Beschadigde MFT

Pagina: 1
Acties:

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-03 16:24

mees

Duuuussss...

Topicstarter
Ik zat van de week vrolijk achter mn pc een beetje te internetten, mirc'en enzo, niets bijzonders.. Ik wilde een bestandje sturen van mn D-schijf, en kreeg de melding dat het station beschadigd en onleesbaar was.

Ik rebooten, laten scannen in scandisk, krijg ik de melding "Beschadigde MFT (Master File Table)".. goed, bestandssysteem verneukt..

Is er een manier om dit nog goed te krijgen, of kan ik nu officieel in tranen uitbarsten?

(heb Easy Data Recovery al geprobeerd, maar die loopt vast)

(specs: WindowsXP, schijf: Maxtor 40GB 5600rpm)

8 bitterballen = 1 byterbal

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03 15:40

QkE

In your face Gnagna

Is dat dat progje van Ontrack wat je bedoelt? Easy recovery? Want daar heb ik ooit heel mijn harde schijf mee weten te redden. Er zijn er nog wel meer. Quote uit de FAQ:

Tipje: er zijn hier veel goede ervaringen gemeld met GetDataBack, Easy Recovery en Lost & Found. Verder zijn PartitionMagic en MBRWork erg handig wanneer je per ongeluk een complete partitie hebt verwijderd.

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-03 16:24

mees

Duuuussss...

Topicstarter
Inderdaad die Ontrack software, maar die kon maar 186 bestanden vinden, en geen mapstructuur ofzo, dus kreeg ik een paar nutteloze mappen voor me (FILES.MP3, FILES.EXE, FILES.INI, met daarin FILE001.MP3, enz)

Maar een beschadigde MFT is dus niet meer te redden?
Zo niet, is het af te raden om de schijf te formatteren en opnieuw te gebruiken (als dat mogelijk is)?

8 bitterballen = 1 byterbal

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik zeg : Download even de demo versie van GetDataBack, en kijk wat die kan doen. Je kunt met de demo niet recoveren, maar je kan wel zien of het nut zal hebben om de software te kopen !

Mother, will they like this song?