Problemen ASUS GeForce3 Ti200 bij het opstarten
Als ik mijn pc wil opstarten dan doet ie eigenlijk helemaal niks, start wel op maar begint niet eens aan geheugen tellen.
Ik heb gemerkt dat ik dan het best ff kan wachten, het knopje 5 sec lang indrukken (gaat ie weer uit), pc weer aanzetten.
Dan krijg ik nog zo'n melding F1: setup BIOS F2: standaard bios instellingen laden, dan moet ik dus altijd ff naar de BIOS, als ik niet wil dat het met standaard instellingen doorgaat, en de FSB op 133 zetten, want standaard staat dat ding op 100.
Daarna gaat het gewoon normaal door, laadt windows, geen problemen verder alleen de klok en de datum kloppen niet meer.
Het is gewoon irritant dat ik elke keer die procedure moet doorlopen wil ik mijn pc opstarten.
Ik vroeg me af of iemand van jullie raad weet.
Voordat iemand zegt dat het aan het moederbordje ligt: ik heb eerst een geforce2 ti erin gehad, daarna een geforce4 mx400, dan een mx440 en met al deze heeft het gewoon goed gewerkt. Misschien ligt het wel aan de combinatie, maar dat moet toch ook te fixen zijn !?
Hier is alles wat ik in de kast heb:
350W ATX voeding
AMD Athlon XP 1700+ (1,47GHz) Socket A PC 266
Cooler Master DP5-6I31A
MSI K7T Pro2, ViaKT266A
Asus V8200 GeForce3 Ti200 Deluxe
Geheugen: DDR 256MB, pc-2100
Harddisk (IDE) 40GB HDD, 7200 rpm, Maxtor UDMA133
DVD-ROM drive Lite On DVD, 16xDVD, 48xCDrom, IDE
CD brander Philips CDRW, IDE, 16X / 10X / 40 X
Geluidskaart Creative Labs Soundblaster LIVE 5.1 oem
Netwerkkaart E-Tech NIC 10/100Mbps Full-duplex Fast Ethernet
TV kaart Pinnacle pctv
56k6 modem
Floppy Drive
Zip Drive
Als ik mijn pc wil opstarten dan doet ie eigenlijk helemaal niks, start wel op maar begint niet eens aan geheugen tellen.
Ik heb gemerkt dat ik dan het best ff kan wachten, het knopje 5 sec lang indrukken (gaat ie weer uit), pc weer aanzetten.
Dan krijg ik nog zo'n melding F1: setup BIOS F2: standaard bios instellingen laden, dan moet ik dus altijd ff naar de BIOS, als ik niet wil dat het met standaard instellingen doorgaat, en de FSB op 133 zetten, want standaard staat dat ding op 100.
Daarna gaat het gewoon normaal door, laadt windows, geen problemen verder alleen de klok en de datum kloppen niet meer.
Het is gewoon irritant dat ik elke keer die procedure moet doorlopen wil ik mijn pc opstarten.
Ik vroeg me af of iemand van jullie raad weet.
Voordat iemand zegt dat het aan het moederbordje ligt: ik heb eerst een geforce2 ti erin gehad, daarna een geforce4 mx400, dan een mx440 en met al deze heeft het gewoon goed gewerkt. Misschien ligt het wel aan de combinatie, maar dat moet toch ook te fixen zijn !?
Hier is alles wat ik in de kast heb:
350W ATX voeding
AMD Athlon XP 1700+ (1,47GHz) Socket A PC 266
Cooler Master DP5-6I31A
MSI K7T Pro2, ViaKT266A
Asus V8200 GeForce3 Ti200 Deluxe
Geheugen: DDR 256MB, pc-2100
Harddisk (IDE) 40GB HDD, 7200 rpm, Maxtor UDMA133
DVD-ROM drive Lite On DVD, 16xDVD, 48xCDrom, IDE
CD brander Philips CDRW, IDE, 16X / 10X / 40 X
Geluidskaart Creative Labs Soundblaster LIVE 5.1 oem
Netwerkkaart E-Tech NIC 10/100Mbps Full-duplex Fast Ethernet