Toon posts:

Hoe map delen op internet

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik was laast bij een kennis en die had een map gedeeld staan op zn pc, Daarmee kon hij op een anderelocatie inloggen en zodoende mp3''s afspelen en downloaden (wel een snelle internetverbinding vereist)Hij gebruikte ook win XP heeft iemand een id hoe ik dit kan doen? Ik bedoel niet ftp maar gewoon een funtie in xp het was wel beveiligd met een ww maar dat is geen probleem.
Alvast bedankt..:P 8)7

Verwijderd

Lama, Ed kan niet lezen, Ik denk dattie UPnP bedoelt

Verwijderd

Topicstarter
Kan ook niet gewoon een HD delen via inet? zonder pass of FTP dus gewoon via de IP ofzo?

Verwijderd

Als je de Client for Microsoft Networks aan hebt staan op je externe interface, kun je de share van de pc gewoon bereiken door \\123.123.123.123\deshare
Door rechten te zetten op de share wordt er om een ww gevraagd. De vraag is alleen of dit veilig is...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2002 22:37 . Reden: brrrr ttiiepoos ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 22:36:
Als je de Client for Microsoft Networks aan hebt staan op je externe interface, kun je de share van de pc gewoon bereiken door \\123.123.123.123\deshare
Door rechten te zetten op de share wordt er om een ww gevraagd. De vraag is alleen of dit veilig is...
Dit werkt zelden aangezien de providers meestal de samba poorten dichtgooien :(

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:56

Neowam

[Booting...]

Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 22:36:
ik zou inderdaad poort 139 dicht gooien op de firewall ... :+

Verwijderd

Topicstarter
Zit via chello en heb de HD E: geshared staan en die heet muziek. Hoe zou ik die dan kunnen openen en wat moet ik dan aan zetten.

Verwijderd

djexplo schreef op 11 november 2002 @ 22:39:
[...]

"vroeger" werkte dit wel iig... maar misschien dat het tegenwoordig afgeschermd is, zou best kunnen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 22:41:
Zit via chello en heb de HD E: geshared staan en die heet muziek. Hoe zou ik die dan kunnen openen en wat moet ik dan aan zetten.
1. client for ms networks aanzetten op de interface naar je chello modem.
2. Folder sharen + rechten zetten.
3. Iemand vragen offie naar jouw ip wil connecten.

• Meester P
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-06 12:45
ik zou gewoon kiezen voor een ftp.
Zelf heb ik een poos servu 4 >:) gedraaid makkelijk proggie!!

a7n8x deluxe | xp2500+@2400Mhz | 2*256 BH5 | 2xDM10 200gig@raid 0 + dm9 120gig | Radeon 9600 Pro | Nec3520 | Enermax 420 | WaterCooled(cpu+nb)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik die rechten zetten want in XP kan ik aleen maar kiezen voor SHARE + SHARENAAM en de rechten kan ik niet vinden

Verwijderd

Topicstarter
Check je mail :)

[ Voor 0% gewijzigd door Xandrios op 12-11-2002 17:25 ]

Verwijderd

djexplo schreef op 11 november 2002 @ 22:39:
[...]

Samba poorten bestaan niet. Je kunt het makkelijkst een FTP gaan draaien, of even Apache installeren.
Nou, nog makkelijker, dan doe je dat daar ook. En pas op met warez aanbieden he..

BTW: je post editten kan met Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif :)

[ Voor 0% gewijzigd door Xandrios op 12-11-2002 17:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 22:46:
Hoe kan ik die rechten zetten want in XP kan ik aleen maar kiezen voor SHARE + SHARENAAM en de rechten kan ik niet vinden
als je de properties van je share neem, zit er op de Tab "Sharing" een knop "permissions" (of "delen" en "rechten" oid. als je een nederlandse XP hebt)

Verwijderd

Topicstarter
jah dat snapik wel maar dat kan ik niet vinden ik heb aleen delen staan en rechten komt niet in mijn lijstje voor

Verwijderd

Topicstarter
Nou, nog makkelijker, dan doe je dat daar ook. En pas op met warez aanbieden he..
jaja ik weet wel dat er een edit knopje is maar :P
en dat warez was een grapje te zien aan :P en >:)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Het delen van een harde schijf (of gedeelte daarvan) wil je dus echt niet op internet. Hiermee zet je namelijk ombewust wat meer open dan je denkt waardoor iemand met een password-hacker jouw systeem kan gaan pollen voor een paar weken tot ie het juiste wachtwoord heeft gevonden voor full access.

Verder heb je er niets aan als je ook niet een fatsoenlijke upload hebt en met chello is dat maar 128 kbit/s. Ik zou hier niet eens aan willen beginnen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Topicstarter, neem eens een kijkje bij www.google.com, of onze eigen search.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.