben nu citrix op nieuw aan het installeren op een apparte XML poort dus niet ge shared met IIS, kijken of dat werkt
Koffie schreef op 12 november 2002 @ 12:59:

[...]

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je topic in zo'n korte tijd omhoog schoppen |:( :( :(</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>
ik vind 1 bescheiden schopje na een uur wel kunnen maar wie ben ik dus mijn excuses hier voor.

Verwijderd

Met risico een onzin reply te geven, citrix gebruikt poort 1494, wil hij die poort ook niet gebruiken als je nfuse gebruikt (om ica te starten) en staat die dan open (zowel voor chello als voor je NAT)?

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
Ja ik hoop dat ik de oplossing heb gevonden heb namelijk ff een software matige firewall geinstalleerd en alle poorten opgeschreven.

geze gebruikt hij

In/out 2200 voor de webserver
out 1081 voor Teminal services
In 1494 voor ICA
out 1082 voor Terminal services denk ik
out 1086 voor Terminal services denk ik

dus voor de mensen die de search gebruiken hier is waarschijnlijk de oplossing

ik zelf heb het nog niet getest

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

1494 = ica
3389 = rdp
80 = webserver

Verwijderd

Red_Head schreef op 12 November 2002 @ 15:44:
Deze gebruikt hij

In/out 2200 voor de webserver
out 1081 voor Teminal services
In 1494 voor ICA
out 1082 voor Terminal services denk ik
out 1086 voor Terminal services denk ik
Dus voorheen poort 80, draait nu op 2200 in en outbound?.
Out 1081, 82 en 86?
Zowel terminal server als Citrix kiezen zelf een outbound port tussen 1024 en 5000 (die 5000 staat in de win2k server registry ingesteld, en kan gewijzigd worden)
En zoals elevator al zei, TS gebruikt inbound 3389; waar is die gebleven?

Dan moet je voor NFuse, nog een "alternative adres" configureren, met de icaport de poort wijzigen, en de template.ica aanpassen naar de nieuwe poort.

Volgens smiley, ben je nog wel effe bezig. :)

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
ja heb het nog niet kunnen testen maar heb een software matige fire wall gebouwd om te tetsten deze boost precies de kabelmodem na en die kwam met deze poorten !!!! het klopt dat citrix zelf zijn poorten pakt want het is inderdaad steeds een andere maar die zijn allemaal out dus die worden niet geblokt

maar ik laat het weten

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
Red_Head schreef op 13 november 2002 @ 11:10:
ja heb het nog niet kunnen testen maar heb een software matige fire wall gebouwd om te tetsten deze boost precies de kabelmodem na en die kwam met deze poorten !!!! het klopt dat citrix zelf zijn poorten pakt want het is inderdaad steeds een andere maar die zijn allemaal out dus die worden niet geblokt

maar ik laat het weten
ok het is gelukt !!!!

ik weet nu wat het is ik had internet gedeeld door winroute pro die blockt de boel
die er af en het doet het, maar nu heb ik een ander deel programma nodig wat gewoon alles door laat en niets blokt !!!!!
Pagina: 1