Toon posts:

RAS performance...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem al een tijdje en kan er geen oplossing voor vinden. 1 van de medewerkers hier belt vanaf thuis op het netwerk in. Thuis heeft hij een 56k modem en hier aan de server hangt ook een 56k modem (extern, 3com U.S. Robotics)

Aan beide kanten staat de maximale verbindings snelheid ingesteld op 115200, maar nou komt tie.

Als hij thuis gewoon op internet inbeld heeft hij een verbinding van 48K en als hij hier op het netwerk inlogt krijgt hij maar een verbinding van 28.8k. wat moet ik hier aan doen?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 09:04

Arno

PF5A

Hangt die 3Com aan de telefooncentrale :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Traag schreef op 12 november 2002 @ 08:56:
Hangt die 3Com aan de telefooncentrale :?
Nee hij hangt rechtstreeks aan de server. (COM1)

• Arno

Arno

PF5A

Ik bedoel de PSTN lijn

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik net "COM1" schreef ging er een lichtje branden.... oeps... ik had wel de maximale verbindings-snelheid van het modem gecontroleerd, maar niet van de compoort! Die staat.... eh stond... maar op 9600k! 8)7

• Arno

Arno

PF5A

:X :/

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
O, dat bedoel je! dat weet ik niet zeker, moet ik effe nagaan (ik werk hier net 2 weken), maar eh.... stel dat hij inderdaad aan de telefooncentrale hangt?

wat dan?

• Arno

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 09:11:
O, dat bedoel je! dat weet ik niet zeker, moet ik effe nagaan (ik werk hier net 2 weken), maar eh.... stel dat hij inderdaad aan de telefooncentrale hangt?

wat dan?
Dan heb je bij veel centrales ranzige snelheden.

Jeremy Clarkson

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

56K modem heeft een upload van max 33.6K. Twee 56K modems kunnen samen max 33.6 praten.

Living the American Dream

Verwijderd

Ik weet niet of het waar is, maar ik heb wel eens horen zeggen dat die beperking in Windows RAS zit... Snelheid zou dan dus niet hoger kunnen dan 33k6...

Heb je wel eens aan VPN gedacht?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het niet over de praktische snelheid, maar puur over de snelheid die hij aangeeft als je in de systemtray de snelheid van van de verbinding bekijkt...

Praktisch gezien mag je blij zijn als je 10k haalt met een modem. Maar de praktische snelheid hangt natuurlijk wel samen met de verbindings-snelheid.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
2 56k pstn modems halen backup-to-backup maximaal 33k6 sync snelheid.
Sneller is door de specs van v90 niet mogelijk.
Wil je met 56k kunnen inbellen dan moet je aan de server kant over naar isdn met een mooie ras doos.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:21

Predator

Suffers from split brain

NT -> IT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1