Toon posts:

Problemen ASUS GeForce3 Ti200 bij het opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Problemen ASUS GeForce3 Ti200 bij het opstarten 8)7

Als ik mijn pc wil opstarten dan doet ie eigenlijk helemaal niks, start wel op maar begint niet eens aan geheugen tellen.
Ik heb gemerkt dat ik dan het best ff kan wachten, het knopje 5 sec lang indrukken (gaat ie weer uit), pc weer aanzetten.

Dan krijg ik nog zo'n melding F1: setup BIOS F2: standaard bios instellingen laden, dan moet ik dus altijd ff naar de BIOS, als ik niet wil dat het met standaard instellingen doorgaat, en de FSB op 133 zetten, want standaard staat dat ding op 100.
Daarna gaat het gewoon normaal door, laadt windows, geen problemen verder alleen de klok en de datum kloppen niet meer.

Het is gewoon irritant dat ik elke keer die procedure moet doorlopen wil ik mijn pc opstarten.

Ik vroeg me af of iemand van jullie raad weet.
Voordat iemand zegt dat het aan het moederbordje ligt: ik heb eerst een geforce2 ti erin gehad, daarna een geforce4 mx400, dan een mx440 en met al deze heeft het gewoon goed gewerkt. Misschien ligt het wel aan de combinatie, maar dat moet toch ook te fixen zijn !?

Hier is alles wat ik in de kast heb:

350W ATX voeding
AMD Athlon XP 1700+ (1,47GHz) Socket A PC 266
Cooler Master DP5-6I31A
MSI K7T Pro2, ViaKT266A
Asus V8200 GeForce3 Ti200 Deluxe
Geheugen: DDR 256MB, pc-2100
Harddisk (IDE) 40GB HDD, 7200 rpm, Maxtor UDMA133
DVD-ROM drive Lite On DVD, 16xDVD, 48xCDrom, IDE
CD brander Philips CDRW, IDE, 16X / 10X / 40 X
Geluidskaart Creative Labs Soundblaster LIVE 5.1 oem
Netwerkkaart E-Tech NIC 10/100Mbps Full-duplex Fast Ethernet
TV kaart Pinnacle pctv
56k6 modem
Floppy Drive
Zip Drive

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Op welke snelheid loopt je agp poort, indien 4 x probeer dan eens 2x.

Is de batterij van je mobo nog in orde ?

Weet je zeker dat de videokaart nog goed is ?

What if this weren't a hypothetical question?

Verwijderd

Topicstarter
Batterij en videokaart zijn nog allebei. (denk ik : P)
Maar ik heb idd ff gekeken en de agp stond op auto, en als ik eenmaal met de procedure klaar was (aan uit en weer aanzetten en alles configureren), en windows eindelijk geladen was ging ik ff kijken en het bleek dat de agp op 2x stond. Ik denk dat het dan misschien de eerste keer met 4x probeert op te starten en dat lukt dan om een of andere reden niet en pas de tweede keer pak ie dan 2x :? (of betekent auto ook altijd 2x bij deze)
Ik heb het nu maar voor de zekerheid op 1x gezet, maar ik kan pas vanavond kijken of het daaraan lag, want als de comp eenmaal draait dan kan ik hem zo vaak ik wil aan en uitzetten gaat allemaal goed, ook als ik het dan weer terug naar 4x zet.

Maar als het dan daaraan ligt dan is dat toch ook best klote :( Verlies ik dan niet aan snelheid als ik hem altijd op 1 of 2x laat lopen ipv 4x ?

Is er misschien nog iets waaraan het kan liggen?

• Trek Y11
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Op 1x verlies je wel veel snelheid denk ik, maar bij 2x niet, ik weet wel dat ik bij auto toch nog wel eens vastlopers had en bij 2x niet.
In windows zag ik bij auto altijd 2x dit komt door de detonators die bij detectie van een Via chipset gaan voor agp 2x, volgens mij bij 2x in bios moet het stabiel werken (hoop ik iig) suc6.

[ Voor 0% gewijzigd door Trek Y11 op 13-11-2002 12:23 . Reden: typo ]

What if this weren't a hypothetical question?

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet gelukt :(

De snelheid van de agp poort heeft met dit probleempje kennelijk niks te maken.
Echt crap man dit.

FF over wat je eerder zei, dat het misschien aan het mobo batterijtje ligt.
Ik dacht dat dat batterijtje niks met het opstarten zelf te maken had?

Verwijderd

Vaak als de tijd en datum iedere keer verkeerd staan is je batterij niet goed meer. Heeft weldegelijk met opstarten te maken. Je had zelfs oude IBM's die niet eens meer opstartten maar alleen maar piepten als het baterijtje niet goed meer was...
Ik zou zeggen probeer eens een nieuwe batterij...

Verwijderd

Topicstarter
Nope :(

Heb 'n nieuw batterijtje gekocht, maar ik krijg nog steeds hetzelfde probleem :S

Ik denk toch dat het iets met die gf3 te maken heeft, want het begon echt meteen na het insteken van die kaart.

Ik ga nog een paar dagen proberen te ontdekken wat er mis is en als ik het dan nog niet heb gefixt breng ik het terug naar de winkel.

Als het nou een probleem was waarbij mijn pc gewoon elke keer bij het opstarten niks meer deed dan wist ik dat het of aan het videokaartje of mobo ligt, maar als ik eenmaal, na de boven uitgelegde procedure, in windows kom, dan kan ik de comp zo vaak ik wil aan en uit zetten en het loopt elke keer weer vlekkeloos. Maar pas als de computer een tijdje (+-1 uur) uitstaat, komt het probleem bij het opstarten voor 8)7

Dus als iemand nog ideeen of voorstellen heeft hoor ik 't graag.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2002 09:21 . Reden: typo ]

• jaKKer
  • Laatst online: 12:00

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Okay ik weet het is een beetje oud topic maar ik zit ook met hetzelfde probleem :( met een geforce 3 ti 200. Viper heb je een oplossing of zit je nu nog zo?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je je videokaart al in een andere computer getest? Geef eens wat meer specs.

[ Voor 41% gewijzigd door pisart op 17-01-2003 19:08 ]

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

pisart schreef op 16 januari 2003 @ 20:32:
Heb je je videokaart al in een andere computer getest? Geef eens wat meer specs.
Euh nee maar hij is ent nieuw maar ik weet dat hij dan ook kapot kan zijn. Maar ik heb hem nu naar norrod gebracht en hun zullen hem (hopelijk) maken. Als hij het weer doet zal ik posten wat het probleem was.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij was er dus echt iets mis met de kaart zelf.

Heb een nieuwe gekregen en nu werkt alles weer perfect.

• jaKKer

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 10:31:
Bij mij was er dus echt iets mis met de kaart zelf.

Heb een nieuwe gekregen en nu werkt alles weer perfect.
Bij mij was er echt iets mis met het geheugen :) hij stond op pc2700(333mhz) inplaats van 2100(266mhz) |:( |:( nu draait ie weer lekker
Pagina: 1