Toon posts:

{WinXP}Tornado modem werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

kheb gister winxp geinstalleerd op een amd 700 alles ging goed alles werdt goed geinstalleerd, behalve.....het modem, het is een tornado vfm56.0 prc modem, kan op de site ook geen drivers vinden :( , iemand een oplossing

Verwijderd

probeer dees eens gewoon met google gevonden:
ftp://ftp.allieddata.com/...s/Windows%20XP/xpV3_2.zip

;)

Verwijderd

Topicstarter
mhhhh nee hij werkt niet, misschien dat ik mijn probleem niet goed omschreven heb, ik zal het effe goed noteren. Ik heb dus winXP geinstalleerd en nou krijg ik de modem wel geinstalleerd, bij apparaatbeheer staat gewoon dat ie correct werkt (bij de installatie begint xp wel te mekkeren over het xp-logo), als ik dan een provider installeer krijg ik geen verbinding hij begint met kiezen...... en blijft daar de hele tijd op werken, het ligt niet aan de telefoonaansluiting dat is iets wat ik zeker weet.

iemand een oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een oplossing voor dit probleem?????????

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 07:31

Whuzz

Dodgeball!

Lijkt me ook meer iets voor HA eigenlijk...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Lees eerst dit even door: forumgedrag en regeltjes

• je schopt je topic na twee uur al omhoog... dit mag pas na 24 uur
• als je iets wilt toevoegen, dan gaarne gebruik maken van de editknop ( Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif )

En zorg dat je openingspost voldoende info bevat... Aangezien de modem wel werkt en onder het apparatenbeheer juist is geconfigureert denk ik niet dat het een WOS probleem is en inderdaad meer een hardwareprobleem...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Je hoort ook geen handshaking (die irri piepjes)?? Gaat de lijn wel over??

Zit de telefoonlijn wel in Line en niet in Phone... hoe weet je zo zeker dat het niet aan je telefoonlijn ligt... maw.. meer info!!

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik hoor geen handshaking, en het geluid van het modem staat wel aan, nee volgens mij gaat de lijn ook niet over. Er zit maar een aansluiting op het modem dus hij kan niet verkeerd zitten. Ik heb het eerst bij degene thuis geprobeerd van wie de pc is werkte dus niet, heb ik hem mee naar huis genomen en thuis op de telefoonlijn geprobeerd, met andere kabels werkte ook niet. De telefoonlijn bij mij thuis is goed want mijn eigen modem werkt er wel op.

• Krypt
Modem dan dood lijkt me.. als ie niet over gaat dan is het of de lijn of het modem...

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor, modem is niet dood want in win98 doet ie het namelijk wel.

• Krypt
Controleer dan eens het telefoonnr wat ie belt... want dan is het wel heel erg vaag dat ie ut niet doet...

Typ anders eens voor de gein in een dosbox hetvolgende in:
ECHO ATDT{telnr van je GSM} > COMx waar de x het nummer van de compoort is waar dat modem op is geinstalleerd...

Kijk dan eens of je GSM overgaat; zoja, dan moet de fout ergens in de dailing rules zitten..

Pvouput live

Verwijderd

Dan heb je toch de verkeerde driver geinstalleerd. Ik vermoed dat je een driver hebt geinstalleerd, namelijk een driver van een data/fax modem. Jij moet een data/fax/voice modemdriver hebben... Daarom hoor je geen handshake.

Verwijderd

Topicstarter
Het telefoonnummer wat ie belt klopt heeeeel zeker, ik heb tiscali en het net geprobeerd, bij beide precies hetzelfde probleem.

Ik zal het vanavond is even proberen, met mijn gsm nummer.
Zou kunnen dat ik dan de verkeerde driver geinstalleerd heb maar ik kan het me niet voorstellen want als ik het modem geinstalleerd heb komt xp met de melding nieuwe hardware gevonden en dan vindt ie unimodem full-duplex voice ........
Ben nu op stage dus kan niets testen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:47
--> WOS :)
Pagina: 1