[PHP] Noob: weerbericht KNMI weergeven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unitzero
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-07 07:31
Ik ben net begonnen met PHP, en loop nu helaas eventjes vast. De standaard gegevensbronnen (Google, FAQ) lieten me helaas in de steek omdat ik niet wist waarop ik moest zoeken:

Ik probeer het actuele weerbericht van het KNMI op een site te krijgen. Dit lukt ook bijna zonder problemen, behalve dan dat ik zeg dat de tekst tussen de <TD> tags uitgeript moet worden. Hierdoor komen er ook een heleboel spaties rond de tekst zelf mee, omdat in de broncode van de KNMI dus zoiets dergelijks staat:
<td> licht bewolkt</td>
Die spaties worden niet weggehaald door trim(), wat ik eerst dacht. Doe ik iets verkeerd met die functie of moet ik het helemaal anders aanpakken, en zo ja kan iemand wellicht een tip in die richting geven, dan zoek ik de rest zelf wel uit.

Ander puntje: hoe voorkom ik dat de informatie bij elke refresh opnieuw wordt opgevraagd, maar in plaats daarvan eens in het halve uur? Ik heb zelf nog geen goede manier kunnen bedenken, de tekst in een cookie gooien en vragen hoe oud het cookie is, of iets anders...? Iemand tips en/of ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 17:16

Dido

heforshe

Klein detail, misschien offtopic...
Vindt het KNMI het goed dat je hun gegevens ript?
Zo nee, mag dat via hier gebeuren?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unitzero
Heb je inderdaad een puntje, ik ga even kijken en pak anders een instituut waarvan het wel mag... maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unitzero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Misschien heb je hier meer aan:
ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.txt

Staan overigens nog meer documenten daar.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 15:34

nxt

UltiemeLeek schreef op 11 november 2002 @ 23:06:
..... hoe voorkom ik dat de informatie bij elke refresh opnieuw wordt opgevraagd, maar in plaats daarvan eens in het halve uur? Ik heb zelf nog geen goede manier kunnen bedenken, de tekst in een cookie gooien en vragen hoe oud het cookie is, of iets anders...
een cookie schiet niet echt op aangezien je 't dan per user bewaard.
maar wat dacht je van de text in een file wegschrijven en dan opvragen hoe oud de file is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08-2020
Wat dacht je van een cron job

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan mooi opslaan in bijvoorbeeld een mysql db'tje. En zo om 't half uur deze ff verversen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 12:49:
[...]

En dan mooi opslaan in bijvoorbeeld een mysql db'tje. En zo om 't half uur deze ff verversen :)
Of gewoon in een textfile, en bij elke pageview bekijken wanneer het bestand is aangemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Op zich kun je ook je php-site elke keer die van knmi contacteren (ja ja mooi woord ;)). En dan werken met regex... (eregi, pregi etc)...

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsz schreef op 12 November 2002 @ 12:51:
[...]

Of gewoon in een textfile, en bij elke pageview bekijken wanneer het bestand is aangemaakt. :)
Kan ook, maar ik hou 't liever op db's :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

..... :X

[ Voor 0% gewijzigd door dusty op 12-11-2002 13:36 . Reden: :X ]

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrinsEdje80 schreef op 12 november 2002 @ 12:53:
Op zich kun je ook je php-site elke keer die van knmi contacteren (ja ja mooi woord ;)). En dan werken met regex... (eregi, pregi etc)...
als je een drukbezochte site heb is dat volgens mij niet echt een oplossing, want het zorgt voor veel load en veel verkeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unitzero
Ik heb helaas niet de beschikking over MySQL (dat ligt aan meerdere dingen, maar dat terzijde), maar een tekstbestandje is inderdaad een elegante oplossing.

Nu ben ik dus nog op zoek naar een manier om de spaties uit de tekst te halen. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08-2020
replace functies van PHP ...
Pagina: 1