[Slackware 8.1] bootprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
ik heb net een nieuw servertje gekocht en nu wil daar slackware 8.1 opzetten, dus heb ik die iso gedowload en op cd gezet. maar als ik wil booten via cd-rom (dus als first boot device) dan ziet hij helemaal niets, hij geeft zoiets:
Searching for boot record from CD-ROM.... No found
Searching for boot record from IDE-0.... Found

het zal toch ook niet aan de cd-rom zelf liggen want als die niet volledig zou zijn zou die .iso toch wel corrupt zijn ofzo.
ik ga wel even proberen om via floppy te booten, maar ik vind het gewoon lijp dat het niet werkt :(

• bultoog
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05-2021

bultoog

dat deed pijn!!!

Sanchez schreef op 11 November 2002 @ 22:58:
ik heb net een nieuw servertje gekocht en nu wil daar slackware 8.1 opzetten, dus heb ik die iso gedowload en op cd gezet. maar als ik wil booten via cd-rom (dus als first boot device) dan ziet hij helemaal niets, hij geeft zoiets:
Searching for boot record from CD-ROM.... No found
Searching for boot record from IDE-0.... Found

het zal toch ook niet aan de cd-rom zelf liggen want als die niet volledig zou zijn zou die .iso toch wel corrupt zijn ofzo.
ik ga wel even proberen om via floppy te booten, maar ik vind het gewoon lijp dat het niet werkt :(
hoe heb je die iso gebrand :?

hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Als je alleen wilt meedelen dat je het niet leuk vind dat je systeem niet meteen van cdrom boot kun je in die tijd net zo goed tv kijken of wat dingen lezen hoe je een bootcd brandt, wat je kunt doen als je cdrom niet wil enz. Je bent echt niet de eerste die niet meteen van cd kan booten.

* sebas vindt dat geen boeiend nieuws.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

http://groups.google.com/...ckware&btnG=Google+Search
tada..
Veel plezier met slackware, maar als dit topic kenmerkend is voor je houding verwacht ik er de komende dagen nog een paar. En een afsluitende "ik ga [insert OS] maar proberen."

Hopelijk heb ik ongelijk, en in dat geval: veel plezier met google :)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Marc
mwa je hebt wel ongelijk, ik was gister gewoon brak :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Om wat voor systeem gaat het? Als het een iets ouder 2e hands systeem is kan het nl. heel goed dat hij het bootformaat van de Slackware CD niet ondersteudn

• Marc
het komt idd omdat mijn BIOS te oud is. hij ondersteunt alleen boot images van 1.44 en 2.88 mb, en die van slackware 8.1 is veel groter. daarom ga ik zo (ik zit nu op school) even kloten met bootdisks (http://ncart.scs.ryerson....ckware-current/bootdisks/)
Pagina: 1