[EL]Computer voeding voor 12 Volt!

Pagina: 1
Acties:
  • 5.855 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Topicstarter
Hier heb ik een linkje gevonden naar een bedrijf die computervoedingen op 12 volt levert..

[url]http://www.arisecomputer.com]Linkje!!![/url]

Voor degene die een car mp3 system willen maken(zoals ik) is dit de oplossing!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

:) Thanx man!

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

Topicstarter
ik dacht nog of ik het ik jou topic zou plaatsen of in een nieuwe.. maar een nieuwe gadaan :)

Ik ben zelf ook bezig.. alleen ik zoek een goede seriele tiptoets inlees methode..
ik kan wel een 4021 voor de knoppen gebruiken.. maar die zijn niet stabiel.. heb jij een optie..?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65761

volgens mij slaapt hij nog :7 .

trouwens zijn die voedingen ook geschikt voor socket a mobo's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 22:19
Je Kunt ook de cubic 2677 of 2688 kast kopen, hier zit een adapter bij en een printje in de kast die 12V van de adapter omzet naar ATX:
Afbeeldingslocatie: http://www.mini-itx.com/reviews/2688R/images/cubid0008L.jpg
http://www.mini-itx.com
kastje kost zo'n 100 euro bij comptechworld.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

Topicstarter
Die is ook handig.. ff naar de prijzen kijken.. (eerst eten.. :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:22
handy dandy :D,welke is nu duurder?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46060

Anoniem: 65761 schreef op 12 november 2002 @ 08:23:
volgens mij slaapt hij nog :7 .

trouwens zijn die voedingen ook geschikt voor socket a mobo's ?
Waarom zouden ze niet geschikt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
te weinig wattage misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67209

Is die voeding stabiel genoeg om in een auto ingebouwd te worden? Als je met 220 over de snelweg sjeest kan die tot 15 volt geven en als je um een tijdje laat draaien zonder je motor aan te hebben kan die tot 9v droppen (of tot 0v :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

Topicstarter
Anoniem: 67209 schreef op 12 November 2002 @ 18:34:
Is die voeding stabiel genoeg om in een auto ingebouwd te worden? Als je met 220 over de snelweg sjeest kan die tot 15 volt geven en als je um een tijdje laat draaien zonder je motor aan te hebben kan die tot 9v droppen (of tot 0v :D)
nou tot 9 volt komt ie nooit!!! alleen als je accu leeg is.. logisch (ik ben namelijk automonteur.. dus ga er niet tegenin :P ) en 15 volt kan je zo met een 79L12 afvlakken.. maar jou wandcontactdoos kan ook 241 volt zijn.. en ook 219 .. maar daar hebben ze vast aan gedacht ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

Topicstarter
dit is mijn idee..
Afbeeldingslocatie: http://213.46.58.61/images/lcdbay.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10loser10
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 07:04
Anoniem: 67209 schreef op 12 november 2002 @ 18:34:
Als een de motor van een auto draait geeft de accu (of eigenlijk de dynamo, want de accu werkt eigenlijk alleen als de motor uit staat) maximaal 13,4 volt, daar is hij namelijk op afgezekerd (kan iets meer of minder zijn). En als hij onder de 12 volt zakt is er iets niet goed met je dynamo.... Of er hangt wel zoveel spul wat stroomvreet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
Als ik de spanning meet als de motor loopt /rijdt, meet ik echt 15 Volt !
Wat nu ? ik heb die Cubid 2677 kast met schakelprint (zie boven) maar durf um eigenlijk zo niet aan te sluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10loser10
Ik heb hem vandaag bij mij ook doorgemeten en bij mij komt hij niet boven de 13,4 volt. En heb er ff navraag bij gedaan bij mijn pa (is automonteur) en volgens hem zijn auto afgezekerd op ongeveer 13,4 volt .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

Topicstarter
10loser10 schreef op 12 November 2002 @ 21:51:
Ik heb hem vandaag bij mij ook doorgemeten en bij mij komt hij niet boven de 13,4 volt. En heb er ff navraag bij gedaan bij mijn pa (is automonteur) en volgens hem zijn auto afgezekerd op ongeveer 13,4 volt .....
Ik ben ook automonteur.. en er mag niet meer dan 13,4 volt op komen anders verhuist je accu zo naar eeuwige jachtvelden.. :)
Er loopt zo'n 50 ampere uit de dynamo.. dus als je daar je pc niet op kan aansluiten.. maar wat is de moeite om er een 78/79L12 tussen te hangen? dat zijn 4 condensatortjes en een 3poot.. als dat al moeilijk word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:08

-Sander-

///M Powerrrrrr

winand schreef op 12 november 2002 @ 08:31:
Je Kunt ook de cubic 2677 of 2688 kast kopen, hier zit een adapter bij en een printje in de kast die 12V van de adapter omzet naar ATX:
[afbeelding]
http://www.mini-itx.com
kastje kost zo'n 100 euro bij comptechworld.nl
Deze kasten verkopen wij ook, en ik heb me tot nog toe afgevraagt waarom er geen voeding inzat :P Maar ik had nooit de tijd gehad om het uit te zoeken, thx bij deze :)

We hebben iig nog geen klant gehad voor deze kast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
Een 7812 heeft minimaal 15V ingangsspanning nodig om te kunnen functioneren.
Je kan wel de spanning omlaag halen in stapjes van 0,6V met diodes (let wel op het amperage!)

Die industriele voedingen leveren geen 3,3V zo te zien... Da's wel nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-04 09:46

IvoB

Prutst er rustig op los

Benadski schreef op 13 november 2002 @ 00:57:
Een 7812 heeft minimaal 15V ingangsspanning nodig om te kunnen functioneren.
Je kan wel de spanning omlaag halen in stapjes van 0,6V met diodes (let wel op het amperage!)

Die industriele voedingen leveren geen 3,3V zo te zien... Da's wel nodig toch?
Dan zul je toch nog Procase Cupid nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35245

Zucht... ja hoor wat zit iedereen nou te mekkeren over 7812's enzo.. Die dingen geven het op bij stromen >2A (en dan moet je al knap koelen), en de geven het idd onder de 14-15V ingangsspanning op. Een voeding gemaakt voor in de auto zal absoluut een geschakeld type zijn. Dan kun je veel grotere stromen leveren met minder verlies en warmteopbouw, en heb je veel minder last van b.v. droppende spanningen (want naast die 14-15V tijdens het rijden is onder de 12V echt wel mogelijk hoor.. Hoeveel stroom denk je dat je trekt als je start? Ik denk al gauw 500 - 1000A (duizend ja)... Dan zakt je accu echt wel in, mijn radio b.v. valt dan ook uit, en je lampen gaan zichtbaar zwakker branden).

"afzekeren" is is een behoorlijke niet-electro term zeg :P ... Alsof een zekering er ook maar IETS mee te maken heeft???? 14V laadspanning voor een natte loodcel is heel normaal, flink rimpelig als het kan dat vind ie "lekker" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Ben nogsteeds aan het mailen met procase en morex over de voeding in die 2677, is een schakelende voeding dus met een beetje mazzel kun je er gewoon direct 10-14 volt instoppen i.p.v. exact 12V uit die adapter.

zoniet dan zal er nog een step up/down converter bijmoeten om de auto spanning op 12V exact te gaan houden.. moet ook wel te doen zijn, gewoon dat stukkie namaken uit de zelfbouw 12V ATX voedingen.

IP Rocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10loser10
Anoniem: 35245 schreef op 13 november 2002 @ 07:35:
"afzekeren" is is een behoorlijke niet-electro term zeg :P ... Alsof een zekering er ook maar IETS mee te maken heeft???? 14V laadspanning voor een natte loodcel is heel normaal, flink rimpelig als het kan dat vind ie "lekker" :P
Ja sorry voor mijn taal gebruik, maar ik ben ook maar een simpele bakker.... ;)

En ff over die voeding van de procase gelijk op de accu aansluiten. Er was hier laatst een topic van imand die het in zijn camper gebouwd heeft en gewoon gelijk op de accu aan gesloten heeft, en werkt als een trein. En als het weer een beetje meezit vandaag bou ik mijn procase in en als het werkt laat ik het wel ff weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
winand schreef op 12 November 2002 @ 21:36:
Als ik de spanning meet als de motor loopt /rijdt, meet ik echt 15 Volt !
Inmiddels een andere voltmeter gebruikt die nauwkeurig is, en nu meet ik gelukkig 14 Volt bij een draaiende motor. Mijn accu is dus perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35635

Ik volg vergelijkbare draadjes al een tijdje aangezien ik van plan ben ergens volgende maand een eigen auto te kopen en ik natuurlijk een pc-tje in m'n auto wil hopelijk zijn tegen die tijd de epia-m bordjes leverbaar >:)

Tijdens het googlen ben ik op het volgende gestuit:
Een SPS-DX250H op http://www.zantech.com.au/zantech/dx250h.html
Gebruikt door: http://camaroz28.cardomain.com/id/albysure

Dit is een DC-DC "Designed for in-car use" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60470

Simpel toch, een diode bruggedje vanaf de lader op een extra accu, en een begrenzer op de accu met max uitgang 12V Het probleem is dan nog hoveel A hij nodig heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10loser10
Ik hed dus vandaag mijn pc verder aangesloten, en het werk als een trein. Gewoon gelijk op de 12 volt van de auto, en werkt goed. Alleen heb ik nu de brom van de HD over mijn boxen....(baalen) weet iemand hoe je dit kan oplossen ???? Ik heb wel eens iets gehoord over diode's... weet iemand hier iet meer vanaf.

(p.s het is een procase voeding 12 volt 4.5 amp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Bedoel je een constante bromtoon of alleen hett geratel als je hd actief is ?

je kunt in elk geval veel storingen weg krijgen door een loopfilter er tussen te mikken.. heeft conrad wel...

IP Rocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

Topicstarter
ze er is een condensator van een 1mF tussen de polen van je voeding.. en kijk of het stopt.. als het eruit heb je geluk!

Pagina: 1