Toon posts:

Win2K geheugen loopt vol

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 512 MB intern geheugen en het loopt telkens helemaal vol!
Bij het opstarten gebruikt Win2K al 200 MB dit is toch niet normaal ofwel?
Verder gebruik ik nu sinds kort MemTurbo die kan als het kritiek wordt wat
geheugen weer vrij maken anders crasht de PC...

Iemand enig idee hoe dit kan?? Ligt het aan Win2k? Als ik kijk bij processen
die lopen dan zie ik qua geheugen niks aparts... :(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dus als je in de task manager kijkt, zie je maar een paar dozijn memory usage - waar bekijk je dan mee dat je zo veel gebruikt?

Ik zou in ieder geval beginnen met een up-to-date virusscan en ad-aware.

O ja, en welke processen heb je allemaal lopen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik! En draai ik dagelijks!
Ik bekijk het geheugen dus met MemTurbo!~

Processen weet ik zo niet... Ben nu niet thuis dus kan dat nu niet controleren!

• paerad
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
In win2000 doe ctrl-shift-esc , kijk bij processen welk proces het vele geheugen alloceerd en ook groeit, dan is dit waarschijnlijk je boosdoener. Neem aan dat je de laatste servicepacks installeerd.

Een bekend probleem waar wij hier tegenaan liepen was de spooler service, welke een bug had en geheugen vol deed lopen. in combinatie met bepaalde hp drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is het hem nu juist... Daar zie ik geen vreemde dingen... Gewoon IEXPLORE.EXE die zo'n 26.156 K gebruikt en voor de rest allemaal kleintjes...

Zonder MemTurbo crasht de PC ook naar een bepaalde tijd...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Hou je er ook rekening mee dat Win2k en XP een deel van je geheugen opslokken voor caching? en zodra er memory voor proggies nodig is dat ie dat geheugen weer released..
Hoe meer geheugen; hoe meer hij cached..

Pvouput live

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:01

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Hoe crasht je pc dan? Als bij mij het geheugen volloopt gaat ie gewoon trager en krijg ik vervolgens een melding dat hij vol zit en ie de pagefile groter gaat maken.. maar dan loopt ie nog niet vol hoor..
Is het niet gewoon een defect aan een geheugenmodule?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Wat heb je allemaal op de achtergrond draaien en wat start er allemaal automatisch met WinXP op?

Verwijderd

Dat hoort zo. Dat heet pre-fetch caching. Windows laadt tijdens het opstarten allerlei DLLs die wel eens nodig ZOUDEN KUNNEN ZIJN. Dan gaat het opstarten van (bijvoorbeeld) IExplorer of Word namelijk lekker snel.
Maak je geen zorgen, het versnelt(!!!!) je computer alleen maar!
Waarom wil jij je 512MByte zo graag onbenut hebben? Nu wordt er iets nuttigs mee gedaan! Laat dat zo!

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik Win2K...
PC start gewoon in één keer opnieuw op! (En ja automatisch reboten staat uit gevinkt!)

Heb de geheugenmodules gecheckt met MemTest 86 en die heeft na 15 uur niet één error gevonden...

Standaard start op: Norton Antivirus; Tiny Firewall; Sounblaster Live shit; Realplayer; ICQ; MemTurbo; en nog wat dingen...

Verwijderd

Topicstarter
PC wordt dus af en toe erg traag (als hij zou versnellen zou ik dat dus geen probleem vinden) en hij start zomaar ineens opnieuw op! Gebruik voor downloaden bijdeweg Edonkey; Overnet en Emule... Die vreten ook behoorlijk wat geheugen...

Verwijderd

Overnet is echt een Processor/Geheugen "killer" moet eerlijk zeggen dat nadat ik het ooit geinstalleerd had mijn pc ook uitermate brak ging draaien. Probeer Overnet de deinstalleren (inclusief .net addon). Dit loste voor mij het probleem op.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
dit werkstationetje staat nu 300 uur aan en met verse op start 96mb in use met norton en trillian in opstart...

nu is er na 300 uur 125 mb in use met 1 ie venster open dus bij jouw zal wel een ander progje je geheugen weg zuigen

Verwijderd

Topicstarter
Zal het uitermate goede download proggie (qua downloaden) Overnet wel eens killen en snik snik deïnstalleren!
Wellicht dat dat helpt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 09:46:
Zal het uitermate goede download proggie (qua downloaden) Overnet wel eens killen en snik snik deïnstalleren!
Wellicht dat dat helpt...
Vergeet dan in elk geval niet de .net add on ook te verwijderen.
Tevens moet je er rekening mee houden dat op het moment dat e-donkey gestart wordt, het eventuel half-binnengehaalde downloads gaat hashen.(kost in elk geval veel HD-vermogen maar weet niet of het ook gevolgen heeft voor je geheugen)

Verwijderd

Topicstarter
Okay thanks zal het vanavond eens proberen...

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:01

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Bij de systeemeigenschappen, tabblad 'geavanceerd' en dan 'opstart- en herstelinstellingen' het vinkje bij 'automatisch opnieuw opstarten' uitzetten. Dan kun je zien waar hij op crasht. Zo kon ik tenminste zien dat een crash op "NV_disp" of iets dergelijks de videokaartdrivers de oorzaak waren.. Misschien dat je aan de hand van die melding kunt zien of er een bepaald programma zorgt voor het opnieuw opstarten van je pc?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei staat dat vinkje uit bij mij... Maar dat maakt niet uit! Hij start gewoon opnieuw op! Krijg geen foutmelding....

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15
Als je nu eens in je taskmanager klikt op "Processes" en dan boven in de balk op "View --) Select colums" en daar "virtual memory size aanvinkt", dan kun je ook de swapusage per programma zien.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.. dat wist ik niet.. Bedankt voor de tip...
Pagina: 1