[wsk aserver] zie de server niet maar kan hem wel vinden

Pagina: 1
Acties:

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
ik ben op school bezig met een netwerk op te zetten voor een opdracht hiervoor maken wij gebruik van een w2k advanced server en xp clients.

Maar nou zit ik met het volgende ik zag de server eerst wel op het netwerk toen het internet nog niet was ingesteld. maar nou hebben we het internet ingesteld via routing.

Maar nou is de server verdwenen uit mijn netwerk, terwijl als ik op de server naam zoek vind hij hem wel.

Tevens ben ik men admin tools kwijt heb al geprobeerd via startmenu -> advanced -> show admin tools. maar er blijft leeg staan

Verwijderd

Staat de server niet in een appaerte werkgroup/domein vergeleken met de clients? Dat is onder xp namlijk met standaard meikeymouse instellingen moeilijk te zien.

Probeer eens Entire Network door te zoeken..

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Volgens mij zit je op school om dingen te leren, en dat doe je nog altijd het beste door zelf dingen uit te zoeken. >:)
ten tweede is dit (als het niet gesloten wordt) meer iets voor PNS denk ik.. ;)

En probeer eens iets duidelijker te zijn. Wat heb je precies gedaan, en veranderd. Hoe ziet je netwerk er uit, wat zijn je IP instellingen etc.. Kunnen we ook wat meer mee.

Wat betreft de Admin Tools.
Is dat op de Client of op de server.

• whocarez
ip wordt geregeld via een dhcp server in combi met een dns want anders hadden we geen internet.
Nou ben ik gaan zoeken op intire network onder winxp maar daar ind hij hem ook niet.
voor de rest het zijn 5 clients met winxp en 1 server met winsk adv server
deze is verbonden met het school netwerk.
de user account zijn aangemaakt in active dir

en als dit niet mag beschouw het dan maar als een thuis netwerk.

We moeten namelijk alles zelf aanleren zonder voor kennis op win2k adv server dus het is voor mij ook nieuw en het enigste NL forum dat ik ken met genoegkennis om dit op te lossen is gathering vandaar dus deze post.

• Equator

Equator

Crew Council

We moeten namelijk alles zelf aanleren zonder voor kennis op win2k adv server dus het is voor mij ook nieuw en het enigste NL forum dat ik ken met genoegkennis om dit op te lossen is gathering vandaar dus deze post.
Je moet het zelf leren, maar toch zoek je hulp bij eerste de beste tegenslag. NOFI Maar daar leer je echt niets van.

Nou ja, tot dat hij misschien dichtgaat.. ;)
Zijn de werkstations wel lid gemaakt van het domain :?

• Equator

Equator

Crew Council

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 09:11:
Staat de server niet in een appaerte werkgroup/domein vergeleken met de clients? Dat is onder xp namlijk met standaard meikeymouse instellingen moeilijk te zien.

Probeer eens Entire Network door te zoeken..
Meikeymouse.. :? Was toch telletubbies ;)

• whocarez
zou het nou niet echt de eerste tegenslag noemen heb namelijk binnen een week grof active dir moeten leren en de clients staan op het domain aangemeld gelijk bij login namelijk.

• Equator

Equator

Crew Council

En je weet zeker dat je naamresolutie goed staat ingestled met DNS in je 'thuis'netwerk ;)
PIng eens naar de netbiosnaam van de server. Krijg je dan een reply
Als je zoekt naar een computer met search, krijg je hem dan gevonden..?

Lukt dit niet, dan is er echt iets goed mis met je DNS settings.

• whocarez
als ik naar netwerk omgeving ga dan kan ik hem met zoeken wel vinden en pingen kan ook

maar nou hoorde ik net iets van dat de server niet browsable is???

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 19:15

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

je kan hem pingen en zoeken kan je er ook heen door middel van \\server naam\c$

zo ja dan is de server gewoon goed clienten ook. het enigste wat kan zijn is dat je server in een andere werkgroep zit dus dat hij wel een domein hebt open staan voor zijn clienten maar zelf in de werk groep zit die kan je zien bij je systeem instellingen.

en anders zal er wel ergens een instelling staan met inderdaad server not browseble.

ik hoop dat je er wat aan hebt heb namelijk geen ervaring met win2k adv server alleen met de gewone normale win2k server

• whocarez
iemand anders ervaring met win2k adv server want ik wil nou wel eens weten wat dat browsable is

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je topic in zo'n korte tijd omhoog schoppen :(</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

sorry!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:42
bphderuyter schreef op 12 November 2002 @ 09:52:
iemand anders ervaring met win2k adv server want ik wil nou wel eens weten wat dat browsable is
Hoe probeer je er naar toe te browsen? Heel toevallig op de zelfde manier zoals je in een WORKGROUP dat zou doen?

Zo ja: dat kan helaas neit als je in een AD zit, als je via de AD gaat browsen zie de Server trouwens weer wel staan

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:32

Duinkonijn

Huh?

als je shares (niet hidden) met everone rechten heb kan je browsen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• whocarez
AD? WAS DAT?

Ik zoek de server in princiepe op via netwerk omgeving en dan volledig netwerk domein naam en dan zie ik de clients behalve de server. deze kan ik weer vinden als ik op computers ga zoeken

Ik heb btw geen werkgroep ik maak gebruik van alleen het domein op dit moment ics

• KoeKk
AD is een veel gebruikte afkorting voor Active Directory ;)
Ik zoek de server in princiepe op via netwerk omgeving en dan volledig netwerk domein naam en dan zie ik de clients behalve de server. deze kan ik weer vinden als ik op computers ga zoeken

Ik heb btw geen werkgroep ik maak gebruik van alleen het domein op dit moment ics
Kijk eens in je Active directory in ntds://[domain.local]/Domain Controllers daar zou je server in moeten staan

btw: wel even [domain.local] vervangen met je eigen domain naam ;)

• whocarez
hij staat in de active dir en hij is lid van ics-server/users

• KoeKk
bphderuyter schreef op 12 November 2002 @ 11:30:
hij staat in de active dir en hij is lid van ics-server/users
Okee, dus dat werkt allemaal okee, het probleem is nu dus dat je de server niet kan vinden, voor zover ik weet hoort dat zo. Tenminste ik ben nog nooit een AD tegengekomen waarin ik naar een AD controller kon browsen.

Dus denk ik dat dit probleem 'By design' is :), helaas kan ik je iig niet verder helpen. Maar even tussen door, iets er nog iets speciaals waarom je persee naar die DC (DomainController) moet browsen?

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 12:53

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Je kan wel degelijk browsen naar een DC, als je de juiste tools gebruikt.
adminpak.msi installeren (en de beste is tot nu toe die van XP voor .NET, maar je moet wel iets van enterprise admin zijn. Maak (als je dat kan) roaming profiles aan in active directory. Dan kun je zelfs je server vanaf afstand beheren via remote desktop. Probeer maar eens te connecten via remote desktop<servername>
Zoek en gij zult vinden!
Moet je toevallig naar de DC browsen omdat het ook een fileserver is?
Zorg dat je admin rechten hebt om hidden shares te benaderen (C$, D$,...)
suc6

;)

• KoeKk
Kabouterplop01 schreef op 12 november 2002 @ 12:30:
Je kan wel degelijk browsen naar een DC, als je de juiste tools gebruikt.
adminpak.msi installeren (en de beste is tot nu toe die van XP voor .NET, maar je moet wel iets van enterprise admin zijn. Maak (als je dat kan) roaming profiles aan in active directory. Dan kun je zelfs je server vanaf afstand beheren via remote desktop. Probeer maar eens te connecten via remote desktop<servername>
Zoek en gij zult vinden!
Moet je toevallig naar de DC browsen omdat het ook een fileserver is?
Zorg dat je admin rechten hebt om hidden shares te benaderen (C$, D$,...)
suc6

;)
Ik denk dat hij het heeft over browsen naar een computer ala NT4 domains, dus een lijstje met alle pc's en hun shares in een tree vorm :) Dus heeft dat in mijn ogen niets met RDS te maken (rds kanb trouwens ook op ip of dns naam :))

• whocarez
ik heb hem werkende was een of ander commando waarmee je in dos je server kon instellen als client of server, en nog een paar van die zooi en daar stond ook hidden yes or no tussen dus ik hidden no ingetikt. en warempel ik zag ineens de netwerkmappen die waren aangemaakt voor de gebruikers en me server zat ook in eens inde lijst
Pagina: 1