hd wel of niet dood

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-04 20:47

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Ik was had een dode pc weer tot leven gewekt dmv een andere voeding.. Het eigenlijke probleem was een verrot fdd. Omdat de voeding een probleem was heb ik stapsgewijs alle devices aangesloten.:
-eerst de hd: liep lekker
-toen de cdrom: nog steeds niks aan de hand.
-toen dus die fdd: allemaal trillen en weet ik wat.
Daarna startte ik weer opnieuw op om ff de muis (com dingetje, werkte niet on the fly) erin te doen. Tijdens die boot deed m'n hd het ineens niet meer. In de BIOS detect ie hem nog wel, maar als ik er dan mee boot is het zo van " primary master hd failure" en dan niks.

Ik denk dat het is gebeurd toen die fdd begon te trillen. Deze lag namelijk los op de hd (omdat ik alles 1 voor 1 aan het testen was). Waarscheinlijk heeft ie toen dat printplaatje van de hd geraakt (quantum 5.25 inch series) en nu doet ie het niet meer. Heeft iemand een idee om in ieder geval de data nog te recoveren? Tis niet van mij, dus eenb eetje lullig. Of zou ik hem nog naar quantum kunnen sturen (2.1 gb jaartje of 3 oud al denk ik).

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-04 20:43
En als je de Muis van de Com poort aftrekt:?

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
al gedaan, en ook al de hd in een andere pc gestopt: zelfde, wel detecten, later een disk failure aangeven.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:19
ik denk dat ie inderdaad kaduuk is :(

https://wren.co/join/Devian

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
nou, das dan m'n eerste stukje hardware dat ik gesloopt hem in m'n leven. K*T floppendrive!!!

Verwijderd

hehehe
straks niet meer nodig
je gooit gewoon een cdrw weg als ie niet meer goed is(cdrw als harde schijf....)

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
tja, dat zou een stukkie goedkoper zijn.. Das niet m'n grootste probleem, ben alleen bang dat er belangrijke data op stond. Hij is namelijk niet van mij :)

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-04 18:07

Vidra

Vragen?

Er zijn wel bedrijven die aan data-recovery doen, mar dat kost veel geld.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
tja, ik kan hem natuurlijk nog naar quantum sturen (of zou ie na 3 jaar geen garantie meer hebben :)

Verwijderd

Heb je geprobeerd om de schijf in een andere pc te stoppen :?

Verwijderd

Dat heeft hij al gedaan, Asotopia.

Verwijderd

Zo heb ik mn floppydrive laatst ook gemold..
Ik had hem los op de metalen behuizing liggen, niet eraan denkend dat dat contact zou kunnen maken en plof.. een rookwolkje en de floppy drive kon de prullenbak in ;)

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 14:04
Zo zie je maar weer, dat backups echt noodzakelijk zijn.

Verwijderd

Backups... Ja dat ben ik zeker met je eens. Mijn pc was stuk +- 2 mnd. geleden. Dus struurde hem terug naar de winkel.

sturen ze hem terug... Computer op misterieuse wijze verdwenen. Geen Backup...

Stom? Ja!

Verwijderd

Hoe kan hij nou verdwijnen als je hem net terug krijgt :?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
en als je de partitie opnieuw en doet en formateerd??

Tweakers Discord

Verwijderd

Op donderdag 02 november 2000 18:12 schreef bloasfist het volgende:
Ik was had een dode pc weer tot leven gewekt dmv een andere voeding.. Het eigenlijke probleem was een verrot fdd. Omdat de voeding een probleem was heb ik stapsgewijs alle devices aangesloten.:
-eerst de hd: liep lekker
-toen de cdrom: nog steeds niks aan de hand.
-toen dus die fdd: allemaal trillen en weet ik wat.
Daarna startte ik weer opnieuw op om ff de muis (com dingetje, werkte niet on the fly) erin te doen. Tijdens die boot deed m'n hd het ineens niet meer. In de BIOS detect ie hem nog wel, maar als ik er dan mee boot is het zo van " primary master hd failure" en dan niks.

Ik denk dat het is gebeurd toen die fdd begon te trillen. Deze lag namelijk los op de hd (omdat ik alles 1 voor 1 aan het testen was). Waarscheinlijk heeft ie toen dat printplaatje van de hd geraakt (quantum 5.25 inch series) en nu doet ie het niet meer. Heeft iemand een idee om in ieder geval de data nog te recoveren? Tis niet van mij, dus eenb eetje lullig. Of zou ik hem nog naar quantum kunnen sturen (2.1 gb jaartje of 3 oud al denk ik).
Als het echt alleen sluiting in de print is geweest, kan je proberen om een exact dezelfde schijf te krijgen en de print van die over te zetten op de nu defecte schijf. Zo kan je de data er dan nog afhalen. Lijkt me nog het enige wat je kan proberen.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic hoort denk ik eerder in [forum=21] :).

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Had laatst dat m'n IBM schijven niet meer wilden opspinnen.
Slik!!!
Gelukkig pas ervoor backups gemaakd *D
Maar was de voeding...die trok het niet meer.

Die IBM's zuipen nogal wat om op gang te komen namelijk :)
Pagina: 1