Prophet2 MX OEM flashen naar Retail

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 504
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-05 15:37
Ik ben de tevreden eigenaar van een Herculer Prophet2 MX OEM (GeForce2 MX). Het ding loopt standaard op 150/166 of zo iets, maar ik heb hem overklockt naar 220/210. Hoger kan hij nu niet, met de CoolBits.reg. Zoals velen weten is de retail versie hoger geklockt dan de oem, namelijk op 166/183.

Ik zag vandaag de bios update van mijn MX-je op T.net. Tot mijn verbazing zaten zowel de oem bios als de retail bios in het down te loaden pakket.

De stoute schoenen aangetrokken en....Ik heb mijn Hercules GeForce2 MX OEM geflashed met de bios van de Retail versie.

Resultaat:
- Standaard loopt'ie op 166/183
- De Coolbits.reg biedt me nu de mogelijkheid om dit op te schroeven naar 220/230 (Ik haal nu 220/221 met een CardCooler, zonder memsinks)

Als je dit ook wil gaan doen:
- ben ik niet verantwoordelijk als je het vern*ukt.
- kan je het beste alvast je drivers uitgepakt ergens neerzetten, want daar vraagt hij opnieuw naar bij het opstarten.
- kan het bij zowel Win98 als bij Win2K.
- wens ik je veel succes.

"I think there is a world market for maybe five computers." (Thomas Watson Jr., Chairmain of IBM, 1943)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
waarom zou je een patch gebruiken? je kan ook met de driver van nvidia. sinds 6.xx staat er een tab hardware options bij nvidia menu. of je kan ook gewoon powerstrip neerhalen. dus waarom zou je risico lopen met videokaart flashen?

Verwijderd

kun je me ff vertellen hoe je precies je OEM hebt geflashed naar Retail? Gewoon in de dir het filetje prophmxo.rom deleten?

• 504
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-05 15:37
Okay, de NVflash.exe die erbij zit is aangepast door Hercules en werkt niet zo.

Je hebt dus de orginele NVflash.exe nodig (http://zoiah.m3dzone.com/files/flash/tools/312.zip).

Dan tik je in de directorie waar je bios bestandjes, dos4gw en nvflash staan:

nvflash.exe -fprophmxr.rom (-f is dus de flash parameter)

Dan gaat ie flashen (beeld gaat 10 seconden uit)

De prophmxo.rom is overigens de OEM versie van de bios en de prophmxr.rom is de Retail versie.

"I think there is a world market for maybe five computers." (Thomas Watson Jr., Chairmain of IBM, 1943)

Verwijderd

ok dan. Dan ga ik nu mijn pas 1 week oude MX verneuken. Ha, ik wil ook retail...
Hoop dat je geen typ-fouten heb gemaakt.

Verwijderd

owh? en dat help echt?

Verwijderd

ok dan. Heb ik nu een MX- retail. Mooi.
Dank enz. was leuk.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Eppo, zelfde as jij, ik wil mijn !! 3 !! dage ouwe geforce oowk verneuke, maarruh, waar vinnik die bios?
ik hep trouwus un ? VideoExcel ? kaartje, daar ken da neem ik aan oowk gwoon meej?

I see dead pixels...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 21:38 schreef jotheman het volgende:
Eppo, zelfde as jij, ik wil mijn !! 3 !! dage ouwe geforce oowk verneuke, maarruh, waar vinnik die bios?
ik hep trouwus un ? VideoExcel ? kaartje, daar ken da neem ik aan oowk gwoon meej?[/quote]huh? videoexcel? kweet nie.
Dat eerste, die bios-update, die *.rom-files staan hier http://www.guillemot.com/download/video/3dprophet2mx/b3dpmx-do-08a.exe
Dat flash-progje staat hier
http://zoiah.m3dzone.com/files/flash/tools/312.zip
voor de rest aanwijzingen volgen van de topic-poster. dus opnieuw opstarten in ms-dosmodus en dan naar de dir (propbios) en dan "nvflash -fprophmxr.rom"
Dan wel eerst die eerste nvflash overschrijven door de "betere" uit de zip-file v/d 2e link. duidelijk? mooi.

• jotheman

jotheman

Hoe wissik, maar tnx voor de link van de bios...
Ik ga nu probere...
Dus assik jullie niemeer zie:
Good Afternoon, Good Evening and Good Night...

I see dead pixels...

Verwijderd

He 504 bedankt voor de toffe tip. ook bij mij loopt de oem nu als retail en het mooie hiervan is dat ik nu hogere overklok mogelijkheden heb. Ik heb wel eens gezocht naar registry hacks om het geheugen hoger te klokken dan 210 (limiet van coolbits) maar nooit ergens kunnen vinden en een brak progje als powerstrip wilde ik niet gebruiken (niet stabiel, voor mij dan). Tering dit kaartje van slechts 349 piek is toch wel een van mijn betere aankopen van de afgelopen tijd.

• jotheman

jotheman

Ok ik ken flashen, hij begint.. en dan:

Error: Timeout writing a byte at ROM offset 0002H; wrote 5CH, read5AH
Error: Byte programming failed. Aborting.
Error: Programming cycle had an error... Aborting

Wa is da?
Ken ik da omzeile/eruit gooje/vurandere?

I see dead pixels...

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

is alleen voor de hercules geforce mx en niet voor andere geforce mx merken

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:40
Is de Hercules 3D Prophet II MX, 32Mb SDram, AGP, nVidia GeForce2 MX, oem hetzelfde als de Guilemot 3D Prophet, 32Mb, AGP, nVidia GeForce, oem? Zo ja kun je die dan ook flashen op de manier die hier beschreven wordt?

Handtekening

• Balboa
eh vautje :) Ik bedoelde die Hercules en de Guillemot 3d Prophet Ge-force II MX 32mb.

Handtekening

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
DOH :(

Ik weet niet of je het weet hoor (nee dus blijk baar), er zit maar 7ns geheugen op die OEM versie. En nou is er veel mogelijk maar dat wordt niet in één keer 5,5ns van de retail door een 'gehackte' bios flash...

Ik zal je nog wat vertellen; Afgezien van dat geheugen verschillen de Retail en de OEM helemaal niet dus wat je hier gedaan hebt was compleet nutte- en doelloos.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 03:17 schreef Knakker het volgende:
DOH :(

Ik weet niet of je het weet hoor (nee dus blijk baar), er zit maar 7ns geheugen op die OEM versie. En nou is er veel mogelijk maar dat wordt niet in één keer 5,5ns van de retail door een 'gehackte' bios flash...

Ik zal je nog wat vertellen; Afgezien van dat geheugen verschillen de Retail en de OEM helemaal niet dus wat je hier gedaan hebt was compleet nutte- en doelloos.[/quote]En?? Ben ik weer ff 10min. bezig geweest met m'n comp.

Verwijderd

He eppo wat is jou 3d mark2000 score ???

Verwijderd

3879 3D Marks. Onder Win2000. mwah...

• jotheman

jotheman

Eppo, ik hep ut gevoel da dur bij jou iets nie klopt,, en ik d8 dat ik lage score had, ik hep 4900, Athlon800@980 160mb ram, K7M blablabla....

I see dead pixels...

Verwijderd

Dan bennu nie de enige die dat denkt. 2 dingen, 1 - Zal een deel liggen aan het feit dat ik win2000 draai, 2 - Op het moment dat in 3dmark2000 de rendering speed wordt getest dan gaat ie op 32MB verrekte langzaam, op 64MB hangt mijn pc, terwijl ie dat eigenlijk zou moeten skippen. Heb hiervoor een TNT M64-kaartje gehad en die deed alle redering speed testen zonder probleem. Was een 32MB, dus die 64MB-test werd dan ook autom. geskipt.
Had ook een score van 4500+ verwacht eigenlijk.

• Balboa
Dat flashen heeft dus niet zo mogen baten:) Die 3dmark score zit er inderdaad niet zo jofel uit. Draai hier ME met een MSI Geforce 2 MX en 128ram op een A7V mobo met een T800@990 de volgende scores.

ps 990mhz ziet ie als 1000mhz:)

CPU AMD Athlon 1000MHz

3D Accelerator NVIDIA GeForce2 MX

Chipset NVIDIA GeForce2 MX

Resolution 1024*768*16

Z-Buffer Depth 16-bit

Frame Buffer Triple

Refresh Rate V Sync.Off

CPU Optimization D3D Hardware T&L

3DMark Result 5377 3D marks

CPU Speed 516 CPU 3D marks

Your 3DMark2000 Results in Detail

CPU AMD Athlon 1000MHz

3D Accelerator NVIDIA GeForce2 MX

Chipset NVIDIA GeForce2 MX

Resolution 800*600*16

Z-Buffer Depth 16-bit

Frame Buffer Triple

Refresh Rate V Sync.Off

CPU Optimization D3D Hardware T&L

3DMark Result 7110 3D marks

CPU Speed 526 CPU 3D marks

Compare URL:
» http://www.madonion.com/compare.shtml?857677

Handtekening

• jotheman

jotheman

5400 Balboa?, ik wil da oowk!
bijna zelfde systeem, zie up..., hoe doe je da, wa voor fsb hep je?

en eppo,, draaj un keer WinME, ken je ff kijke offie wel goed draajt...
Ennuh, IK WIL MIJN BIOS FLASHE,
wrom ken da nie op un VideoExcel kaart?

I see dead pixels...

Verwijderd

5400? Volgens mij moet je hoger kunnen halen hoor... Ik haal ook zoiets op een p3 700@784 en een MX 200/210....

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 13:27 schreef jotheman het volgende:
en eppo,, draaj un keer WinME, ken je ff kijke offie wel goed draajt...
Ennuh, IK WIL MIJN BIOS FLASHE,
wrom ken da nie op un VideoExcel kaart?[/quote]Nah, WinME zuigt. Ik doe het nog wel onder Win98SE. Als dat ook niks wordt ga ik wel weer terug flashen naar OEM. Ha.

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:39
Hercules 3D Prophet II MX Dual Display
kan je van deze kaart ook de bios flashen naar de retail versie??

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025

ijzer7

FORE!!!

...

sorry, wrong reply at wrong topic... :?

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Pagina: 1