Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
ik dacht nog of ik het ik jou topic zou plaatsen of in een nieuwe.. maar een nieuwe gadaan
Ik ben zelf ook bezig.. alleen ik zoek een goede seriele tiptoets inlees methode..
ik kan wel een 4021 voor de knoppen gebruiken.. maar die zijn niet stabiel.. heb jij een optie..?
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Anoniem: 65761
trouwens zijn die voedingen ook geschikt voor socket a mobo's ?

http://www.mini-itx.com
kastje kost zo'n 100 euro bij comptechworld.nl
If it aint broke, fix it till it is!
Anoniem: 46060
Waarom zouden ze niet geschikt zijn?Anoniem: 65761 schreef op 12 november 2002 @ 08:23:
volgens mij slaapt hij nog.
trouwens zijn die voedingen ook geschikt voor socket a mobo's ?
Anoniem: 67209
nou tot 9 volt komt ie nooit!!! alleen als je accu leeg is.. logisch (ik ben namelijk automonteur.. dus ga er niet tegeninAnoniem: 67209 schreef op 12 November 2002 @ 18:34:
Is die voeding stabiel genoeg om in een auto ingebouwd te worden? Als je met 220 over de snelweg sjeest kan die tot 15 volt geven en als je um een tijdje laat draaien zonder je motor aan te hebben kan die tot 9v droppen (of tot 0v)
Als een de motor van een auto draait geeft de accu (of eigenlijk de dynamo, want de accu werkt eigenlijk alleen als de motor uit staat) maximaal 13,4 volt, daar is hij namelijk op afgezekerd (kan iets meer of minder zijn). En als hij onder de 12 volt zakt is er iets niet goed met je dynamo.... Of er hangt wel zoveel spul wat stroomvreet......Anoniem: 67209 schreef op 12 november 2002 @ 18:34:
Is die voeding stabiel genoeg om in een auto ingebouwd te worden? Als je met 220 over de snelweg sjeest kan die tot 15 volt geven en als je um een tijdje laat draaien zonder je motor aan te hebben kan die tot 9v droppen (of tot 0v)
Wat nu ? ik heb die Cubid 2677 kast met schakelprint (zie boven) maar durf um eigenlijk zo niet aan te sluiten..
Ik ben ook automonteur.. en er mag niet meer dan 13,4 volt op komen anders verhuist je accu zo naar eeuwige jachtvelden..10loser10 schreef op 12 November 2002 @ 21:51:
Ik heb hem vandaag bij mij ook doorgemeten en bij mij komt hij niet boven de 13,4 volt. En heb er ff navraag bij gedaan bij mijn pa (is automonteur) en volgens hem zijn auto afgezekerd op ongeveer 13,4 volt .....
Er loopt zo'n 50 ampere uit de dynamo.. dus als je daar je pc niet op kan aansluiten.. maar wat is de moeite om er een 78/79L12 tussen te hangen? dat zijn 4 condensatortjes en een 3poot.. als dat al moeilijk word
Deze kasten verkopen wij ook, en ik heb me tot nog toe afgevraagt waarom er geen voeding inzatwinand schreef op 12 november 2002 @ 08:31:
Je Kunt ook de cubic 2677 of 2688 kast kopen, hier zit een adapter bij en een printje in de kast die 12V van de adapter omzet naar ATX:
[afbeelding]
http://www.mini-itx.com
kastje kost zo'n 100 euro bij comptechworld.nl
We hebben iig nog geen klant gehad voor deze kast
Je kan wel de spanning omlaag halen in stapjes van 0,6V met diodes (let wel op het amperage!)
Die industriele voedingen leveren geen 3,3V zo te zien... Da's wel nodig toch?
Dan zul je toch nog Procase Cupid nodig hebben...Benadski schreef op 13 november 2002 @ 00:57:
Een 7812 heeft minimaal 15V ingangsspanning nodig om te kunnen functioneren.
Je kan wel de spanning omlaag halen in stapjes van 0,6V met diodes (let wel op het amperage!)
Die industriele voedingen leveren geen 3,3V zo te zien... Da's wel nodig toch?
Anoniem: 35245
"afzekeren" is is een behoorlijke niet-electro term zeg
zoniet dan zal er nog een step up/down converter bijmoeten om de auto spanning op 12V exact te gaan houden.. moet ook wel te doen zijn, gewoon dat stukkie namaken uit de zelfbouw 12V ATX voedingen.
IP Rocks
Ja sorry voor mijn taal gebruik, maar ik ben ook maar een simpele bakker....Anoniem: 35245 schreef op 13 november 2002 @ 07:35:
"afzekeren" is is een behoorlijke niet-electro term zeg... Alsof een zekering er ook maar IETS mee te maken heeft???? 14V laadspanning voor een natte loodcel is heel normaal, flink rimpelig als het kan dat vind ie "lekker"
En ff over die voeding van de procase gelijk op de accu aansluiten. Er was hier laatst een topic van imand die het in zijn camper gebouwd heeft en gewoon gelijk op de accu aan gesloten heeft, en werkt als een trein. En als het weer een beetje meezit vandaag bou ik mijn procase in en als het werkt laat ik het wel ff weten...
Inmiddels een andere voltmeter gebruikt die nauwkeurig is, en nu meet ik gelukkig 14 Volt bij een draaiende motor. Mijn accu is dus perfectwinand schreef op 12 November 2002 @ 21:36:
Als ik de spanning meet als de motor loopt /rijdt, meet ik echt 15 Volt !
Anoniem: 35635
Tijdens het googlen ben ik op het volgende gestuit:
Een SPS-DX250H op http://www.zantech.com.au/zantech/dx250h.html
Gebruikt door: http://camaroz28.cardomain.com/id/albysure
Dit is een DC-DC "Designed for in-car use"
Anoniem: 60470
(p.s het is een procase voeding 12 volt 4.5 amp)
je kunt in elk geval veel storingen weg krijgen door een loopfilter er tussen te mikken.. heeft conrad wel...
IP Rocks