Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Verwijderd
Ik zou als ik jou was voor een Epson gaan.
Epson heeft echt super scanners.
snel, scherp, hoge resolutie, gemakkelijk in gebruik.
Epson photo 1260 € 139,00
bij Tell-me
dus op de hcc vast wel goedkoper.
Epson heeft echt super scanners.
snel, scherp, hoge resolutie, gemakkelijk in gebruik.
Epson photo 1260 € 139,00
bij Tell-me
dus op de hcc vast wel goedkoper.
Wat vinden jullie de beste scanner <150 euro qua scherpte en kleur?
De resolutie (zeker de niet-hardware resolutie) interesseert me niet, ik scan voornamelijk voor het scherm en dat is toch maar 72 tot 100dpi. Zelfs met een 300 of 600dpi scanner heb je dan al genoeg overmaat om in te kunnen zoomen. (Het enige nut van 1200 of 2400 dpi is het scannen van negatieven maar dat doe ik nooit).
De resolutie (zeker de niet-hardware resolutie) interesseert me niet, ik scan voornamelijk voor het scherm en dat is toch maar 72 tot 100dpi. Zelfs met een 300 of 600dpi scanner heb je dan al genoeg overmaat om in te kunnen zoomen. (Het enige nut van 1200 of 2400 dpi is het scannen van negatieven maar dat doe ik nooit).
De Canoscan 1250U2. Zonder enige twijfel. Ik heb 'm zelf ook en kwalitatief perfect. Belangrijkste argument in mijn geval tov andere scanners: 't is een USB2.0 model. En het snelheidsverschil tov USB1.1 is absoluut indrukwekkend, met name bij de hogere resoluties...
In jouw geval: bij lagere resoluties is het snelheidsverschil minder merkbaar. Maar toch... 600 dpi of evt zelfs 1200 dpi in een redelijk tempo kunnen scannen is op z'n tijd best wel fijn. En in die gevallen scheelt het een factor 2 tot 3.
In jouw geval: bij lagere resoluties is het snelheidsverschil minder merkbaar. Maar toch... 600 dpi of evt zelfs 1200 dpi in een redelijk tempo kunnen scannen is op z'n tijd best wel fijn. En in die gevallen scheelt het een factor 2 tot 3.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Verwijderd
I agree, goede scanner inderdaadJiffy schreef op 12 November 2002 @ 08:58:
De Canoscan 1250U2. Zonder enige twijfel. Ik heb 'm zelf ook en kwalitatief perfect. Belangrijkste argument in mijn geval tov andere scanners: 't is een USB2.0 model. En het snelheidsverschil tov USB1.1 is absoluut indrukwekkend, met name bij de hogere resoluties...
Slight snag: mijn computer heeft geen USB 2.0Jiffy schreef op 12 November 2002 @ 08:58:
Het bellen van helpdesks heb ik een paar jaar geleden opgegeven - meestal weet ik meer dan de mensen bij een helpdeskVerwijderd schreef op 12 November 2002 @ 11:51:
HP, altijd HP kopen!!! Nooit problemen, werkt altijd perfect! Ook goede driver updates en support onder nieuwe OS'en. Een HP product koop je voor het leven! Wachttijd op helpdesk is altijd 0,0! Perfect merk, ik koop helemaal nooit meer iets anders.
En het is zo dat HP in het verleden wat onverwoestbare klassiekers heeft geproduceerd - zelf heb ik nog een HP Laserjet IIIP in gebruik die na meer dan tien jaar en tegen de 500.000 prints nog perfect werkt. Maar de HP Scanjet 5p die ik nu heb vertoonde na een jaar al kuren (blauw waas) en nu doet hij het meestal niet meer. Ik ga er dus niet zondermeer van uit dat ze beter zijn dan bijv. Canons of Epsons (Epson FX80+ heb ik trouwens ook vorige week nog ergens werkend gezien, 20 jaar in een fabriekshal!)
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Uit veel scanners komen scans waar ik om moet huilen zo slecht. Vervolgens ben ik dan een uur kwijt het een beetje op te fotosoepen na een kwartier het kwaad van automatische belichting in de software hersteld te hebben, voor ik ze op een website kwijt kan.Oh ja, specs maken niet zo veel uit voor normaal gebruik. Kijk naar service en ondersteuning (ook voor de toekomst).
Over die Canons - en de andere goedkopere scanners - ik ben misschien niet helemaal bij de tijd, maar de meeste van die dingen werken met LEDs. (Vandaar dat ze zo klein zijn ivgm een scanner met lamp, but size don't matter to me). Zeker in het begin waren die qua belichting vrij waardeloos. Is dat nog steeds zo? Wat ik bedoel is dat het gekleurde licht van die LEDs softwarematig gecorrigeerd moet worden. En ik ben misschien een pixelfokker, maar dat irriteert mij dus mateloos!
Tuurlijk, daarom werden voor mijn scanjet 4200c natuurlijk ook windows 2000 drivers uitgebracht? Ja dat werden ze ook inderdaad, maar dan wel na een half jaar. En je kon ze niet downloaden maar alleen per cd bestellen voor 30 pond.Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 11:51:
HP, altijd HP kopen!!! Nooit problemen, werkt altijd perfect! Ook goede driver updates en support onder nieuwe OS'en.
"If you don't know where you are going, any road will take you there"
Hehehe... Mijn compu óók niet (wel getest, trouwens, met een insteekkaartje van een kennis), maar m'n volgende pc dus wél. En dan gaat de scansnelheid dus ineens óók fiks omhoog.PowerFlower schreef op 12 november 2002 @ 12:17:
[...]Slight snag: mijn computer heeft geen USB 2.0tgaat me echt 100% om de kwaliteit. Al duurt het een kwartier
En ja, kwaliteit gaat bij mij ook boven snelheid, maar als ik nu kan kiezen tussen een aantal kwalitatief gelijkwaardige scanners, die bijna dezelfde prijs hebben en waarvan er eentje 2-3x zo snel is... Tja... Vul de rest zelf maar in.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Pagina: 1