Toon posts:

Zalman-CNPS6000-Cu & Aopen HQ08 bigtower

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wil dus een andere cpu cooler aanschaffen omdat ik die globalwin fop met z'n herrie een beetje zat ben :r

Ik was dus van plan een Zalman-CNPS6000-Cu aan te schaffen. Nu zat ik zo eens rond te kijken en het een en ander te lezen over deze koeler.

Op de site van Zalman las ik het volgende:

The cooling fan can be mounted at any desired location, making it compatible with virtually all computer cases and motherboards
(Note: computer cases that have the power supply covering the CPU can not be used).

Nu zit bij de Aopen HQ08 bigtower de power supply inderdaad een stuk boven de CPU. Naar mijn mening als ik dat zo snel bekijken moet dit toch geen probleem zijn. Ik neem aan dat ze hier vrijwel geen tussenruimte bedoelen tussen de power supply en de koeler zelf.

Als iemand hier wat meer zekerheid over weet, graag :) Dan weet ik welke cooler te bestellen ;)

Verwijderd

in je big tower heb je ruimte zat enkel een paar dingen.
een tbird 1400 en oc zal wat moeilijk worden voor een 6000cu om die silent te kunnen koelen.
een aopen big tower zijn oventjes dus airflow zeker nodig .
en maakt de voeding van je kast niet ook een takke herrie .

Verwijderd

Topicstarter
killerdog schreef op 12 november 2002 @ 01:29:
in je big tower heb je ruimte zat enkel een paar dingen.
een tbird 1400 en oc zal wat moeilijk worden voor een 6000cu om die silent te kunnen koelen.
Mijne is een AMD dondervogeltje 1400@1500. Ik heb d'r nu een Globalwin fop op zitten. Die maakt me een teringherrie niet normaal. Van wat ik hoor en gelezen heb gaat die Zalman zeker net zo goed koelen en veel minder herrie.
een aopen big tower zijn oventjes dus airflow zeker nodig .
en maakt de voeding van je kast niet ook een takke herrie .
Ja heb ook intake fan voorin zitten en extra fan bovenin. Die fan bovenin doet niet veel vanwege de plaatsing van de voeding in de HQ08 :(

Er zat inderdaad een Aopen voeding in ja. Maar daar had ik al een Enermax in gezet met bottem intake fan ;)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47

KneoK

Not in a million lightyears

Ik denk dat ze het zo bedoelen:

code:
1
2
3
4
5
6
-------------------
|                 |
|    Voeding      |
-------------------
         ||
    ----------- processor

Beetje desktop idee. In sommige midtowers komt dit voor. Dan zit de voeding gewoon over de processor heengeschoven zodat je amper een koeler erop kan bevestigen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

Idd, dan zit de PSU verticaal. Maareh, weet niet zeker of de Zalman het op silent mode trekt. Anders moet je is kijken naar een Alpha PAL 8045 met een Papst erop van 25DB, dat is al best stil en als de combo het makkelijk trekt dan kan je de fan langzamer laten lopen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op 12 november 2002 @ 10:40:
Idd, dan zit de PSU verticaal. Maareh, weet niet zeker of de Zalman het op silent mode trekt. Anders moet je is kijken naar een Alpha PAL 8045 met een Papst erop van 25DB, dat is al best stil en als de combo het makkelijk trekt dan kan je de fan langzamer laten lopen.
Als ik kan geloven wat er op de site van Zalman zelf staat.

"CPU can be cooled to a temperature sufficiently below the temperature required by the CPU manufacturer in Silent Mode."

Dan mag je toch verwachten dattie dat wel aankan. Ik heb 'm inderdaad wel OC maar niet extreem veel en qua temperatuur maakt het zeer weinig verschil tussen OC en niet OC.

Hoe het ook is het ding zal in ieder geval een stuk minder herrie maken dan die Globalwin fop en daar is het me in eerste instantie om te doen :)
En als die zalman het niet trekt op noiseless met een OC CPU haal ik multiplier van CPU gewoon omlaag. Zo verlies ik vrijwel geen performance. ;)

Verwijderd

Ik heb zelf met een soortgelijke config gedraaid en dat gaf geen problemen.

Verwijderd

ik denk niet dat de 6000 cu hem silent kan koelen zeker niet met een oc

neem anders een alpha pal 8045 met een papst fan en een zalman fan mate dan weet je zeker dat je hem wel kan koelen.

en PaCKo een xp 1900+ stressed 36 graden met een 6000 cu ???

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Gaat wel lukken in silent mode denk ik... en anders draai je hem toch net effe een tikkie hoger?? (Hartstikke handig zo'n draai knoppie)...

Trouwens zelfs niet in silent mode is die koeler nog vreselijk stil... ;)

Mijn 1800+ is:
Idle 35 / Stressed 41 (niet oc'ed in low mode)

SysSpec

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen. Ik heb 'm al besteld :)
Pagina: 1